Kuipspiegels Yamaha Diversion XJ900

LuukSchmits

Rookie
7 dec 2013
23
2
Hurwenen
Na vele maanden denkwerk is het me eindelijk gelukt om mijn XJ900 van kuipspiegels te voorzien.
Ik vond met de originele spiegels de motor maar een "suf" uiterlijk geven..............
Veel op internet gezocht naar spiegels met LED kniperlicht en tijdens motorbeurzen gekeken welke spiegel op de kuip van mijn motor zouden passen en welke ik mooi zou vinden.
Uit eindelijk was de keuze simpel.... Mijn broer heeft een FJR b.j. 2006 - 2008 met spiegels die ik mooi vond. TJA de gedachte van LED knipperlichten in spiegel moest ik overboord zetten. Je kan niet alles hebben.
Toen begon het zoekwerk naar 2e hands FJR spiegels, dat heeft me een paar weken gekost maar is me dus gelukt. Heb de spiegels gelijk naar de spuiter gebracht om ze de zelfde kleur te geven als de motor. "Als je het doet moet je het goed doen." Overigens wel leuk dat het een Hyundai kleur is.
Voor ondersteuning aan de binnen zijde v.d. kuip heb ik 3,5mm dikke alu. plaat in de vorm v.d. kuip geklopt en deze met een speciale kit vast gezet, die komen nooit meer los.
Nou ik mag zeggen het resultaat is verbluffend mooi, dat dit niet eerder is gedaan..... heb toch heeeeeel veel XJ900 bekeken en allemaal met de originele spiegel. Oh ja het was toch sinterklaas tijd en heb aan de beste man Xenon set van Pilot gevraagd en heeeel veel liedjes gezonden (samen met de kinderen). En zowaar er zat een mooie doos in tussen de kadoos
full
 
Ha, gelukkig hebben we een hele dikke schoorsteen.................. en goed vals zingen wil ook wel eens helpen.
 
Een heel mooi idee, ziet er gelikt uit. :}
Heb je ook foto's van de bevestiging dichterbij?
 
Wil wel foto's toevoegen maar lukt me niet om foto's te uploaden. Ben nieuw op dit forum.

Foto's te groot? Verkleinen met Paint, 30% is meestal voldoende.
Dan na opslaan, [imgatt].
Weet zelf ook nog niet hoe je meerdere foto's in één bericht plaatst.

Welkom op MF, kijk ook eens op de :] Diversion Site, onder het kopje Toermotoren.
 
Laatst bewerkt:
Tja vele XJ900's op zoek naar spiegels van die FJR. Ik weet dat een sloopbedrijf voor motoren er 1 heeft liggen in Vlijmen. Ik meen via www.motorparts-online.nl. Dus langzaam spiegel voor spiegel bij elkaar "harken". Succes, zal kijken of het me lukt een foto van de alusteun plaat op dit topic te krijgen.

gr. Luuk
 
Ziet er niet alleen beter uit, het zal ook wel beter zicht geven. Ik ben al eens bezig geweest om een Xj900F van kuipspiegels te voorzien maar de originele kuip is volgens mij nog smaller dan de Diversion kuip. Dus dan zie je nog niets.
Spiegels van sportmotoren zoals een honda fireblade moeten ook pas te maken zijn trouwens. Zullen er vast nog wel meer zijn.
Dat maakt in ieder geval je zoekmogelijkheden wat groter.
 
Dank voor je reactie, dat er nog een foto ge-upload moet worden, was effe druk met............gaat vanavond dus gebeuren.
Reactie op de 3 eerdere post's. Het is zo - wie - zo vreemd / jammer dat Yamaha destijds de productie van de XJ900 is gestopt. Is toch eigenlijk een hele goede en betrouwbare "fiets". Cardan laat het nooit afweten en de zit is goed. Motorblok laat er graag vele kilometers op zetten. Natuurlijk dat de motor z'n zwakke punten heeft maar welke motor heeft dan niet. Denk aan de elektronica problemen bij de moderne motoren.
Inderdaad zoals ik laatst in een review las "Geen motor om verliefd op te worden maar je gaat er wel van houden".
Als reactie op het zicht naar achteren is dat niet wezenlijk beter dan de orginele spiegel. De spiegel komt net zover naar buiten als de originele, het glas zit bij mij nu zelfs iets lager. Maar veel speelruimte heb je niet om de spiegel op dat deel van de kuip te plaatsen.
De spiegel van FJR heeft een lichte kromming in het glas zodat de "dode"hoek minder wordt.
En natuurlijk dat er meerdere spiegels zullen passen, maar het ging er mij eigenlijk om in de eerste plaats, de motor een voor mij beter uiterlijk te geven en heb net zolang rond gekeken tot ik meende de juiste gevonden had. Had zoals ik eerder schreef iets met LED knipperlichten moeten zijn maar die vond ik niet juist op de XJ. (Nou eerst met de meiden naar het zwembad).
 
Mooi hoor, ik heb precies dezelfde gehad in die kleur, alleen een ander merk onderkuip, wat gladder.

Je hebt er op deze manier heel wat jaartjes afgehaald.
 
Toppie, je maakt ons wel lekker met je mooie spiegels. :9~
Kun je ook aangeven waar je de spiegels ongeveer hebt bevestigd, misschien nog een plaatje van dichterbij? :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan