CB550 E motorblok ?

rushroom

MF'er
22 feb 2012
93
1
Gent, België
Hoi,

Heb momenteel een cb500 four, waar een motor van een cb550 in ligt,
nu, als ik de specificaties bekijk, zou deze een top moeten hebben van
rond de 165 km/u ( Theoretisch, in de beste omstandigheden dus waarsch. )
Nu zit ik met de vraag, mijn blok gaat serieus wat harder..
Gaat rond de 185, misschien nog iéts meer, maar dan moet de wind me wat meezitten..

Iemand die ervaring heeft met deze blokken en me meer uitleg kan geven?

Ik weet dat er big bore kits bestonden enzovoort, kan ik dat van de buitenkant zien?
Geen zin om het boeltje open te gooien, aangezien alles perfect staat, en ik het
zo wil houden...

Alvast bedankt!
 
Eerst eens met een GPS de topsnelheid vast stellen. Mijn cb550 met geflowde kop en enkele andere verbeteringen loopt 172 echte km/h. Dat is iets van 190 op de zwiepende antieke teller. Hij is beduidend sneller dan een gemiddelde 550.

Was het het waard? Nee.
Origineel lopen ze voor hun tijd al heel goed.
 
CB550f
Was mijn eerste motor, en had iig een top van 182 gecorrigeerd.....
Kostte toen 485 hollandse guldens om daar achter te komen..... gelukkig deed men toen nog niet aan inbeslagname rijbewijs

Was wel met rickman racekuip en clip-ons
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat wel aardig hard voor een 550. Al hoewel die tellers nogal enthousiast zijn inderdaad.

Ik zou eerst maar is met een gps je snelheid meten.
Mijn 750 week eerst bij 80 al 10 km af. (Teller wat aangepast en nu bij 130 rijdt ik 120 op gps en 80 is ook 80.)

Mag met die van mij al blij zijn overigens als ik de 180 aantik op een 750 dus.

Beetje wind tegen en het schilt gelijk 20km ach zal de nieuwigheid wel zijn zeker :+

Overigens rijd ik nooit harder dan 140 eigenlijk anders vliegt de benzine en olie rechtstreeks de uitlaat uit. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan