Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ja klopt. Het is een verschil. Enerzijds een sportstourder voor de fun en af en toe woon werk. Pan zou ik puur voor woonwerk doen echter een enkele reis voor mij is bijna 90km per dag. Tikt zo lekker aan op je kilometers en je onderhoud. Rij nu bijna 45000km per jaar op diesel. Is toch iets goedkoper dan continu benzine en iets praktischer in mijn geval.
 
Ik reed tot 1.5 jaar geleden ook 120km/dag WW-verkeer. Op een NX250 *D . Ook prima te doen, zolang het geen snelwegkilometers zijn. Nu nog maar 55km/dag op dezelfde NX
 
Dat is t m juist. Zit alleen maar op de snelweg. Dan is het gewoon niet leuk op een super. Ga m nog 1x aanpakken en dan na de winter een keuze maken
 
ben mijn motor winterklaar aan het maken. deze bmw-kuip moet er op komen om te zorgen dat ik niet zo'n koude handen krijg:

IMG-20131227-WA00001_zps4c61d134.jpg


IMG-20131227-WA00021_zpsc1b8e32d.jpg


Ik moet hem nou nog pas maken. dan zien te monteren. Kijken of de knipperlichten het nog doen en als laatste opnieuw inkleuren.
 
Laatst bewerkt:
Idereen een gezellige jaarwisseling toegewenst, en een gezond 2014 ! *:)


Groeten Magnamannetje.
 
ook van mij de beste wensen! of zoals een van mijn leraren ooit zei:
"ik wens jullie het dubbele van wat jullie mij toewensen"

vanmiddag heb ik de kuip wat verzaagd en heb ik hem gemonteerd. ook die witte streepjes heb ik weggehaald:
IMG-20140102-WA00041_zpsc6489940.jpg
 
Laatst bewerkt:
De accu van mijn supermagna uit 87 is defect.
Weet iemand of hier een moderne gel accu in kan/past of gewoon een ouderwetse loodaccu.... ( yuasa..??)
 
De accu van mijn supermagna uit 87 is defect.
Weet iemand of hier een moderne gel accu in kan/past of gewoon een ouderwetse loodaccu.... ( yuasa..??)

Gelaccu geen idee eigenlijk.

Wat ik een tijdje geleden las op het supermagnaforumUsa dat er wel een zwaardere accu inpast van ik meen 14Ah. (ipv de standaard 12Ah)
Dan moet er alleen wel even een verstevigingsrib? van de bodem weggezaagt worden met een dremel. (in verband met het zadel)
Ik kan me niet herinneren of dat nu een onderhoudsvrije was of nog een loodaccu. Merk weet ik ook niet meer, misschien Motobatt. Het ging eigenlijk alleen over de voordelen van een grotere capaciteit.
 
Laatst bewerkt:
gisteravond op de A2 hied de magna er mee op... mijn koplamp lichtte fel op er kwam een knal uit de uitlaat en toen helemaal niets meer. volgens de vrienden van de ANWB was mijn spanningsregelaar stuk. Vanmiddag bij het doormeten bleken ze gelijk te hebben...

IMG-20140105-WA00001_zps45f427ef.jpg


fijn begin van het jaar...
 
gisteravond op de A2 hied de magna er mee op... mijn koplamp lichtte fel op er kwam een knal uit de uitlaat en toen helemaal niets meer. volgens de vrienden van de ANWB was mijn spanningsregelaar stuk. Vanmiddag bij het doormeten bleken ze gelijk te hebben...

[afbeelding]

fijn begin van het jaar...

Damn, das balen.
Geen goedkoop onderdeel, ik spreek uit ervaring :(
 
Das balen de mijne is ook al vervangen onder garantie toen nog, ik weet nog dat ze er een ander type opgezet hebben omdat de standaard regelaar het vaak begaf.
Mijn accu was btw ook gelijk nr zn mallemoer, daar zag ik het eigenlijk aan omdat die stond te koken en overliep.
Zou ook even kijken of die dat bij jou niet gedaan heeft, anders gauw dat zuur verwijderen en schoonmaken.
Btw niet met water verwijderen dan wordt het zuur nogmaals actief, maar met een vette lap
een aantal malen afnemen.

Groeten Kees
 
De accu van mijn supermagna uit 87 is defect.
Weet iemand of hier een moderne gel accu in kan/past of gewoon een ouderwetse loodaccu.... ( yuasa..??)
Gewoon een goeie lood/zuur.

Andere past ook, maten zijn gelijk, als je maar het zelfde basisnummer hebt. Maar tis niet nodig, dus zonder geld.
 
ik dacht deze morgen kspring nog is op de motor voor naar de kapper te bollen.
Kzit daar binnen, het begint natuurlijk te regenen.

De waarschuwing: oppassen voor natte tramsporen/rails.

Ik gaf niet eens gas en de motor sloeg achteraan al weg, levensgevaarlijk die kutdingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan