help!! 49cc houd in !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

oblivia97

Rookie
29 dec 2013
18
0
ulrum
ik heb een 49cc mini crosser, en als deze koud is loopt hij als een zonnetje maar is die eenmaal warm dan gaat het motortje inhouden. als gevolg dat je minder gas geeft en dan weer gaat die inhouden tot er geen gas meer over is en het motortje valt uit. ik weet niet wat het is. de bougie, het vlotterbakje, de benzine toevoer alles is goed. daarom de vraag of iemand het weet
 
Ik heb soortgelijks eens meegemaakt met een tweetakt crosser, die wilde niet meer lopen zodra hij warm werd, bij afkoelen kon er weer gestart worden. Bleek de compressie toch te laag door slijtage van zuiger/cilinder/zuigerveren.
 
Een te koude bougie zou in principe juist brak moeten lopen als hij nog koud is, en naarmate hij warmer wordt steeds beter moeten lopen.

Denk niet dat dat hier het probleem is.
een te koude bougie zal in het begin net zo goed lopen dan een hete.
Ze beide nog niet de kans gekregen om warm te worden.
Een te koude bougie zal steeds vochtiger worden waardoor hij stopt met vonken.
Een warme bougie zal droog blijven.
 
Weetje wat het is ik heb 4 motortjes en alle vier vertonen het zelfde en dit intereseert mij gewoon


Volgens mij heb ik gelijk en is het een normaal verschijnsel bij 2takten.

Een aantal jaartjes geleden hadden we een feestje van de motorclub. Bij dat feestje waren 2 zelfbouw minibikes met grasmaaiermotoren eropgebouwd.
Beetje springen over wipwappen en heuveltjes. Op een gegeven moment geeft de mijne de geest. Gasgeven en de bike kwam niet meer op toeren en sloeg even later af.
Ach, zei mister Oldskool dat is heel normaal. Als ze dat vroeger hadden met hun brommer, dan lieten ze het achterbandje even rondgillen op het natte gras, of je beurde de brommer even op. Even het kooltje van de bougie branden.

Zo gezegt zo gedaan, bike met moeite starten en met heel rustig gasgeven op toeren laten komen. Achterbandje even een minuutje laten gillen en waarrempel daar ging ie weer alsof er niets aan de hand was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan