Kawasaki Z200

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Dinsdag een opknappert gekocht voor wènâgh. Het leek me wel leuk om weer zo'n zuinige 1pitter te hebben, en ik vind ze knap om te zien. 5 Jaar geleden heb ik een Z250C gehad maar ik wilde snellere zwaardere motoren maar nu hoef dat niet meer zo nodig. Pré mid-life crisis? :+

Anyhoer, ploaties!

6vxHWWb.jpg

P5WKLhN.jpg


De bedoeling is om het beestje rijdend te krijgen. Werking van de voorrem is minimaal, de banden zijn sinds hij in 1983 uit de fabriek kwam niet vernieuwd, starten doet hij niet...dus ik kan lekker prutsen. :)

Hij is wel compleet, maar ik had voor transport de kapjes er even af gehaald.

Zijn er meer mensen hier die zo'n ding hebben (gehad) ?

jpVblaq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Werking van de voorrem wordt sowieso beter als de remleiding vervangen wordt door een staalommantelde leiding. Maar hoogstwaarschijnlijk wist je dat al... ;)

Maar ziet er zeker niet verkeerd uit.

En (in een soort van jaloeziemodus) waarom loop ik niet tegen dergelijk leuke fietsen/brikken aan |(


Vraagje: wat is de snelheid dat dit "monster" gaat bereiken als eea deze weer rijdt :+
En wat kost dat dan wel niet aan brandstof (lees hoeveel km rij je per liter) 8-)
 
Ja, dat is wel grappig.. Deze voorrem is niet hydraulisch maar mechanisch met een kabel..
Nieuwe OEM remblokken zijn al onderweg vanuit Engeland. omgerekend €23,- incl verzenden :')

Ik heb ongeveer een jaar lang gezocht naar een exemplaar voor een mooie prijs, puur toevallig eens beet gehad en heb 'm meteen opgehaald.

vMax is denk ik zo'n 130 km/h maar inderdaad zo tussen de 80 en 100 km/h zal hij meer in z'n element zijn. De 250cc die ik eerder had had een verbruik van 1 op 31, ik gok dat ik met deze misschien wel 1 op 40 kan halen. :]
 
Laatst bewerkt:
Was de eerste echte motor waar ik ooit op heb gereden. Een vriend van mij was motorkoerier en reed op zo een ding. Überstoer natuurlijk voor mij als brommerpikkie. Na lang zeuren kreeg ik hem zo ver dat ik hoogst illegaal een stukje op dat ding mocht rijden. Wat een ervaring..... Het ding ging al een raket van de plaats, rukte de straatstenen zowat uit de grond, liet het asfalt krullen onder de rollende acceleratie, een monster! Het is in ieder geval een motor die ik nooit meer zal vergeten.
 
Werking van de voorrem wordt sowieso beter als de remleiding vervangen wordt door een staalommantelde leiding. Maar hoogstwaarschijnlijk wist je dat al... ;)

Maar ziet er zeker niet verkeerd uit.

En (in een soort van jaloeziemodus) waarom loop ik niet tegen dergelijk leuke fietsen/brikken aan |(


Vraagje: wat is de snelheid dat dit "monster" gaat bereiken als eea deze weer rijdt :+
En wat kost dat dan wel niet aan brandstof (lees hoeveel km rij je per liter) 8-)

Als je echt wil, ik weet een kawa ltd 250 voor je, voor niet veel geld..
 
350 twin vind ik overigens ook een heeeeeeeeel leuke fiets maar dat vinden meer mensen en daarom zijn ze vaak niet zo cheapie cheap als deze Z200 van mij. :P

Maar wat je zegt. Stiekem gaan die dingen vreselijk veel geld kosten wil je het goed aanpakken. :Y
 
Ik heb in 1982 of 83 ongeveer voor een periode van zo'n 2 maanden een Z200 gehad.
Ik had mijn Honda GL1000 met Jewell-zijspan en geen auto. Ik zocht iets voor de kleinere afstand zodat ik mijn GL een beetje kon sparen (Het GL1000 span heeft uiteindelijk 514.000km gelopen)
De Z200 heb ik met afschuwelijk weinig kilometers kunnen kopen. Na anderhalve week, toen ik met echtgenote achterop, met een gigantische snelheid van 95km/u reed, kreeg ik links ineens een warme knie. De koppakking was bij een olieleiding er compleet uitgevlogen. De broek die ik aanhad kon ik uiteraard ook weggooien.

Kawasaki deed er 5 weken over om een nieuwe pakking te leveren. Na montage klapte die er binnen 2 weken weer uit. Uiteindelijk bleek deze serie originele pakkingen een oliegat te klein te hebben, De olie kon na verzorging van de nokkenas niet meer goed weg.

Achteraf bleek de verkoper ook al twee keer de koppakking te hebben vervangen. Hij had er geen zin meer in. En ik op dat moment ook niet meer.
Wat een verkeerde serie koppakkingen kan aanrichten. ;(

Van anderen hoorde ik dat ze heel betrouwbaar waren.
 
yAk4xe2.jpg


Was gister even kijken, zag dat de koppakking wat lekt en je trapt 'm wel heel gemakkelijk door de compressie heen. Zal de compressie eens meten als er een goede accu in zit. De huidige is volgens mij overleden.


Ik zit nog te wachten op het nieuwe oliefilter.
 
Leuke Z 200, ik heb sinds afgelopen jaar ook een Z 200 in mijn bezit,
ik heb er nog niet op gereden maar dat komt deze zomer wel.
gewoon om het blokje los en rijdend te houden.
www.the-Z-street.eu
 
Jammer dat je er een motor moest bijkopen om te sleutelen. :+
 
Mja, moeten... ;)

Oliefiltertje is binnen dus wellicht pak ik eens de jawa om een te gaan sleutelen aan de kawa (300km retour)
 
Leuke aankoop, het zijn hele geinige motortjes. Mijn eerste motor was er ook zo een, een paar jaar geleden op koninginnedag gekocht voor 125 euro. Zat helaas geen kenteken op, en reed ook niet. Na veel gepruts het ding aan het lopen gekregen (geen sleutelervaring), en toen stiekem wel wat getourd. Helaas had ie een storing, waardoor de bobine doorfikte als ie te lang op contact stond. Omdat ie ook geen kenteken had is ie verkocht, maar een jaar later toch weer eentje opgehaald, nu met kenteken. Deze moest ook lopend gemaakt worden, en uiteindelijk heb ik nog wat aan het uiterlijk geknutseld:

z200077.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey lache man. Hoe is de voorrem van die van jou? Kun je er daadwerkelijk mee stoppen of moet je de flintstone remmen gebruiken? :+

Overigens, verbruik van m'n 250 was destijds 1:30. Kan je vertellen of de 200cc zuiniger is dan de 250cc? :)
 
goh dat is grappig, ik heb niet geweten dat er toch nog kawasaki's z200 rijden (heb er afgelopen vrijdag zelf nog 1 gekocht)
 
Hey lache man. Hoe is de voorrem van die van jou? Kun je er daadwerkelijk mee stoppen of moet je de flintstone remmen gebruiken? :+

Overigens, verbruik van m'n 250 was destijds 1:30. Kan je vertellen of de 200cc zuiniger is dan de 250cc? :)

Als je heel hard knijpt, remt ie wel. Maar je merkt dat je met zo'n kabel weinig 'remdruk' hebt. Ik verwacht niet dat de z200 veel zuiniger is, 1 op 40 lijkt me niet mogelijk. Maar met rustig rijden 1 op 30 wellicht wel. Ik haal zelf meestal 1 op 25.
 
Hmmm nou ik ben benieuwd. Eerst maar eens het gekke ding aan de pruttel krijgen. Carburateur zal wel goed smerig zijn. :)
 
Heb een aantal motorblaadjes gekocht met wat artikelen van de Z200.

J8fhFeb.jpg

Pagina 1 van 4



Ik heb de artikelen in pdf gescand dus als iemand interesse heeft om ze ook te lezen stuur dan even een PB met je e-mail adres en dan stuur ik het op. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan