Synchroniseren carbs fzr 400 rr

roy131313

MF veteraan
15 sep 2012
3.806
1
Vandaag begonnen, alles aangesloten motor warm gedraaid heb carbtune pro allemaal no problemo, totdat ik met mijn schroevendraaier bij die stelschroeven moest komen. Zit helemaal onder de carbs, enige manier hoe ik die schroef kan zien is een spiegeltje eronder leggen (maar dan past de schroevendraaier niet meer) en van bovenaf zie je ook totaal niet wat je aan het doen bent met 0,0 ruimte. Iemand ervaring met de fzr 400 rr of motor met soortgelijke carbs, want dit is echt een drama. Snap die jappen echt niet, hoe onmogelijk ze die stelschroeven hebben weggewerkt.
 
je moet eerst 1 en 2 regelen zodat die gelijk staan,dan 3 en 4 en als laatste de middelste stelschroef om de paren ten opzichte van elkaar af te stellen
links of rechtsom dat moet je gewoon even testen,dat kun je zo niet zeggen.


:^

Links of rechts is idd uitproberen, héél rustig draaien iig. Meestal is indraaien (rechtsom) minder vacuüm dus zakken van je kwikkolom stalen staafjes. :o
 
Synchroniseren bij een FZR 400 (in dit geval een SP) is idd lastig. Met name het vinden van de stelschroefjes. Een goed led lampje en een spiegeltje zijn een must. Van tevoren even goed "droog" oefenen om de schroefjes te vinden en je zult ook merken dat je verschillende lengtes van schroevendraaiers moet gebruiken i.v.m. de aanwezige ruimte.
Maar daarna is het een fluitje van een cent.
V4-tjes stel ik met een haakse schroevendraaier af.

full

full


 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt vandaag, heb twee video's gemaakt wat misschien handig is voor mensen die het nog moeten doen. Hij loopt prima nu :) Over een uur upload ik ze op youtube.
 
Laatst bewerkt:
Hij staat wel erg laag in de vacuum. Heb je wel van tevoren de luchtmengselschroeven op de juiste waarde afgesteld? Goed afgesteld geeft dat een veel rustiger /stabieler motorloop.

Nog beter is om de carbs volledig ultrasoon te reinigen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu met luchtbox er weer bovenop loopt hij mooier dan op de video. Hoeft niet perfect te zijn het is goed genoeg zo voor mijn pekelfiets :+

Op de 1e video was hij nog niet helemaal goed afgesteld.

Dat hij niet snel reageert op het gas komt niet door afstelling van carbs maar de kabel van de exup klep heeft iets te veel speling, dat wordt het volgende klusje om die goed afgesteld te krijgen (merk je tijdens het rijden niks van btw, alleen stationair en beetje gas geven merk je het). Heb net op de motor gereden, meer trekkracht lager in de toeren en loopt mooier stationair (met de luchtbox erop).

Met de tank uit de weg kan je de stelschroeven nét zien.
 
Laatst bewerkt:
Nu met luchtbox er weer bovenop loopt hij mooier dan op de video. Hoeft niet perfect te zijn het is goed genoeg zo voor mijn pekelfiets :+

Op de 1e video was hij nog niet goed afgesteld.

Dat hij niet snel reageert op het gas komt niet door afstelling van carbs maar de kabel van de exup klep zit te los, dat wordt het volgende klusje om die goed afgesteld te krijgen. Heb net op de motor gereden, meer trekkracht lager in de toeren en loopt mooier stationair (met de luchtbox erop).

Oke, dan kun je tevreden zijn met je klusje. }) Dat geeft voldoening 8-) *:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan