CBR 600 rr start niet meer na verwisselen Spanningsregelaar

ChrisjuhB

MF'er
22 mrt 2012
75
0
Hallo, heb een nieuwe spanningsregelaar gehaald en deze gemonteerd.
Na montage startte de motor nog perfect, dus heb ik alle kappen erop gedaan en nogmaals starten. Maar helaas nu start hij niet meer.

De teller gaat gewoon rond en geeft geen foutmeldingen, benzinepomp slaat aan wanneer ik mijn sleutel omdraai.

Startmotor draait ook naar behoren maar hij schiet gewoon niet aan.

Ik heb alle zekeringen nagekeken maar alles is nog goed.

Heb ook even gekeken bij alle kabels maar zie geen breuk.


Wat zou dit kunnen zijn, en heb de motor ook geprobeerd te starten zonder spanningsregelaar maar hij doet precies het zelfde.

Kun je eigenlijk een motor starten zonder spanningsregelaar?
 
Ik zet mijn geld nog steeds in op de HISS. Weet TS wel waar hij naar moet kijken als hij de motorfiets op contact zet? Het feit dat het lampje knippert zonder sleutel is nml niet zo belangrijk.
 
Gezien zijn eerdere berichten en vragen is HISS misschien wel helemaal zo gek nog niet, maar als dat niet werk, draait de startmotor dan wel rond? vonkt ie dan? benzine inspuiting?

hij heeft diverse spanningsregelaar achtige vragen gesteld...
 
Volgens mij heb ik wat gemist, de motor doet het ondertussen weer.

Het probleem lag aan een zwakke accu in combinatie (koud weer, opgehoopte benzine/vocht?)

Na wat pruttelen met aanrennen ging schoot hij uiteindelijk aan, er kwam ook superveel rook uit de uitlaat maar daar heb ik nu geen last meer van.

Mijn excuses voor het niet melden! Had eerlijk gezegd niet het idee dat er behoefte was aan het melden dat hij het weer deed tot ik een PM kreeg en ik terug keek naar mijn topic die dus rood gloeiend stond.

En ook nog ter informatie de spanningsregelaar is ook alweer kapot waarschijnlijk door de slechte accu (Of aliexpress kwaliteit). Stom van me dat ik de accu hele tijd uitgesloten heb tot het laatste moment. Ik had nog een factuur liggen van een nieuwe yuasa accu nog geen 5000 km geleden. (Vorige eigenaar).

Natuurlijk weet ik nu wel beter, een goede accu kan zo kapot zijn als hij 1-2 keer leeg gelopen is. (Kapotte spanningsregelaar hiervoor dus hij lade niet op).

Toch nog bedankt voor alle hulp, het zag er even hopeloos uit maar ben blij dat ik ondertussen al weer wat kilometers gemaakt heb. En zoals verwacht is het weer een klein stom dingetje wat je vaak over het hoofd ziet en totaal niet ziet aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik wat gemist, de motor doet het ondertussen weer.

Het probleem lag aan een zwakke accu in combinatie (koud weer, opgehoopte benzine/vocht?)

Na wat pruttelen met aanrennen ging schoot hij uiteindelijk aan, er kwam ook superveel rook uit de uitlaat maar daar heb ik nu geen last meer van.

Mijn excuses voor het niet melden! Had eerlijk gezegd niet het idee dat er behoefte was aan het melden dat hij het weer deed tot ik een PM kreeg en ik terug keek naar mijn topic die dus rood gloeiend stond.

En ook nog ter informatie de spanningsregelaar is ook alweer kapot waarschijnlijk door de slechte accu (Of aliexpress kwaliteit). Stom van me dat ik de accu hele tijd uitgesloten heb tot het laatste moment. Ik had nog een factuur liggen van een nieuwe yuasa accu nog geen 5000 km geleden. (Vorige eigenaar).

Natuurlijk weet ik nu wel beter, een goede accu kan zo kapot zijn als hij 1-2 keer leeg gelopen is. (Kapotte spanningsregelaar hiervoor dus hij lade niet op).

Toch nog bedankt voor alle hulp, het zag er even hopeloos uit maar ben blij dat ik ondertussen al weer wat kilometers gemaakt heb. En zoals verwacht is het weer een klein stom dingetje wat je vaak over het hoofd ziet en totaal niet ziet aankomen.

We zijn al blij dat je in elk geval nog leeft!

Een pm, meen je dat echt grapjas _O-
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik wat gemist, de motor doet het ondertussen weer.

Het probleem lag aan een zwakke accu in combinatie (koud weer, opgehoopte benzine/vocht?)

Na wat pruttelen met aanrennen ging schoot hij uiteindelijk aan, er kwam ook superveel rook uit de uitlaat maar daar heb ik nu geen last meer van.

Mijn excuses voor het niet melden! Had eerlijk gezegd niet het idee dat er behoefte was aan het melden dat hij het weer deed tot ik een PM kreeg en ik terug keek naar mijn topic die dus rood gloeiend stond.

En ook nog ter informatie de spanningsregelaar is ook alweer kapot waarschijnlijk door de slechte accu (Of aliexpress kwaliteit). Stom van me dat ik de accu hele tijd uitgesloten heb tot het laatste moment. Ik had nog een factuur liggen van een nieuwe yuasa accu nog geen 5000 km geleden. (Vorige eigenaar).

Natuurlijk weet ik nu wel beter, een goede accu kan zo kapot zijn als hij 1-2 keer leeg gelopen is. (Kapotte spanningsregelaar hiervoor dus hij lade niet op).

Toch nog bedankt voor alle hulp, het zag er even hopeloos uit maar ben blij dat ik ondertussen al weer wat kilometers gemaakt heb. En zoals verwacht is het weer een klein stom dingetje wat je vaak over het hoofd ziet en totaal niet ziet aankomen.

*O* *O* *O*
Als een spanningsregelaar stuk is kan die ook teveel gaan laden en je accu om zeep helpen.
Mooi dat hij het weer doet in ieder geval en dat je,na een PM,nog even reageert. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan