Contactslot + immobilizer R6 2005 circuitmotor uitschakelen

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.888
890
Ik heb een Yamaha R6 2005 die ik ga ombouwen voor circuitgebruik.
Het is een schademotor waarbij maar 1 zwarte sleutel geleverd is,ik kan dus geen extra sleutels laten bijmaken omdat ik de rode sleutel niet heb.
Mits de nodige kosten zijn er wel bedrijven die het kunnen,maar ik vind het te duur en heb eigenlijk geen contactslot nodig.
Het contactslot zelf uitmeten en dit vervangen door een gewone schakelaar lukt me wel.
Maar wat met die transponder?
iemand ervaring met immobilizer emulators zoals deze : http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Immo..._Automotive_Tools&hash=item337aba2832&vxp=mtr
Het zou maar vanaf 2006 zijn,maar de kleuren van de bedrading zijn gelijk,en ik lees op meerdere plaatsen dat dit mogelijk komt omdat men in de US pas vanaf 2006 immobilisers gebruikt bij Yamaha.
Of iemand die een andere (goedkope) manier gebruikt heeft om die immobiliser te omzeilen?
 
Ik heb ook het contactslot met ring los gehaald.
De sleutel met twee tie-raps aan de ring en op het subframe vast gezet (contact slot in de vuilnisbak)
De killswitch bedient een oud relais (was ooit van de koelfan) en heeft de functie van het contact-slot over genomen, dus killswitch aan is tevens contact aan:-)

Kosten een paar(2) euro aan krimpkous, tieraps, soldeer en kabelschoentjes (en een uurtje uitzoeken qua kabelboom :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan