moto guzzi stornello 125

guzzi125

Rookie
8 dec 2013
2
0
Temse
hallo

ik ben sinds kort een moto guzzi stornello 125 gekocht deze moet opgemaakt worden nu heb ik wat vragen hier over.

als ik de kickstarter gebruik krijg ik soms een vonk maar niet altijd aan wat zal dit kunnen liggen? de ontsteeking die niet goed staat?.

kan er mij soms iemand helpen hoe ik de juist zet deze is met vis platines maar ik heb gehoord dat deze moet voeler maat 0.35 - 0.40 moet zitten maar hoe is de voor ontsteeking dan hoe moet ik deze zetten. Graag iemand die mij kan helpen met uit leg voor de vis platines juist moet zetten en voor ontsteeking grtz
 
Meestal moeten de contact-puntjes inderdaad op 0.35~0.40mm gezet.

Misschien helpt het als je ze ook even goed schoonmaakt.

Geen vonk zou kunnen komen doordat de contactpuntjes vies zijn, maar ook kan de condensator kapot zijn, bobine, slechte aarde van de bobine!, bougiedop, bougie, ontstekingsspoel, magneten te zwak, verzin het maar.

Meest aannemelijke is vieze contactpuntjes, of een kapotte condensator.

Zoek een werkplaats handboek op van je fiets, daarin kan je alle afstel gegeven vinden.

Want ik zeg wel 0.35~0.40mm, maar het kan net zo goed 0.20mm of 0.50mm zijn.

Maar over het algemeen is het tussen 0.35 en 0.40.

Over hoe je het af moet stellen, zie dus het werkplaats handboek.

Als je zo'n oude fiets koopt, hoort dat er gewoon bij, dus ga dat eerst maar eens zoeken voordat je gaat sleutelen.
 
Ga ook eens op het forum van de MGCN kijken daar zitten genoeg mensen die regelmatig met Stornello,s bezig zijn
Contactpunt/vis platines staan inderdaad op 0.35mm
Voor het optijd zetten is het wel van belang te weten over welk type Stornello 125 het gaat daar er twee totaal verschillende uitvoeringen zijn
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik ben sinds kort een moto guzzi stornello 125 gekocht deze moet opgemaakt worden nu heb ik wat vragen hier over.

als ik de kickstarter gebruik krijg ik soms een vonk maar niet altijd aan wat zal dit kunnen liggen? de ontsteeking die niet goed staat?.

kan er mij soms iemand helpen hoe ik de juist zet deze is met vis platines maar ik heb gehoord dat deze moet voeler maat 0.35 - 0.40 moet zitten maar hoe is de voor ontsteeking dan hoe moet ik deze zetten. Graag iemand die mij kan helpen met uit leg voor de vis platines juist moet zetten en voor ontsteeking grtz

Ik kan er geen hout van maken...lees je je eigen bericht wel eens door....
 
Terug
Bovenaan Onderaan