1953 Ariel NH

Gaaf ding zeg!zo voor erbij.
Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets,maar niet te betalen.
En meestal is het schroot en komt er minstens zo'n bedrag bij.
Zo te zien heb je mazzel.


Op marktplaats bij onderdelen klassiekers staat dezelfde en een 500 twin voor 1500 ps.... met gereviseerd blok. snel zijn ;)
 
Fuck wat een gaaf ding.. haal het kapje van de vonkenfabriek en zie hoe eenvoudig het Lucas vervroegingssysteem werkt.
Valvoline (karwei) en Kroon (brezan) heeft 20W50 minerale olie.
jvmotors heeft wellicht een acxhterlichtkapje voor je (zeg maar weer dat je't van mj hebt..)


Dank je!
 
Hey, ik merk dat mijn PM niet is aangekomen dus maar zo...
Er is een hoop onzin te koop (oldtimerolie e.d.) en je kan de lucas vonkenpot een hoop effectiever maken met en 2CV bougiekabel..
en.. de engelse koppelingen hebben af en toe een Xtra kogeltje nodig.. net als de Belgische koppelingen..
Hesiteer niet me te contacteren mocht je met een vraag/raar probleem te zitten.
 
Maak er een supermotard van en zet er een 500cc tweetakt blok in

Top ding is het, idd lekker zo laten en niks gaan spuiten of opknappen ;)
 
Hey, ik merk dat mijn PM niet is aangekomen dus maar zo...
Er is een hoop onzin te koop (oldtimerolie e.d.) en je kan de lucas vonkenpot een hoop effectiever maken met en 2CV bougiekabel..
en.. de engelse koppelingen hebben af en toe een Xtra kogeltje nodig.. net als de Belgische koppelingen..
Hesiteer niet me te contacteren mocht je met een vraag/raar probleem te zitten.

Ik zie inderdaad geen pb. Heel erg bedankt voor je aanbod, wordt heel erg gewaardeerd!
 
Geweldige fiets *O*
Gefeliciteerd en uiteraard veel plezier ermee. :Y
En olie??,misschien kan er wel olie van de action in haha. })
 
Nice! :)

Wel ff uitkijken met veranderen van oliesoort! :Y
Ouderwetse single grade olie laat heel veel sludge achter. Als je er dan moderne olie inmikt, lost dat die oude prut op en heb je een megavastloper voordat je het weet.


Verder gewoon lekker.... :]

:W
 
Ik gebruik altijd single grade sae 50. Maak het olietankje goed schoon, onderin zit alle sludge.
Ook bij elke oliewissel goed het tankje schoonmaken.
Olie haal ik bij een oliegroothandel, of bij een indian restaurateur waar ik wel eens kom. De bekende engelse motorhandelaren hebben het ook gewoon en het is echt niet duurder dan 20 w 50. Bij mijn AJS heb ik een extern oliefilter gemaakt.
 
Altijd leuk om te lezen dat iemand zon machine gewoon zo laat en ermee gaat rijden

Ik vind restaureren vaak heel erg zonde. Nog erger is restaureren en dan maar 2 dagen per jaar rijden omdat ie anders vies wordt. Bah.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd single grade sae 50. Maak het olietankje goed schoon, onderin zit alle sludge.
Ook bij elke oliewissel goed het tankje schoonmaken.
Olie haal ik bij een oliegroothandel, of bij een indian restaurateur waar ik wel eens kom. De bekende engelse motorhandelaren hebben het ook gewoon en het is echt niet duurder dan 20 w 50. Bij mijn AJS heb ik een extern oliefilter gemaakt.


Ik ben enorm aan het spitten geweest op het Engelse Ariel forum en had daaruit ook al de conclusie getrokken dat er monograde in moet en dat ik het tankje goed moet reinigen.

Ik denk dat ik hem leeg laat lopen, er 1 keer action olie in kieper, hem daar even mee warm laat worden, dan alles weer af tap, dan de sludge trap in het vliegwiel schoonmaak en er dan monograde in gooi.

Dan is ie hopelijk een beetje gespoeld.

Verder denk ik dat ik gewoon vaak olie wissel.
 
Maar iedereen bedankt :)

Zoals jullie merken ben ik er erg blij mee. Aan 1 kant kna ik niet wachten om er op te rijden, maar aan de andere kant ga ik wel (proberen :P) om het eest goed aan te pakken.
 
Ik zie dat Peter's Classic bike parst de juiste rubbers (voetsteunen) met de juiste naam te koop heeft. Dus daar gata binnenkort een mailtje heen.

JV heeft in ieder geval de juiste olie en volgens mij ook de juiste accu (goedkoop ook nog). Ik vermoed dat hun replica Kucas achterlampje ook moet passen.

http://www.jvmotors-shop.nl/a-30189347/achterlichten/repl-lucas-564/

Kortom, daar gaat eerst een mailtje heen.
 
Ik vind restaureren vaak heel erg zonde. Nog erger is restaureren en dan maar 2 dagen per jaar rijden omdat ie anders vies wordt. Bah.
Groot gelijk, deze machine is zo mooi en origineel dat hij alleen vertroeteld hoeft te worden met een vette lap.
Je hebt toch geen accu nodig? hij heeft toch magneetontsteking? Als de magneten nog een beetje goed zijn zou hij zelf vonken moeten kunnen fabriceren.
Ik zou er rustig moderne multigrade in gooien, maar wel nadat ik zeker weet dat de sludge traps goed schoon zijn, en nadat de boel eens lekker warm gedraaid en ververst is.
Ouderwetse monograde was namelijk ongedoopt, daarbij bleef alle vuil in de sludge traps, moderne olie houdt het vuil zwevend om het door een oliefilter te schoenen.
Ongedoopte olie is bijna niet meer te krijgen, je zit dus altijd met het oploseffect. Dan zou ik liever reinigen en doorspoelen en dan een verversingsinterval van 1500km aanhouden.
 
Groot gelijk, deze machine is zo mooi en origineel dat hij alleen vertroeteld hoeft te worden met een vette lap.
Je hebt toch geen accu nodig? hij heeft toch magneetontsteking? Als de magneten nog een beetje goed zijn zou hij zelf vonken moeten kunnen fabriceren.
Ik zou er rustig moderne multigrade in gooien, maar wel nadat ik zeker weet dat de sludge traps goed schoon zijn, en nadat de boel eens lekker warm gedraaid en ververst is.
Ouderwetse monograde was namelijk ongedoopt, daarbij bleef alle vuil in de sludge traps, moderne olie houdt het vuil zwevend om het door een oliefilter te schoenen.
Ongedoopte olie is bijna niet meer te krijgen, je zit dus altijd met het oploseffect. Dan zou ik liever reinigen en doorspoelen en dan een verversingsinterval van 1500km aanhouden.


Ik begrijp van de engelse fora dat multigraede problemen oplevert bij de nokkenassen, vandaar. Iets met anti scuffing additives.

Zie o.a.: oils and lubricants for 1957 350 NH - Ariel Owners MotorCycle Club


Een vervrsingsinterval van 1500 vind ik trouwens geen probleem. Mijn Enfield vervang ik zelfs nog vaker (maar die ziet veel modder/zand/water)
 
Laatst bewerkt:
You are so fortunate to find an Ariel in this condition. Ride it and enjoy it as it is! They are only original once - restoration removes all the originality and then it will look just like all the others in museums etc!
 
Ik begrijp van de engelse fora dat multigraede problemen oplevert bij de nokkenassen, vandaar. Iets met anti scuffing additives.

Zie o.a.: oils and lubricants for 1957 350 NH - Ariel Owners MotorCycle Club


Een vervrsingsinterval van 1500 vind ik trouwens geen probleem. Mijn Enfield vervang ik zelfs nog vaker (maar die ziet veel modder/zand/water)


Ik kan me niet voiorstellen dat betere olie de nokkenassen doet oplossen. Ijzer lost niet op in olie.
Laat je toch niet in weer zo'n broodje aap intuinen, ik heb kudde's multigrade olie in engelse fietsen gemikt en er is nooit een blok onder m'n kont opgelost..
 
Sludgetraps zitten ook in de ouder ehonda 4 takten en werken ook nog, dus gewoon flushen die zooi en rijden, maar ik neem aan dat je alles eerst netjes uit elkaar haalt en opbouwt dus is al datr gepiep over die gevaarlijke betere olie niet nodig..

Zo, ik heb m'n zegje gedaan, zoek't nu zelf maar uit.. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan