Sprint RS met Squire RS1

Dat breekt niet af ;) En idd gewicht op de goede plek. Heb je al een goede schokbreker voor de motor? Die ga je wel nodig hebben. En komt het goed met de keuring in jou geval?
 
Neen, over de schokbreker heb ik nog niet veel nagedacht. Stom want een paar weken terug lag de achterbrug eruit en kon ik zo aan de schokbreker. Heb ondertussen weer alles in elkaar gezet. Is de spiraal vervangen door een zwaardere voldoende?
En ja, onze Belgische keuring. Waarom moeten ze hier altijd zo moeilijk doen. Waren ze maar zo langzaam met hun boetes. Afgelopen maandag geflitst, gisteren al boete in de brievenbus. Ik denk dat ik naar een Nederlandse oplossing zal moeten gaan zoeken als ik een L4e op papier wil, want bij ons zal het nog niet voor morgen zijn. Voorlopig heb ik heel veel plezier alleen al aan het bouwen. En de kosten zijn tot nu toe beperkt gebleven. Pas als ik zeker ben van een keurings omweg ga ik voor de volledige ombouw. We zien wel, morgen weer lekker verder bouwen.
 
Inderdaad, een zwaardere veer is voldoende, de demper voldoet wel.
De keuring, tja, dat is wat. Er zijn al wat Belgen die dat pad bewandeld hebben, het is dus mogelijk. Maar het is een kwestie van geduld, het kan dus wel.
Veel praten, vragen en telefoneren.
 
Neen, over de schokbreker heb ik nog niet veel nagedacht. Stom want een paar weken terug lag de achterbrug eruit en kon ik zo aan de schokbreker. Heb ondertussen weer alles in elkaar gezet. Is de spiraal vervangen door een zwaardere voldoende?

Op mijn vorige span had ik ook een zwaardere veer geplaatst op de achterschok, dat voldeed best aardig !

Was een Fazer 600 met Velorex
 
En hoe kan ik weten welke veer ik juist nodig heb? Zijn deze standaard in de handel te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
EZS doet dat volgens mij ook met een zwaardere veer. Misschien die eens even vragen?
 
Vandaag weer wat verder gekomen. Buis gebogen en voorlopig enkel vast gepunt voor-boven en achter-onder. De bak ook even erlangs gehangen om te zien hoe het geheel er uitziet. De bak staat veel te hoog naar mijn goesting, morgen maar eens kijken of dat niet lager kan.
full


Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik nu de bak moet vast maken. Is er b.v. een volgorde van waaruit men vertrekt en zo verder voor de verschillende bevestigingspunten? Voor het toespoor is er ook een vertrekwaarde meen ik ergens gelezen te hebben?
Voor de veer heb ik een adres bekomen bij mij in de geburen, zal daar eens binnen springen een van dezer dagen.
 
Zorg dat je motor en zijspan waterpas staan, en zet je toespoor op ca. 25mm door een lat langs de zijspanband te leggen. Je meet dan het verschil vanaf as achterwiel en as voorwiel (dat doen wij tenminste)

Ik neem aan dat je je voorloop ongeveer goed hebt? Tussen 350 en 400mm neem ik aan?

Als je dat allemaal goed hebt staan kan je met je schoorstangen aan de gang.

Handigst is om alles verstelbaar te maken, maar als je jezelf vertrouwd kan je ook een kant van je schoorstangen gewoon lassen en vaste lippen aan je motor maken. Hebben we bij de VFR ook gedaan en alle bout verbindingen zitten achter de kuipen uit het zicht.
 
Laatst bewerkt:
.

Handigst is om alles verstelbaar te maken, .

En dan had het eigenlijk beter geweest om de lip voor-onder een kwart slag te draaien, zodat hij niet gaat wringen als je nog moet bijstellen. Net als achter-onder dus.
 
Laatst bewerkt:
:Y

Kan nog wel, kwestie van plaatje van 12 dik van 4 bij 6cm afzagen, gat van 13 er in en een halve circel er uit. Tegen de buis aan en aflassen die handel. Als hij dan wat trekt kan je dat in de buigpomp wel weer recht drukken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met de bahco inderdaad! Of een klap met de hamer.
Hoeveel zal het schelen als je de motor een luizekulleke meer of minder vlucht geeft?
Als hij vlak ligt wringt hij met het verstellen van de vlucht en als hij rechtop staat wringt hij met het verstellen van het toespoor.
Maar dat is zo'n beetje, dat vindt je op de lengte van dat pasvlak amper terug.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met de bahco inderdaad! Of een klap met de hamer.
Hoeveel zal het schelen als je de motor een luizekulleke meer of minder vlucht geeft?
Als hij vlak ligt wringt hij met het verstellen van de vlucht en als hij rechtop staat wringt hij met het verstellen van het toespoor.
Maar dat is zo'n beetje, dat vindt je op de lengte van dat pasvlak amper terug.

Zouden daar geen over alle kanten beweegbare dingen voor zijn :X :X O-) O-)
 
Gewoon met de bahco inderdaad! Of een klap met de hamer.
Hoeveel zal het schelen als je de motor een luizekulleke meer of minder vlucht geeft?
Als hij vlak ligt wringt hij met het verstellen van de vlucht en als hij rechtop staat wringt hij met het verstellen van het toespoor.
Maar dat is zo'n beetje, dat vindt je op de lengte van dat pasvlak amper terug.

Ja dat klopt, al zou ik geen vlucht geven. Gewoon rechtop stellen die motor. Mooie brede slof op je ori achterwiel en kloar!!
 
Ik weet het maar zoals je kan zien kom ik met die voorste steun niet ver genoeg naar voor. Voorloop is nu al 375. Daarom dat ik ze horizontaal wil lassen. Maar de vlucht is maar beperkt dacht ik toch of niet? Wat is jullie ervaring met vlucht en toespoor. Is er een van beide die opmerkelijk meer moet bijgesteld worden eenmaal je aan't rijden bent?
 
Vlucht moet je op nul zetten, dus gewoon rechtop. Vlucht is meer voor MZtjes met motorbanden. Met toespoor kun je hem wel rechtuitrijdend krijgen.
 
Inderdaad, gewoon aflassen zoals je het nu hebt.
Ziet er goed uit en voorloop 375 is ruim genoeg volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan