XS650 lekt brandstof en start alleen op remmenreiniger..

bibaboeba

MF'er
25 jan 2013
123
0
Utrecht
Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen;

uitgebreid:
Ik ben voor de verjaardag van mijn schoonvader bezig met het opknappen van zijn xs650 (1982), de motor heeft behoorlijk wat jaren stilgestaan omdat hij geen vonk had maar met een nieuwe bobine en accu was dit probleem opgelost.
vervolgens zaten de vlotters vast dus ik heb de carbs gereinigd en dacht dat hij het nu wel moest doen maaaaaarrr toen ik probeerde te starten kwam er brandstof uit het linker luchtfilter zetten, dit bleek dus uit de linker carburateur te komen.
Vervolgens heb ik de carbs er weer onderweggehaald en heb er een nieuwe vlotternaald en vlotterzitting in gezet. Heb ook gelijk de vlotterhoogte gecontroleerd..
Maar toen ik alles weer in elkaar had bleek dat ook dit niet geholpen heeft.
Met remmenreiniger start hij wel maar er komt nog brandstof uit de linker carb en hij loopt dus maar heel even en alleen op hoge toeren. ook is de linker uitlaat een stuk kouder dan de rechter.

Kort:
-carb schoongemaakt
-nieuwe vlotternaald en zitting
-vlotterhoogte gecontroleerd
-start alleen met remmenreiniger en blijft amper lopen
-lekt brandstof uit luchtinlaat linker carb.
-linker uitlaat blijft een stuk kouder dan rechter

Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen!
Mvg,

Joël
 
komt er uberhaupt wel genoeg brandstof in de carb dan als je zeker weet dat daar alles goed zit?? en hoe zit dat als je gas blijft geven loopt ie dan wel goed (of ook met horten en stoten)? aansluiting van carb op het motorblok (spuit er ff wat deo tegen aan), benzinekraan? gaskabels? als je zeker weet dat het met carb goed zit zou ik het daarin zoeken.
 
Goed punt, ik probeer vandaag wel even wat met het mengsel te spelen..
En ja er komt genoeg brandstof in de carbs, heb er een slangetje aangehad zodat ik kon zien of hij op het juiste niveau komt en blijft.
Ik haal vandaag mn carb we voor de 4e keer uit elkaar, vermoed toch dat ik gister dan iets over het hoofd gezien heb..
 
Oke, de carbs zijn nogmaals volledig uit elkaar geweest en nog eens door de ultrasoon net zolang totdat werkelijk alle kanaaltjes doorgeblazen konden worden.. daarna alles droog gespoten met compressor.. vervolgens carbs weer in elkaar gezet en hij loopt..
Maar toen ik het mengsel af wilde stellen dmv de 'dead cilinder' methode werkte dit bij de linker cilinder prima maar bij de rechter niet.

De rechter cilinder loopt alleen maar op de choke.. hierdoor kan ik het mengsel niet goed afstellen.. heb wel wat geprobeerd om beide kanten op te draaien maar hij blijft alleen maar lopen op de choke..
Iemand enig idee wat dit dan nog kan zijn?
 
Kan je er niet eens een setje andere carbs er op zetten? Informeer eens in het xs650 forum van de klub. Of er is misschien hier wel iemand die je zijn carbs even wil lenen. Dan kan je uitsluiten of het werkelijk die carburateur is.

OJ
 
Heb nog wel een setje originele carbs liggen. M'n XS heeft er bij mij overigens nooit mee gelopen. Heb ze na aanschaf van de motor gelijk af geghaald en vervangen voor direct bediende carbs.
(was importje als donor voor eigenbouw frame)
Maar dat was rond 1998, toen brandstof van de pomp je carbs nog niet probeerde te verzieken.
 
Ik doe je wel even een pm:)
Ja het zou in theorie kunnen dat de startsproeier weeeeer verstopt is gaan zitten maar hij was sowieso vrij toen ik hem erin zette.. Ik ga vandaag wel even verder proberen..
 
Oke, hij loopt indmiddels, er bleek nog een knik in de brandstofleiding te zitten waardoor hij gewoon niet genoeg brandstof kreeg.. dom dom dom maar oke...
In ieder geval bedankt voor alle hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan