TL1000S back on track

TambuGSXF

MF veteraan
Hoi,

ik ben Carl en al sinds jaar en dag aanwezig op dit forum en ook (en vooral) in dit subforum.

Ik heb ondertussen al een aantal (ingrijpende) verbouwingen achter de rug maar een streetfighter heb ik nog niet gebouwd. Vorige motoren waren een GSXF 600 en een GSXR 750 W.
Hieronder de link naar het topic waarin jullie beide motoren kunnen zien:
Ombouw GSXF 600 95

Deze motor gaat nu ook niet meteen een streetfighter (what's in a name) pur sang zijn/worden maar aangezien er toch ingrijpende veranderingen gaan gebeuren, lijkt me dit de meest aangewezen plaats om een topic te openen.

Maar genoeg blabla, plaatjes willen jullie zien :+

Here we go!

Dit is de TL zoals ik hem kocht:
full

full

full

full


Zwaar ongeval gehad op een dijkje. Totale schade:
- tank
- stuur
- stuurbediening links en rechts
- subframe
- kontkap
- passagiersbeugel
- uitlaten
en last but not least --> frame gescheurd

No prob: ander frame gevonden en motor voor een mooie prijs opgehaald.

Ik had motor nog niet horen draaien dus eerst alle schakelaars geregeld (bedankt Polthergeist voor de superservice). Maar motor startte bij de eerste druk op de knop })

Originele vorkpoten bleken nog 100% recht 8-) . Deze heb ik samen het voorwiel en de klauwen geruild voor een zeer mooie tank en voorste gedeelte van de kabelboom (originele is niet al te mooi in geknipt voor een koso-teller.

--> foto tank
full



Herstellen van de uitlaten bleek duurder dan een tweedehandssetje dus de 2de optie maar gekozen. Setje Aprilia Akrapovic Racing uitlaten op de kop getikt. Past niet 1-op-1 maar alles is pas te maken.
--> foto volgt

Ook een ander subframe met kappen opgepikt voor een mooie prijs. Zeker omdat beide zadels en duo-afdekkapje er bij zitten.
--> foto volgt
 
Laatst bewerkt:
Voorvork had ik al staan voor m'n ander streetfighterproject (dat nu in de koelkast gaat): zwarte voorvork GSX-R 750 2007. Mooie R1 goldspots erop (met zelf gedraaide afstandsbusjes voor de 320 schijven :P ).

CNC gefreesde kroonplaten ook nog van hetzelfde project dus die komen er ook in.

Enkelzijdige achterbrug VFR RC36 lag ook nog in ergens in een hoek :+ en die komt er dus ook in. Kan die rotatiedemperzooi eraf. O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van een gescheurd frame: ja kan er in zagen en als het mis loopt is het niet erg 8-) .

Scharnierpunt voor de achterbrug op het frame aan beide zijden aangepast om de VFR-brug ertussen te krijgen (-1 cm links + -1,5 cm rechts). Nu kan de VFR m.b.v. de originele bussen van de brug en de TL mooi uitgelijnd worden.

Achterveer komt rechtstreeks op de achterbrug.

full


Nu gepast met de veerbevestiging van een W op de brug geklemd maar er wordt een lagere gefreesd zodat het steunpunt van de veer dichterbij de brug komt te zitten. Is steviger.

full


Ook even gezocht naar de juiste lengte achterveer +- 29 cm en de keuze is gevallen op deze Ducati 1098/848 achterveer.
 
Ich auch, om mer ff limburgs mei te kalle ;).

Je bent iig al lekker op weg, ik ben benieuwd naar de rest!
 
BTW nog vergeten:

De radiator was ook naar z'n grootje.

Ben er alleen nog niet uit of er een vervanger komt of zoals de VFR 2 radiatoren ga gebruiken :N
Misschien dat er 1 VFR radiator op de originele plek komt te hangen. Deze is niet zoveel kleiner . Moest het niet lukken kan ik nog steeds veranderen.
 
ff een soepje laten maken van de kleuren die ik voorlopig in gedachten heb:

- rood frame en zwarte achterbrug (sowieso een blijvertje)
- mat zwarte kappenset (kan ik zelf doen, krap bij kas en ik wil zeker rijden in 2014)

Velgen heb ik niet gevraagd aan te passen omdat ze waarschijnlijk niet blijven :P

full
 
Mooi! Ik TL's zijn soieso al de bom maar als je er vervolgens nog een enkelzijdige achterbrug in gaat gooien... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan