Burgman 200

:X Jammer genoeg staat mijn Burgman 200 meer bij de dealer dan thuis. Momenteel start hij niet , maar gaat in het display sel4 aangeven . Het is nu zondag en de dealer gaat pas
dinsdag weer open , weet iemand wat dit sel4 betekent? '(
 
Op een Italiaanse site hebben ze het over een oude accu of slecht geisoleerde draden bij het instrumentenpaneel wat de storing veroorzaakt
 
Vond dit op een Duitstalig forum;


Gleiches Problem, nur SEL4 am Display
Hi Jimmy.

Ich habe bei meinem Baby (UH200 KJ 2008) das gleiche Problem, nur steht im Gegensatz zu dir SEL4 am Display.
Habe mir dann die Batterie angeschaut und starke Korrosion an den Batteriekontakten festgestellt. Das Surren sowie das Display sind nach ein paar neuerlichen Startversuchen immer leiser bzw. schwächer geworden, bis nix mehr ging. Es kann meiner Meinung nach nur die Batterie sein.
Werde mir dann in den nächsten Tagen Starthilfe von nem Freund holen, davor aber die Kontakte mal richtig durchputzen und abschmiergeln und mit Kontaktspray/-fett versehen.

Melde mich dann, wenn ich letztendlich herausgefunden habe, was es wirklich war...Hoffentlich ist es nicht die Lichtmaschine. ?(

Zum Seitenanfang

Deki

unregistriert

4

Samstag, 3. Oktober 2009, 13:44
So, Fehler behoben. Es war die Batterie mit ihren korrodierten Kontakten. Habe mir ne neue Banner Batterie um 40 € gekauft, die Kontakte abgeschmirgelt, Batterie angeschlossen und voilaaaa :thumbsup: mein Burgi startet wieder und das SEL4 am Display ist auch weg.

Kollegiale Grüße
Deki
 
Beter 40 euro uitgeven aan een nieuwe accu dan, en niet naar de dealer.
Of eerst de accupool los maken even wachten en dan weer aankoppelen en kijken of sel4 weg is.
 
Bij mij zijn de problemen gelukkig niet meer terug gekomen, soms staat de B200 weken lang stil, maar start hij gewoon zonder problemen, ik heb de mijne 3 jaar geleden nieuw gekocht, volgens mij moet een accu makkelijk 5 jaar mee kunnen.
Fijne feestdagen allemaal!
 
Na een tijdje motorscooterloos te zijn geweest toch maar weer een Burgie 200 aangeschaft!
Een 2013 executive in mat zwart.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 400 en de 650 ook gehad.
Natuurlijk totaal niet te vergelijken met de 200.
Maar ook met de 200 kun je tourtochten in de Eifel rijden!
Gaat alleen niet zo heel snel! ;)
 
Laatst bewerkt:
Was bij een motorzaak in Delft. Stond er een Suzuki Burgman 200 binnen.
Zonder uitlaat demper!!! Hadden 's nachts zijn Ixil demper gestolen bij eigenaar voor de deur.
word je toch niet goed van!!??
 
Heb hem gehad op mijn eerste Burgman 200.
Heeft er precies 17 kilometer opgezeten.
Dat heeft niets te maken met "sportief",wel met "asociaal hard" :r .
Ga dus echt niet rondrijden met zo'n kabaal onder mijn kont.
Heb hem direct op MP gezet,nieuwe eigenaar zal wel blij geweest zijn.
Niemand van hier? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ok, nou dat is zeker niet lang zeg. Maar dat weet je toch als je zoiets koopt??
Kan ook net iets harder zijn dan je verwacht had, maar toch.
 
Je weet nooit wat er voor een geluid in zit als je zo iets koopt.
Heb ook Leovince tourings gehad,oa op mijn Dylan en PS.
Deze maakten relatief weinig lawaai.Iets donkerder dan normaal,maar je kan er wel gewoon mee over straat.
Verder is het natuurlijk wel zo dat iedereen een andere smaak heeft qua geluidsbeleving.
We hebben hier nog een oud gezegde over.
De 1 houdt van de moeder en de ander van de dochter!
 
ik heb het hoge scherm van givi, en bevalt prima alleen beetje lastig met de regen kan er niet overheen kijken.
full
 
Scherm van mij is de iets lagere versie.
Hier hoef je ook niet de extra verstevigingsstangetjes te gebruiken.
Vanmorgen opgehaald bij Motoport Den Bosch,nieuw in de doos voor 45 euro!
 
Zo goedkoop heb ik dat scherm (GIVI D268ST) niet gekregen, ik heb 103 euro betaald bij RAD. Het scherm kwam keurig verpakt binnen 3 dagen. Maar zonder montage handleiding of schroefjes etc. Voor het verwijderen van het standaard scherm moet je de voorste afdekking boven de koplamp loshalen (zie Suzuki handleiding onder koplamp vervangen). Het scherm voorzichtig demonteren (kruiskop schroevendraaier). De rubber ringen eruit drukken, niet beschadigen want je hebt ze nodig voor het GIVI scherm. De rubber ringen in het scherm zetten en dan monteren. Alles bij elkaar best te doen.

Hoe bevalt het scherm? Ik ben donderdag 8 mei door regen en wind van Rotterdam naar Haarlem op en neer gereden. Op de snelweg (110 km/uur) heb je veel minder wind op je schouders en de helm, dat had ik eerder willen hebben. Ik merk nu wel een trek op mijn bovenbenen en achter op de rug. De wind gaat dus als het ware om je heen nu. Het scherm is niet alleen hoger, maar ook veel breder dan het standaard scherm. Ik kan er nog over heen kijken, en dat is ook wel prettig bij regen.
Alles bij elkaar voor mij een hele verbetering.
 
Ben zelf nu bijna een jaar in bezit van een Burgman an 200 uit 2009 en deze bevalt nog altijd super!

Nu heb ik alleen te maken met een storing: bezinemeter, dagteller en temp-meter werken niet meer. Tellers blijven nu al tijdje op 0 staan terwijl zo eerst tijdens het rijden ineens wel weer deden en later weer niet. Nu meende ik te zien dat het display SEL-8 aan gaf? iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
 
Hoi Burgmanners,

Vanaf komende week rijd ik ook rond op een Burgman 200 ! Een paar dagen mee proefgereden en ik moet zeggen dat het lekker rijdt. Een verademing als je van een naked bike (Suzuki GS500 '91) afkomt !

Ik vraag me alleen af of het normaal is dat wanneer je afremt op de motor, zeg vanaf 80 km/h, dat hij vanaf 60 km/h (en lager) duidelijk wat begint te trillen op de motor. Is dit normaal voor dit type scooter ? De dealer heeft er ook op gereden maar heeft er niets raars aan opgemerkt.
De Burgman maakt tijdens het rijden geen rare bijgeluiden of zo, en loopt mooi en stil, zelfs op topsnelheid.
Hij heeft negenduizend op de teller. Zo ik lees op dit forum gaat de varioriem en varioschijven zo'n 20.000 km mee.

Verder moet ik nog een nieuwe helm aanschaffen. Heeft iemand tips voor een fijne helm? Ik zit te denken aan een systeemhelm of een jethelm. Bij voorkeur een stille helm. Ik weet dat een Schuberth de stilste is, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

Grt, Jan
8-)


O ja, heeft er iemand nog een sissi bar liggen waar hij/zij niets meer mee doet ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een nieuwe uitlaat liggen van LeoVince Granturismo voor de burgman 200. Heb hem 200 km op mijn scoot gehad en toen de scoot verkocht met zijn originele uitlaat. Alle schroefjes zitten er gewoon bij in de originele doos. Hij kostte mij toen 240 euro dus doe een leuk bod.....

(verkocht)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan