Kymco Xciting 400i

@ Jan,

Wij wachten rustig af. Gaat nu toch winter worden en pas in het voorjaar beslissen wij.
Zien wel een foto verschijnen van je mooie en goed rijdende Kymco.

Gr. A3 Klus
 
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen haha
Over die windschermen gesproken Ermax Note: "Do not replace original plastic covers"
Dat staat dus in die pdf van Ermax
Het frappante is dat die Taiwanese dat negeren, ik heb al diverse topics waargenomen waar
ze aan het experimenteren zijn en die plastic covers er wel op hebben zitten.
Ik hou dat een beetje in de gaten want zo'n Ermax scherm ziet er voor de rest wel chique uit
en hij is ook wat dikker als die andere windschermen.

Heb je ook gekeken bij Biondi, meen dat Kymco daar haar windschermen haalt, ben daar niet zeker van.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Yup was bij mij reeds bekend ik had hem tijdje terug via deze link opgeslagen en had gezien dat je daar ook kon paypallen.
Er zijn ondertussen wel 5 verschillende schermen (Kymco/Givi/Ermax/Biondie/ en nog een onbekende, dus er zal toch wat bij zitten.
Oh ja ik heb de prijs van die MIVV pijp gezien... die prijs is niet misselijk en kost even 598 euro.

Cheers WE Jan

p.s.
Kymco heeft denk ik niet specifiek iets met Biondie,
eigen hoge schermen laten ze veel onder eigen beheer in Italië maken.
Op de doos staat dan vaak kymco.it

drx5.jpg


Hier nog een fragiel onbekend merk scherm.
34z9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yup was bij mij reeds bekend ik had hem tijdje terug via deze link opgeslagen en had gezien dat je daar ook kon paypallen.
Er zijn ondertussen wel 5 verschillende schermen (Kymco/Givi/Ermax/Biondie/ en nog een onbekende, dus er zal toch wat bij zitten.
Bedoel je Fabbri, Kappa is er ook (is Givi) en Puig op het moment een sportscherm.

full

Voorbeeld Puig Xciting 500
Oh ja ik heb de prijs van die MIV pijp...die is niet misselijk en kost maar liefst 598 euro.
In Italië rond de €400, mss bij Bolski informeren of heb je dat al gedaan?
p.s.
Kymco heeft denk ik niet specifiek iets met Biondie,
eigen hoge schermen laten ze veel onder eigen naam in Italië maken.
Op de doos staat dan vaak kymco.it

Lees net op de Kybe site dat de merknaam/fabrikant wordt vermeld van de accessoire.
 
en ik maar altijd denken dat dat Biondi uit Frankrijk kwam, kom er nu net achter dat het wel eens Italiaans zou kunnen zijn, dan is die Biondi mogelijk wel de stille leverancier van Kymco's hoge schermen... waarom zou je ook het wiel opnieuw uitvinden als een ander het al heeft gedaan.
ik heb de afgelopen jaren een paar keer zo'n hoge windscherm doos van 'kymco.it' in mijn handen gehad dus vermoede al zo'n beetje dat dit dan uit Italië moest komen,
en idd via Creco zit Biondi al veel langer in het levering programma...1+1

WE Jan

p.s.
Oh jeetje zijn nu wel 10 schermen haha ;)
Had ook al het id om zoiets als MIVV ook via Bolski op te vragen,
maar heb zelf geen intresse in dat ding, er komt later vast meer.
Zelf via Ebay Frankrijk zo'n MIVV op zijn goedkoopst gezien..daarna nemen de prijzen alleen maar toe... zou Italie dan 200 (is best veel) goedkoper zijn?
 
Laatst bewerkt:
p.s.
Oh jeetje zijn nu wel 10 schermen haha ;)
Yep, maar een van je wensen is dat het origineel afdekplaat terug wordt gemonteerd, tenzij je ook een doe-het-zelf oplossing gaat toepassen als de Kwang-Yang-nezen.
Had ook al het id om zoiets als MIVV ook via Bolski op te vragen,
maar heb zelf geen intresse in dat ding, er komt later vast meer.
Hij heeft zo'n beetje alle merken in het assortiment. Idd het is een kwestie van tijd dat er nog meer keuze zal zijn, tenslotte is dit model vrij kort op de EU markt. Opmerkelijk dat Akra tot nu toe geen uitlaat levert voor de Kymco's.
Mogelijk dat er wat aftermarket spul uitwisselbaar is met de overige XCiting reeks.
Zelf via Ebay Frankrijk zo'n MIVV op zijn goedkoopst gezien..daarna nemen de prijzen alleen maar toe... zou Italie dan 200 (is best veel) goedkoper zijn?
Die had ik ook gezien, de aanbieder Genialmotor heeft meerdere ads in div. talen geplaatst.

Nee, niet alleen in Italië (ver) onder het adviesprijs, ook in Spanje bij Motorraiz.
 
Laatst bewerkt:
ik kan het qua schermen in ieder geval te kust en te keur krijgen, eerst moet dat ding
maar eens komen zodat ik een indruk kan krijgen hoe hoog ik denk nodig te hebben.

Uitlaatjes:
Oh wat erg, ik had ook altijd wel een vermoeden dat dit soort zaken zwaar over de kop gaan,
wat een voorbeeld zeg niet normaal... je kunt er ook paypallen zie ik ik zal de url eens vaker bezoeken.

Vandaag dr p. 25X20 mm sliders binnen gekregen, die rollen zijn echt BIG, niet normaal die ronde plastic Dr Pulley doos waar ze altijd in zitten is 2X zo groot als die doos van de DT sliders haha het is maar 100cc meer, maar mister vario is een flinke jongen zo te zien *O*
 
Laatst bewerkt:
Opmerkelijk dat de XCiting 400 de 6 rollen uitvoering heeft, daar waar tegenwoordig de 8 rollen uitvoering gebruikelijker is bij de maxiscoots.
 
Ja het gekke is dat voor mijn gevoel zou ik zeggen 8 rollen is stabieler, dus wel
apart dat ze met de 6 roller variant komen.
Mijn DownTown had trouwens ook gewoon de 8 rol versie.
Anyway groot zal die zijn met zo'n formaat rolski's ;)

Dat pennen/bussen systeem van die vario blijkt trouwens al eens eerder gebruikt, namelijk
in de DownTown 125i
Op mijn zoektocht naar dit systeem ben ik er door een Duitser op gewezen dat hij dit systeem dus herkende van zijn DownTown 125i
Hij gaf me als tip mee om de pennen/bussen van dit type vario goed schoon te houden
en voor het demonteren van de vario eerst met een watervaste stift een markering tussen vario en ramp plaat aan te brengen, zodat bij montage de pennen/bussen combinatie weer precies het zelfde uitkomt.

Die rollen laat ik trouwens eerst nog wat in de kast liggen, eerst zal ik ter referentie een of twee duizend rijden en dan derop zetten maar.
 
Laatst bewerkt:
Dat youtube filmpje op GPR pagina wordt halverwege nog best interessant.
En een mooie gewicht besparing: OEM uitlaat 8,5 kg. en GPR rvs uitlaat 2,5 kg. (titanium 2kg.)
Wat ik nou jammer aan deze uitlaat vindt is dat er een hitteschild en embleem met Italiaanse vlag op zit.
Ben wel benieuwd wat die MIVV weegt, die lijktme trouwens ook wat ranker, maar daar in tegen is de ophangbeugel van die GPR subliem, en maakt ook nog eens gebruik van 2 ophangpunten, en dat staat mij wel aan.
Mijn vorige pijp had ik ook bij Bolski vandaan dus ga ik wat kopen is de kans groot dat ik daar nu weer uitkom.

THX voor de search & cheers
 
Laatst bewerkt:
Update:

Polini heeft een vario op de markt gebracht met maar liefst 12 kleine rolski's

POLINI MAXI HI-SPEED VARIATOR for KYMCO XCITING 400i

241_716_maxi.JPG


The design of the new 12 roller HI Speed variator exploits all the horse power of the Kymco engine even at low speed.
The tests on the testing bench have demonstrated that from 0 to 100 km/h there is an extraordinary increase of the acceleration without giving up the top speed which even in creases.

Url................: http://www.polini.com/de/page_792.html
PDF info........: http://www.polini.it/catalogo/it/risultato.php?op=po&id=159937

De vario is vers van de pers dus kom ik hem zover alleen nog op Ebay Italië tegen á 200 euro.


De officiële Akrapovič uitlaat t.b.v. de Kymco Xciting 400i is ook gesignaleerd, ik kan echter nog geen url en prijs opgeven omdat dit product pas onlangs is gesignaleerd/uitgekomen.

4tq7.jpg

Edit: Akrapovič
Ik heb contact gehad met het hoofdkantoor van Akrapovič en zij vertelde mij het volgende:

Dear Jan,

Thank you for contacting Akrapovič.
Unfortunately we have no plans at the moment for Kymco Xciting 400i. Kindly follow our web page, all new projects are regularly updated.

Regards,

Katerina


-----------------------------------------------------

Nou dat was dat, kennelijk hadden de Taiwanese waar ik de foto's van had de header
zelf aangepast zodat het hitteschild er op kon (bedrieglijk echt)
Maar goed op zich helemaal geen probleem want ik zie regelmatig in de specificaties
van Akrapovič uitlaat systemen dat ze een hoger gewicht hebben als b.v. de MIVV uitlaat.
MIVV en GPA wegen beiden ergens rond de 2,5 kilo terwijl ik Akrapovič uitlaten tegen kom
die meer als 5 kilo wegen.


Vandaag ook nog even contact gezocht en na gevraagd wanneer mijn Xciting er is.
Die komt naar nu blijkt dus op 5 januari aan en wordt in de 2e week januari uitgeleverd aan de shop.
Mijn pakketje met extra's zoals titanium kleur remhendels, top koffer rack en rvs voetplanken komt morgen aan dus die ga ik nog wel even ophalen zodat er in ieder geval wat voor mij onder de kerstboom ligt.

Met vriendelijke groet,

WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Had jij nou een gele besteld. ? Vind bruin mooier, maar dat is mijn keuze. Jij hebt id een mooie kerst. Geduld is een schone zaak. Maar zo vervelend. Veel plezier alvast gewenst op je kymco.
 
Jah geel en betreffend kleuren tja het is allemaal wat want jah zo'n bruine is ook best chique,
ik ken (denk ik) dat kleurtje, en wat je op de foto niet goed kunt zien bij die bruine is dat er een soort super kleine flakes of metallic deeltjes in de lak zitten die pas echt tot hun recht komen met strijk/buiten licht.

Die glimmende zwarte heeft 'mogelijk' ook wat extra's in het zwart zitten want die noemen
ze 'Pearly Black'....zou anders niet weten waarom ze het Pearly noemen?

Met die spuitbussen van plasti dip die je tegenwoordig kan kopen maak je trouwens zo'n glimmende brommer voor een paar tientjes helemaal egaal mat, en als je het dan zat bent pulk je het elastische huidje er gewoon weer vanaf.

Cheer WE Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Update:

De officiële Akrapovic uitlaat t.b.v. de Kymco Xciting 400i is ook gesignaleerd, ik kan echter nog geen url en prijs opgeven omdat ook dit product pas onlangs is uitgekomen.
Dikke pot..., heeft veel weg van de XMax400, hopelijk is dit eentje (door Akra getest) voor de Kymco (zal de eerste worden)
Vandaag ook nog even contact gezocht en na gevraagd wanneer mijn Xciting er is.
Die komt naar nu blijkt dus op 5 januari aan en wordt in de 2e week januari uitgeleverd aan de shop.
Nog steeds volgens planning, want dan komt ie zeker met een 2014 kentekenbewijs.
Mijn pakketje met extra's zoals titanium remhendels, topkoffer rack en rvs voetplanken komt morgen aan dus die ga ik nog wel even ophalen zodat er in ieder geval wat voor mij onder de kerstboom ligt.

Met vriendelijke groet,

WE Jan
Vergeet niet een plaatje van die hendels.
Zijn de genoemden accessoires uit de Kymco lijn?
 
*/Knalpot's header is specifiek voor de Xciting 400i, 'this what you get'
ik vindt het ook wel een veel te dikke knalpot en ja nu je het zegt idd zelfde als die van zijn 400cc brother.... we komen hem eerdaags wel tegen in een webshop of Akra site.
Ik heb nog een herrie filmpie van de Akra af gemonteerd op de bruine XC van hierboven

*/Planning gaat goed ja 2014
(mogelijk een van de eerste met kentekenbewijs op creditcardformaat??)

*/Spulletjes zijn origineel van Kymco en kan alleen via Kymco dealer worden besteld.
Voor Xciting 400 is er nog niks op de Kymco.nl site Er is mij in een eerder stadium via mail wat plaatjes voorgeschoteld.
Ik heb later wel nog een site in Taiwan gevonden waar wat spullen opstaan
::::: Welcome to 光陽精品網 :::::
Ondanks dat Shad en Givi een veel goedkoper rack op de markt hebben, heb ik besloten het veel duurdere Kymco rack te nemen, waarvan ik uit ervaring reeds weet dat de kwaliteit erg hoog is.
Dat kinderlijke rugsteuntje sla ik even over want er komt later waarschijnlijk een Givi sr serie V47 monokey koffer met rugsteun op.

iwjw.jpg


yxs8.jpg


4n2l.jpg


cs98.jpg


fis7.jpg


Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Zonde van het geld. Ik blijf erbij. Al die tierlantijntjes maken
de motorscooter niet mooier. Aluminium vloerplaatjes... nee... NEE !!! haha

Je kunt 'm beter origineel houden, ook met het oog op later: doorverkopen
of inruilen. Puur mijn mening. Niks aanpassen.
 
Zonde van het geld... haha ach je leeft maar een keer, alhoewel het ritueel allicht over een paar jaar wel weer voorbij zal komen, hehe.

Vandaag die spullen even op gehaald maar je weet niet wat je ziet wat voor een waanzinnige
duurzame kwaliteit, dus ik ben er erg blij mee en heb er juist altijd wel lol aan om de brommert een beetje eigen te maken.

Cheer WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik moet je gelijk geven, is eigenlijk ook zonde van het geld, vandaag de dag. Maarja, als iemand dat nou leuk en of mooi vind. Sommige willen hem helemaal naar de eigen hand zetten. Daar is niks mee. Ik heb het ook altijd gedaan, dempers, stickers laten maken in engeland, carbon uit italie, sommige dingen zijn nuttig, sommige niet, who cares? Drink niet, gaat niet naar de hoeren. Dus, en als je het kan betalen!!!! Je leef maar een keer,.
 
Een scooter is net als andere voertuigen een product van compromissen. Daarom aanpassen waar het kan naar eigen inzicht en behoefte. Is beter voor de economie ook. :Y
 
Foto's van het eerste partijtje "Horny Poser Jan Parts" voor mijn nieuwe brommert
Windscherm, Topkoffer, Uitlaat etc. bestel ik later of ik ben er al mee bezig.

@ A3klus
Motor staat als het goed is nu ergens in overslag Rotterdam en dan volgende week denk ik
dat de box bij shop wordt afgeleverd.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



image.php
 
Laatst bewerkt:
Je gaat er een beauty van maken WebEngine.
Beveilig hem maar goed. Mooie zaken steken velen de ogen uit en zijn aantrekkelijk voor dieven, en werken als een rode lap voor een stier voor vandalen.
Ik hoop dat je hem snel kan inrijden, want ik kan geloven dat je er al een tijdje naar uitkijkt.
Ik denk dat hij veel heeft van de MaxSYM400iABS, alleen wat sportiever als look.
Als hij rijdt zoals mijn 400cc motorscooter ga je er heel veel plezier aan beleven, zowel op secundaire wegen als autosnelweg, en zowel alleen of met iemand er achterop.

Mvg. Old-SF
 
Laatst bewerkt:
Hallo Old,

het is me zover nog niet overkomen dat er rijdend materieel van me gejat is, me spullen staan
thuis ook altijd binnen, en als ik een bepaalde buurt niet vertrouw dan ga ik wel met de auto of fiets.
Ik maak ook al jaren gebruik van 2-weg alarm systemen, dit betekend dat als je buiten op straat al naar mijn motor wijst er binnen op mijn handbediening ook een pieper met tril signaal overgaat.
De handbediening heeft een bereik van meer als 100 meter
Ik ben me de laatste tijd ook aan het oriënteren op een tracker.
Ik heb gezien dat er nu ook trackers zijn met goede ingebouwde back-up batterij die minimaal 2 weken na dat de accu is afgesloten nog zijn werk doen, voorheen kwam ik deze trackers alleen maar tegen die na af koppelen van accu maar een paar uur of enkele dag door konden gaan.
Het is dan met een goede tracker alleen nog een kwestie van slim inbouwen.
En voor de rest, tja echt tegenhouden kan je het nooit als je hier op het forum het " Gestolen Motor " topic er op na leest.

Zat laatst trouwens te bedenken dat het misschien wel eens aardig kan zijn om met een aantal scooters naar Postel te rijden om een frietje of iets dergelijks te gaan eten.
Ik maak wel een keer een route in Basecamp vanaf b.v. een centrale plek zoals De Meern bij Utrecht en dan eens zien wie er zin hebben om mee te gaan.
Wellicht kunnen onze scooters uit het nieuwe scooter mekka Taiwan elkaar dan eens gedag zeggen.

Ik had al eerder eens aangegeven dat ik er altijd wat extra's van probeer te maken, heb al diverse
scooters gepimpt, waaronder b.v. ook eentje zelf ge airbrushed met True Fire etc.
Ook elektronica is voor mij altijd makkelijk om te doen, en juist daarmee kun je ook veel leuke
dingen bereiken.

Mvg WE Jan :)

p.s.
Edit:
Akrapovič bericht aanpast lees: WebEngine in "Kymco Xciting 400i"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan