honda cb 550 vraagje

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Hoi

Ik zit met een vraagje. Ik ben mijn motor terug aan het monteren, maar zit met een probleempje. Op het einde van de primaire as ligt een naaldlager van ca. 2 cm. Maar heb geen idee waar ie juist over liep? en hoe ik em daar op zijn plaats krijg.
Iemand ervaring?


Ook even mezelf voorstellen
Ik ben philip, mijn passies zijn motoren en reizen. Ik rijd met een yamaha mt03, puur
voor de fun. En momenteel ben ik een cb 550 aan het renoveren.

groeten
 
alvast bedankt, ben er nu pas aan kunnen beginnen.

Die rollager waar de primaire as in het carter gaat, zit die trouwens met de markering naar buiten of binnen van het carter gericht?

Ik heb foto's getrokken, maar dat is nu natuurlijk weer net niet te zien op de foto's. ;)
De andere rollagers zitten met tekstmarkering naar buiten gericht...

En aangezien dat lager altijd gewend geweest is om in die richting te draaien...


groeten
 
de tekstmarkering, is geen markering.
een koppelingslager heeft meestal wel een borging die er maar op 1 manier in kan.
het lager nu eventueel andersom monteren is geen bezwaar.
 
Ik ben net de koppeling terug aan het monteren, is het de bedoeling dat de platen in de olie zitten? Na het demonteren heb ik deze gekuist en wat olie op de platen gesmeerd, maar deze plakken al serieus tegeneen. Heb dit ongeveer 3 maanden geleden gedaan.
 
Beetje vet is goed genoeg, als je hem 10 seconden stationair laat lopen met de koppeling ingetrokken krijgen ze voldoende spatsmering. Heb je wel de zware koppelingsveren gemonteerd? De 550 heeft relatief snel last van een slippende koppeling in zijn 3, als je niet de zwaardere veren (EBC) er op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan