Demonteren voorvork lukt wel (met foto)

Jasper944

Rookie
6 jun 2012
16
0
Hoogeveen
Allen,

Ik wil mijn voorvork van mijn Suzuki GS450L demonteren, maar loop hierbij vast. De bovenkant ziet er zo uit:



Het probleem is dat ik deze niet los krijg. Heb al in het WPHB gekeken en op verschillende sites, maar het lukt me niet. Ik kan het geheel middels de moer door blijven draaien tot ik een ons weeg, het geheel gaat niet losser zitten. Heb de lucht eruit laten lopen, kan de dop iets indrukken maar zie ook niet een clipje of iets dergelijks waarmee ik hem los krijg.

Mijn vraag dus: hoe krijg ik deze los?
 
Laatst bewerkt:
Het ventiel waarmee je de vork op druk bent even weghalen zodat hij niet per ongeluk kapot gaat.

In het gat een passende lange bout draaien en deze met een hulpstu (of hulpje) naar beneden duwen. Als het goed is zie je dan een ronde borgveer zitten in de buitenwand, in een groef. Deze veer verwijderen met een dunne schroevendraaier. Langzaam de druk op de bout verminderen en de bovenste dop komt los. Denk eraan dat er veerkracht achter zit en wer dus bij voorkeur met een hulpje die e.e.a. vast kan houden of maak een hulpstuk voor de bankschroef oid.

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan