Vraag Moto Martin GSXR 1100

Michael28

MF'er
29 jun 2011
36
0
Sittard
Beste,

Sinds een maand ben ik de eigenaar van een Moto Martin GSXR 1100 uit 1981.
Het frame is van 1981 echter de motor GSXR 1100 olie gekoeld en andere onderdelen zijn van verschillende jaren.
De motorfiets heeft meer dan 20 jaar stil gestaan in een verwarmde garage.

De motor is altijd gebruik op het circuit en is opgebouwd uit veelal Suzuki en Ducati onderdelen.

De revisie is inmiddels begonnen.

Wat er aan moet gebeuren:

Carburateurs laten reviseren (Reeds gebeurd)
Remmen losmaken.
Voorvork reviseren.
Alle vloeistoffen vervangen.
Banden vervangen.
Knipperlichten monteren.

En voor 100% alles controleren natuurlijk :Y

Inmiddels zijn de gereviseerde carburateurs gemonteerd, alle brandstof leidingen zijn ook compleet vervangen, de motor heeft gisteren even 35 seconden gedraaid puur om te kijken of er nergens geen brandstof meer lekte. De test was geslaagd en het geluid is fantastisch :) alleen deelden mijn buren deze mening niet.

Nu wil ik graag de olie en olie filter vervangen echter zou ik niet weten wat er voor olie in moet, op het dopje staat 10W40 ik denk zelf een half synthetische olie echter weet ik dat niet zeker. Op het motorblok staat het volgende nummer geslagen V711-104828 wellicht kan iemand van jullie me vertellen hoe oud deze motor zou kunnen zijn.

Zou het vervangen van de olie en oliefilter toereikend zijn? Zou het blok niet gespoeld moeten worden met iets om pakkingen en keerringen weer goed en flexibel te maken?

Onderstaand een aantal foto`s van de Moto Martin.

















Helaas kan ik bovenstaande vragen niet stellen aan de vorige eigenaar deze is verleden jaar door een noodlottig motorongeval helaas overleden.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Michael.
 
het zijn vlakschuifcarbs dus zijn het slabby's/slabbert. :)
staat voor de smalle achterkant/bodywork die dit model heeft, hier zitten altijd Keihin valkschuifcarbs in. > met extra benzineinjectie per cilinder in het spruitstuk bij deelgas/volgas.



slingshot is de veer in de vacuumcarbs, ronde gasschuiven, deze kwamen later ik geloof vanaf 88/89.
slingshot's heten ze omdat de vorm van de carbs en die veer deed vermoeden dat het een katapult was. :Y
 
Laatst bewerkt:
het zijn vlakschuifcarbs dus zijn het slabby's/slabbert. :)
staat voor de smalle achterkant/bodywork die dit model heeft, hier zitten altijd Keihin valkschuifcarbs in. > met extra benzineinjectie per cilinder in het spruitstuk bij deelgas/volgas.



slingshot is de veer in de vacuumcarbs, ronde gasschuiven, deze kwamen later ik geloof vanaf 88/89.
slingshot's heten ze omdat de vorm van de carbs en die veer deed vermoeden dat het een katapult was. :Y

Dit zijn vette racing flatslides kijk maar op het stickertje :9~ , geen originele.
 
het zijn vlakschuifcarbs dus zijn het slabby's/slabbert. :)
staat voor de smalle achterkant/bodywork die dit model heeft, hier zitten altijd Keihin valkschuifcarbs in. > met extra benzineinjectie per cilinder in het spruitstuk bij deelgas/volgas.


slingshot is de veer in de vacuumcarbs, ronde gasschuiven, deze kwamen later ik geloof vanaf 88/89.
slingshot's heten ze omdat de vorm van de carbs en die veer deed vermoeden dat het een katapult was. :Y

En bedankt, nu zet je een zekere belg weer aan het denken... ;)


@TS, mooi ding!
 
En bedankt, nu zet je een zekere belg weer aan het denken... ;)


@TS, mooi ding!


yep,


en dat mechanisme is vrij gevoelig en wordt dmv een heveltje door communicerende vaten bij deelgas/volgas geactiveerd. Er komt dan druk op te staan die zich gelijk verdeeld door de 4 carbs,

dat drukt weer een zuigertje in intern in de carb en die spuit een klein straaltje benzine bij opengaande gasschuif langs je gasnaald zo rechtsstreeks in je spruitstuk.

bij mij is de originele hevel/ophangpuntje defect, deze carbs heb iik er inmiddels al een paar keer af gehad, :') als dit systeem niet werkt mis je toch een stukkie bruusk vermogen.

;) 8-)
 
Bedankt voor jullie reacties!

En natuurlijk zijn we zijn weer een stuk verder *D

Gisteren weer goed kunnen doorwerken, alle remmen en remcilinders zijn gedemonteerd en schoongemaakt, het blok heeft een grote beurt gekregen.

Gisteren zijn de laatste dingen besteld en over een kleine 2 maanden zal de Martin klaar zijn om het asfalt weer te betreden.

Hier alvast een voorproefje :)


Gr. Michael.
 
:9 :9~ mooie fiets.

- Kontje is een duitse aftermarket voor suzuki gsxr W's (waterkoeling), ik dacht van Speer. (Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is :$ )
- Je motorblok is inderdaad van een 1100 1989-1992.
- Olie is beste Halfsyntheet, Bel-Ray bvb is heel goed ervoor.
- De achterbrug incl. wiel, rem, enz. is inderdaad van een honda, vfr 750, een rc36-1 om precies te zijn. ;)
- De carbs zijn aftermarket keihin FCR's, ik kan het zo niet zien welke grootte, maar waarschijnlijk 39mm's.

de rest moet ik eerst nog ff lezen. :+
 
Laatst bewerkt:
Motor staat nog steeds hier, ik had m nog niet op naam staan ;)

Inmiddels zijn we weer een hele stap verder.

Alles is weer zoals het hoort:
Motor compleet nagekeken.
Remmen volledig gereviseerd.
Nieuwe banden.
Etc.
Etc.
Etc.

De eerste rit was in 1 woord geweldig wat had ik een smile toen ik thuis kwam.

Laat het voorjaar maar komen dan kunnen we echt gaan genieten.



 
Terug
Bovenaan Onderaan