CB 350 Café / Classic Racer

Ik ben zelf belg dus in dat opzicht is het geen probleem :) bedankt voor de leuke reacties, dit weekend verdermet de verlichting
 
even een vraagje voor de mede-400 rijders
de cilinders en zuigers zijn normaal nog in goede staat (worden dinsdag opgementen) maar ik ga wel nieuwe zuigerveren plaatsen. waar koop ik deze het best? David Silver Spares heeft er redelijk goedkoop, of zijn er betere adressen?


thnx
 
Zo, de cilinders en zuigers zijn opgemeten en ik heb 1 setje dat nog perfect is met max 0.04 speling tussen zuiger en cilinder en 1 set ovale cilinders die te ver zijn versleten en eerste overmaat zuigers waarvan de zuigerveergroeveln zijn uitgeslagen. 3 keer raden welke set ik ga gebruiken :)
Momenteel dus op zoek naar zuigerveren. Zijn ze ergens goedkoper te krijgen dan bij david silver spares?
 
ga het inderdaad eens vragen aan gerrit.
David silver spares heeft slechts 2 setjes liggen, en bij RVm zit ik aan 120 euro.

Die big bore pistons liggen voor 130 euro aan de deur met alles erop en eraan. cilinders opboren kost dan nog eens een goeie 100, dat lijk me een veel betere optie

Dezelfde verkoper heeft ook standaard zuigerveren tekoop. maar ik maak me een beetje zorgen over de kwaliteit... iemand ervaring?
NEW 4 Piston set 75-77 Honda CB400F Big Bore Size 54.50mm (HO/BIN-9) | eBay
 
Zuigerveren gekocht, zuigers opgeknapt, cilinders gehoond en uitlaat gespoten
Ku beeig met het blok mooi maken, cilinders stralen en spuiten en kop en kleppendeksel spuiten.
Hopelijk blijft het lang genoeg mooi :)
full
 
de onderdelen zijn gespoten en ik wacht nu alleen nog maar op circlpsen om het geheel weer samen te steken.

verder heb ik dit als oplossing voor de plaat en achterlicht. het is de originele beugel van een 350f. Het is niet zo erg mooi, maar even de beste oplossing om de plaats en achterlicht ver genoeg naar achter te krijgen zodat hij niet te schuin moet

als er andere oplossingen zijn, buiten hem naast de motor te hangen ben ik heeel erg benieuwd !



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
de beugel misstaat niet , kunt ook de plaat heel sober pal en schuin naar achteren onder het zitje zetten
werk ook deels als spatbord.
die Belgische platen dienen qua afmetingen daar toch voor ...... :)
 
Laatst bewerkt:
het vertekend misschien, maar het achterwiel komt echt een heel stuk achter het zitje door de lange gsx achterbrug. de plaats zou echt onleesbaar schuin zijn
 
Ik heb vandaag het blok weer samengestoken. Het is nog eventjes zoeken naar alle boutjes van het kleppendeksel maar dan kan de boel weer samengestoken worden.
Met een beetje geluk krijg ik hem morgen, of in ieder geval voor 2014 definitief aan de praat en dus zo goed als af :)
 
JAAAAA hij rijdt !!!
ik had wel een aantal probleempjes met de kickstarter, als ik het koppelingscarter hard aandraaide dan ontkoppelde hij een beetje en kreeg ik hem niet meer aangekickt, na het monteren van een 2de pakking was dat verholpen, best raar want het mechanisme zat wel correct.

Er zat wel al olie in als het koppelingsdeksel er weer af moest, dit hebben we zo opgelost :)


full
 

en hier het fulmpje ! klinkt lekker toch?
rook is volgens mij omdat alles met olie in elkaar is gezet.

1 puntje dat mss niet helemaal in orde is: de klepseals zijn niet vervangen geweest. hoeveel kwaad kan dit? en het is normaal dat er alleen maar klepseals aan de inlaat zitten toch?

en nog een laatste vraagje: is het normaal dat de spanningsregelaar redelijk warm wordt?
 
Klinkt goed!! Die rook zou ik me nog niet te druk over maken. Had ik bij mijn fiets ook en als je even een stukje gereden hebt is het weg.

Welke kleppenseals bedoel je precies? Die rubberen dopjes wat er bovenop zitten?
 
inderdaad, die rubberen dopjes, in de pakkingset zaten selchts 4 nieuwe, maar de kop was al samengestoken en het geleende kleppengereedschap teruggebracht, dus hebben we deze niet vervangen. maar de huidige zijn ook mee in de ultrasoonbak gegaan, niet ideaal dus.
 
Toekomst zal het uit moeten wijzen :) Bij mijn 750 zaten er gewoon op alle kleppen. Niets van terug te vinden in de onderdelen catalogus?
 
ik heb 2 koppen en beiden hebben geen klepseals op de uitlaatkleppen, ik neem dus aan dat het zo is. ik moet het haynes nog eens napluizen maar iemand anders weet dat vast wel van buiten. Maar ik heb sowieso nieuwe liggen, dus als ze lekken kan ik de kop nog eens demonteren en ze vervangen, dat ging zonder het blok uit het frame te nemen toch?
 
het roken is onderdaad bijn a opgehouden en daar trek ik mij dus niet meer teveel van aan. dit mede omdat er een veel groter probleem is.

als de motor draaid dan stroomt (ja echt, stroomt) er olie van achter de cilinders naar voor, en dan op de grond. Het vreemde is dat dit komt niet tussen cilinderblok en blok, en dus een probleem met de pakking is, maar vanuit achteraan de 2de koelrib (dus niet de onderste) en het komt van de uiterst linkse achterste blokbout. Deze zijn als het goed is toch zichtbaar? daar lijkt de olie van te komen...

als je de uitleg een beetje snapt, heeft iemand enig idee wat er verkeerd is gegaan? heb ik iets bekend kapot gemaakt of vergeten? kan het gewoon dat hij niet hard genoeg is aangetrokken?

maw: het blok mag weer uit het frame en open helaas. buiten dit rijdt de motor geweldig eigenlijk :)
tussen de contactpunten zie ik wel serieuze vonken, dus de condensatoren moeten eens vervangen worden, maar dat is niet erg veel werk.
Ook de koppeling pakt wel heel erg snel, vanaf ik een beetje inknijp pakt die al, is dit mogelijk? of heb ik ook daar iets fout gedaan?
Ik had al gezegd dat ik 2 koppelingsdekselpakkingen moest monteren om de motor te kunnen starten, anders pakte de koppeling en draaide de krukas dus niet. Het mechanisme zit normaal wel correct gemonteerd en de koppelingskabel staat niet te strak...

ik heb dus wat hulp nodig :)
 
de koppeling zit één smallere plaat in die valt om een diafragmaveer heen
als je daar wat verwisselt verklaart dat misschien ook die 2 pakkingen

die lekkage kan komen van de kopmoeren [2st ]waar ook het klepdeksel mee aangedraait wordt daaronder licht een ring met silicone pakking erin
die ringen zijn meestal kapot en het vlak waar die aanlicht is niet vlak meer
die ring is dacht ik niet meer leverbaar maar kun je gewoon vervangen door een koperen ring zoals bij de andere moeren eronder zit
wel zorgen dat het aanligvlak recht en vlak is

die contactpunten moet je zo ver mogelijk weggooien en vervangen door electroniesche ontsteking

mvrgr gerrit
 
Laatst bewerkt:
jij bedoeld die moeren waar je nog eens bovenop een bout kan indraaien? deze zitten als ik mij niet vergis vooraan, de lekkage komt toch echt van achteraan aan die tapeinden... of heb ik het verkeerd? moet even terugdenken hoe het blok stond toen ik alles monteerde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan