Zwarte strip onder kinstuk Arai helm laat los

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Mijn Arai helm heeft onder het kinstuk een zwarte strip die om de (glasfiber) helmschaal zou moeten klemmen. Alleen, in de loop der tijd heeft die strip wat meer speling gekregen en laat hij regelmatig los. Vastdrukken helpt niet meer, dus er moet waarschijnlijk (veilig!) gelijmd worden.

Weet iemand wat een goede en veilige lijm is om deze flexibele plastic strip vast te lijmen aan de helmschaal? Beide delen zijn glad en niet-poreus wat het volgens mij een stukje lastiger maakt.

Bedankt!
 
Denk ik ook, ik heb die D nooit met handschoenen aan dicht gekregen, zelfs niet met vrij dunne zomerhandschoentjes. Je voelt gewoon niet wat je doet.
 
De reden dat ik een Shoei heb gekocht was dat ik geen Arai kon vinden met een "passend" kleurdesign. Puur een smaakkwestie dus. Op zich vind ik een Arai wel mooier qua vorm dan een Shoei en ook de pasvorm vond ik net effe beter. En die paarhonderd euro meer voor een Arai had ik er ook wel voor over gehad. Maar goed, dus toch voor een Shoei gekozen, en het is een hele fijne helm waar ik geen moment spijt van heb gehad dat ik hem heb gekocht. Eerlijk gezegd denk ik dat Shoei qua kwaliteit niet onder doet voor een Arai, maar de laatstgenoemde heeft gewoon 'de naam'. En de dubbele D-sluiting is gewoon de veiligste en de beste, en als je eraan gewend bent open en sluit je hem bijna net zo snel als een 'snelsluiting'.

(Afbeelding)

Dat is net de Shoei die ik ook in gedachten had, alleen dan int rood :}
 
Ik dacht ik laat nog ff wat weten, het is toch een Arai geworden O-)

Die pasvorm... heerlijk :9 Shoei zat al goed, maar arai is inderdaad wel echt de topper qua comfort. Heb de verkoper ook nog gevraagt naar het kinstuk en de problemen daarmee, maar dat zou alleen met bepaalde serie's geweest zijn. En als het wel gebeurde, zou alles inderdaad gratis opgelost worden, dus waarom ook niet :)

Het is de Arai Chaser geworden :)

35_2.JPG
 
Gefeliciteerd, zal je veel plezier van hebben denk ik, ik geniet er iedere dag van en in dat jaar heb ik hem iederedag gebruikt rij het hele jaar door en nog geen problemen ergens mee. Hem en wel een keerte zachtjes laten vallen en de plastic stukken die boven op mijn rx7 zaten waren aan gort en dat was voor 70 tientjes weer gefixt en snel ook.
 
Mijn Arai helm heeft onder het kinstuk een zwarte strip die om de (glasfiber) helmschaal zou moeten klemmen. Alleen, in de loop der tijd heeft die strip wat meer speling gekregen en laat hij regelmatig los. Vastdrukken helpt niet meer, dus er moet waarschijnlijk (veilig!) gelijmd worden.

Die pasvorm... heerlijk :9 Shoei zat al goed, maar arai is inderdaad wel echt de topper qua comfort. Heb de verkoper ook nog gevraagt naar het kinstuk en de problemen daarmee, maar dat zou alleen met bepaalde serie's geweest zijn. En als het wel gebeurde, zou alles inderdaad gratis opgelost worden, dus waarom ook niet :)

Nou, met mijn huidige Arai is het, na een kleine vier jaar, ook weer raak :(

Ze zitten inderdaad prima, en ik vind de D-sluiting wel ideaal. Maar het vizier demonteren is een ramp (kraak kraak), en zo'n kinstuk en beschermband zouden toch net zo lang mee moeten gaan als de helm (minstens een jaartje of zes bij dagelijks gebruik).

Zojuist Termaat gebeld, en ze gaan het oplossen. Dat is dan wel weer positief.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan