hydraulische koppeling

Lambik44

MF'er
8 apr 2003
135
19
Ik ben op zoek naar een hydraulische cilinder om mijn koppelingskabel met hydrauliek te bedienen. Ik heb dat wel eens gezien dat men met een hydraulische koppelingshandel de koppeling bediend van een motor met een koppeling die normaal met een kabel wordt bediend.

Aart
 
Ik ben op zoek naar een hydraulische cilinder om mijn koppelingskabel met hydrauliek te bedienen. Ik heb dat wel eens gezien dat men met een hydraulische koppelingshandel de koppeling bediend van een motor met een koppeling die normaal met een kabel wordt bediend.

Aart
Waarom, als ik vragen mag?
 
Ik ben op zoek naar een hydraulische cilinder om mijn koppelingskabel met hydrauliek te bedienen. Ik heb dat wel eens gezien dat men met een hydraulische koppelingshandel de koppeling bediend van een motor met een koppeling die normaal met een kabel wordt bediend.

Aart

Hoi,

Het wordt veel gedaan.
Voor mijn z1000 77 heb ik een slavecilinder gekocht in duitsland, maar je kunt ook iets anders gebruiken.
Wat voor motor heb je?
 
Waarom vraag je dat, als ik vragen mag?
Omdat er soms ook andere goede oplossingen zijn voor een probleem, dan enkel de oplossing waarover extra info wordt gevraagd.

Een goede aanpassing aan een motor begint bij het constateren van het probleem, dan de diagnose, en dan pas denken aan de verschillende mogelijkheden.

Logisch zien we vaak hier de vragen komen over één van die mogelijkheden. Het zou zonder zijn als er een andere goede oplossing over het hoofd wordt gezien.
:)

Waarom wilde je het eigenlijk weten?
 
Ik heb mn koppeling ook hydraulisch gemaakt, ik wilde ook eerst wat kant en klaar kopen, maar daar is slechts voor bepaalde types wat voor.

Ik heb een master en een slave cilinder van een Bandit 1200 gekocht, toen heb ik zelf een huis daar voor gedraait.

Ik heb toen een drukstift gemaakt die door de primaire as van de versnellingsbak gaat, en de dop in het carter voor het voortandwiel verwijderd, en daar het huis op geschroeft.

Het is vrij simpel, je bent alleen een draaibank nodig.

d5ie.jpg

9v5a.jpg

td39.jpg
 
De koppeling van mijn XS650 ging ook loeizwaar. Ik heb dit er op gezet. Voor het geld kan je je geen buil vallen: http://www.aliexpress.com/item/Hydraulic-clutch-for-motorcycle-dirt-bike-pit-bike-Use/758250260.html

Ondanks de negatieve reacties die zullen volgen (chinese troep...), werkt het bij al meer dan een jaar probleemloos. Je kan dit ook van magura kopen (ziet er een stuk mooier uit), maar is veel duurder.

Voor deze oplossing hoef je niks aan je blok of carterdeksel te veranderen, je hebt ook geen draaibank oid nodig. Klusje kan je met een uurtje doen en je kan altijd weer terug naar je kabel.

OJ
 
Laatst bewerkt:
De koppeling van mijn XS650 ging ook loeizwaar. Ik heb dit er op gezet. Voor het geld kan je je geen buil vallen: http://www.aliexpress.com/item/Hydraulic-clutch-for-motorcycle-dirt-bike-pit-bike-Use/758250260.html

Ondanks de negatieve reacties die zullen volgen (chinese troep...), werkt het bij al meer dan een jaar probleemloos. Je kan dit ook van magura kopen (ziet er een stuk mooier uit), maar is veel duurder.

Voor deze oplossing hoef je niks aan je blok of carterdeksel te veranderen, je hebt ook geen draaibank oid nodig. Klusje kan je met een uurtje doen en je kan altijd weer terug naar je kabel.

OJ

Dat werkt dus wel goed?
Genoeg slag, en het gaat ook echt lichter?

Ik heb namelijk ook toen zo'n soort ding gezien, maar durfde de gok niet te wagen..
 
De koppeling van mijn XS650 ging ook loeizwaar. Ik heb dit er op gezet. Voor het geld kan je je geen buil vallen: http://www.aliexpress.com/item/Hydraulic-clutch-for-motorcycle-dirt-bike-pit-bike-Use/758250260.html

Ondanks de negatieve reacties die zullen volgen (chinese troep...), werkt het bij al meer dan een jaar probleemloos. Je kan dit ook van magura kopen (ziet er een stuk mooier uit), maar is veel duurder.

Voor deze oplossing hoef je niks aan je blok of carterdeksel te veranderen, je hebt ook geen draaibank oid nodig. Klusje kan je met een uurtje doen en je kan altijd weer terug naar je kabel.

OJ
mooi systeem. hoeveel mm is de slag aan de koppelingskant ongeveer?
 
Ik wil de oplossing gaan gebruiken voor mijn café racer die ik aan het bouwen ben. De koppelingskabel wordt dan een probleem om die goed te laten lopen. Dus dacht ik aan een hydraulische oplossing zonder de deksel aan te passen of aan duur freeswerk te beginnen.

Ik zal eens gaan zoeken, de "Chinese" oplossing is het proberen waard. Welke koppelingshandel heb je gebruikt.

Heeft iemand de gegevens van de Magura?
full
 
Mijn koppeling gaat nu superlicht, ondanks de zwaardere veren die erin zitten. Kan met twee vingers. De vrij is nu ook simpel te vinden. Met de kabelkoppeling was dat altijd gekloot.

Ik heb de banjo met schakelaar vervangen door een gewone. Hiervoor heb ik een echt zo'n pitbike hendel gehad (CNC gefreesd volgens de chinees... mooi niet...), maar deze hendel is veel mooier.

De slag is denk ik 8-10 mm. Daar heb ik ook niet zo op gelet. Ik heb hem gewoon gemonteerd en toen werkte het meteen goed.

Slavekant:
DSC_9159klein.jpg


slave.jpg


Oude hendel:
DSC_9155klein.jpg


Nieuwe hendel:
clutch2.jpg


Daar kan nu ook meteen de spiegel op.

OJ
 
Ik wil de oplossing gaan gebruiken voor mijn café racer die ik aan het bouwen ben. De koppelingskabel wordt dan een probleem om die goed te laten lopen. Dus dacht ik aan een hydraulische oplossing zonder de deksel aan te passen of aan duur freeswerk te beginnen.

Ik zal eens gaan zoeken, de "Chinese" oplossing is het proberen waard. Welke koppelingshandel heb je gebruikt.

Heeft iemand de gegevens van de Magura?[afbeelding]

Hey een caferacer, vaker gezien ;)

Heb echter geen enkel probleem met de koppelingskabel ondervonden... :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan