Staalgevlochten remleidingen

Vinney

Die hard MF'er
2 nov 2012
642
44
Westland
Beste techneuten. Ik ben van plan om mn remleiding te vervangen voor de staalgevlochten variant. Nu heb ik voor mn zxr750 twee opties. 1=full layout dat zijn dan 3 slangen en duurder. En 2= twee slangen direct naar je remklauwen.

Nu de vraag wat beter/directer werkt?
Ik hoor graag degene met ervaring.
Mvg Vin
 
Persoonlijk zou ik voor de 2 delige gaan en het verdeelblokje op je balhoofd verwijderen. Dat kan je namelijk een hoop ergernis besparen met ontluchten.
 
Laatst bewerkt:
Hmja, verschillen zijn marginaal. Belangrijk is wel dat je de twee slangen versie bij je stuur goed vastmaakt en dat alles voldoende vrij loopt. Maar voor het ontluchten is ie makkelijker én het scheelt wat losse meuk.
 
Full is 2 direct van de rempomp naar de remklauwen ;)

Let er ook even op of een beschermende kunststofomhulling om het rvs vlechtwerk standaard is of meerprijs en of de set compleet is met dichtringen en nieuwe banjobouten.
 
Ik heb zelf de wezmoto's genomen in zwart (en op maat laten maken met rvs koppelingen ipv zincoated) voor 70 euro 2 jaar terug.
Komt uit de UK. Kerel werkt netjes en service is top. Was een foutje gemaakt qua lengte en mocht de oude set houden en kreeg een nieuwe set opgestuurd.

Maar dit bv is goodridge... voor 69 pond..= 82 euro..voor 3 slangen inc bouten ed.
http://www.ebay.co.uk/itm/Goodridge...81?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f0b27ec25

63 euro voor een 2 delige kit inc verzendkosten.
Steel braided brake hose Honda CBR 600 RR 05-06 F | eBay
 
Ik heb zelf de wezmoto's genomen in zwart (en op maat laten maken met rvs koppelingen ipv zincoated) voor 70 euro 2 jaar terug.
Komt uit de UK. Kerel werkt netjes en service is top. Was een foutje gemaakt qua lengte en mocht de oude set houden en kreeg een nieuwe set opgestuurd.

Maar dit bv is goodridge... voor 69 pond..= 82 euro..voor 3 slangen inc bouten ed.
http://www.ebay.co.uk/itm/Goodridge...81?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f0b27ec25

63 euro voor een 2 delige kit inc verzendkosten.
Steel braided brake hose Honda CBR 600 RR 05-06 F | eBay


Hij heeft helaas geen leidingen voor kawasaki.
 
Bedankt voor de linkies jongens. Het gaat me alleen niet om het vinden van de slangen. Dat doet google voor me. Ik was erg benieuwd wie er ervaring mee had kwa opstel van de slangen. Das dus 2 voor of 3 voor. En of het veel verschilt in het remgedrag. Zoals ik al heb gelezen is het nihil dus ga ik voor de 2 slangen voor.

Ik bedank iedereen voor de wel gemeende moeite.

Gr Vincent.
 
Bedankt voor de linkies jongens. Het gaat me alleen niet om het vinden van de slangen. Dat doet google voor me. Ik was erg benieuwd wie er ervaring mee had kwa opstel van de slangen. Das dus 2 voor of 3 voor. En of het veel verschilt in het remgedrag. Zoals ik al heb gelezen is het nihil dus ga ik voor de 2 slangen voor.

Ik bedank iedereen voor de wel gemeende moeite.

Gr Vincent.

Het lijkt me niet dat er verschil in set up zit, het is allemaal heel simpele natuurkunde.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan