Bout is niet te vinden

Thijsie

MF'er
6 okt 2011
105
0
Ik ben op zoek naar een bout voor de valdoppen van een sv650s uit 2003.

Er kwam een verrotte m10 x 1,25 x 170 uit. Speciale fijne metrische draad dus en redelijk lang. Omdat de kop in de dop valt moet deze kleiner zijn dan normaal op deze bouten. Sleutel 14mm in plaats van de 17mm die normaal op m10 zit.

Alternatief (en ook mijn voorkeur) is een m10 inbusbout van minimaal 170 of langer. Spoed dus 1,25.

Help
 
Paar europese fietsen, maar daar ging dit niet over.
Ik weet er ook wel een paar, maar dat zijn de uitzonderingen :Y


Punt is: TS zoekt een bout die standaard met zijn AFTER-MARKET setje valdoppen is geleverd.

Er is iets met die bout (kwijt/kapot), en het is geen standaard maat boutje.

TS wil graag weten hoe hij een vervangende bout kan krijgen, die netjes past :)

Naar een dealer sturen onder het mom van 'origineel onderdeel' werkt dus niet. Goed om te weten.

Misschien kan TS merk en leverancier van de valdoppen achterhalen en die eens mail sturen?
 
Ik weet er ook wel een paar, maar dat zijn de uitzonderingen :Y


Punt is: TS zoekt een bout die standaard met zijn AFTER-MARKET setje valdoppen is geleverd.

Er is iets met die bout (kwijt/kapot), en het is geen standaard maat boutje.

TS wil graag weten hoe hij een vervangende bout kan krijgen, die netjes past :)

Naar een dealer sturen onder het mom van 'origineel onderdeel' werkt dus niet. Goed om te weten.

Misschien kan TS merk en leverancier van de valdoppen achterhalen en die eens mail sturen?
Ts moet de precieze afmetingen doorsturen, heb op school draaibanken staan.
 
Ts moet de precieze afmetingen doorsturen, heb op school draaibanken staan.


m10 x 1,25 x 170 uit. Speciale fijne metrische draad dus en redelijk lang. Omdat de kop in de dop valt moet deze kleiner zijn dan normaal op deze bouten. Sleutel 14mm in plaats van de 17mm die normaal op m10 zit.

Alternatief (en ook mijn voorkeur) is een m10 inbusbout van minimaal 170 of langer. Spoed dus 1,25.
 
Ik weet er ook wel een paar, maar dat zijn de uitzonderingen :Y


Punt is: TS zoekt een bout die standaard met zijn AFTER-MARKET setje valdoppen is geleverd.

Er is iets met die bout (kwijt/kapot), en het is geen standaard maat boutje.

TS wil graag weten hoe hij een vervangende bout kan krijgen, die netjes past :)

Naar een dealer sturen onder het mom van 'origineel onderdeel' werkt dus niet. Goed om te weten.

Misschien kan TS merk en leverancier van de valdoppen achterhalen en die eens mail sturen?


Ik zie alleen het probleem nog niet zo, dat van de standaard imbusbouten M10 de kopdiameter te groot is. Je praat dan over hooguit 2mm lijkt mij.
Volgens mij is het gewoon een simpel stukje kunststof, of rubber waarvan je het gat kan opboren zodat de grotere kop erin past?
Maar ik heb er in het echt nooit op gelet, ik kan het finaal mis hebben.
 
De voorkeur van ts is een imbus (ik neem aan met cilindrische kop) bout M10x1.25 met een lengte van 170 mm.
Hoeft volgens mij niet zo moeilijk te zijn allemaal.....
 
Sorry voor de wat latere reactie.

Het is inderdaad niet de originele van suzuki maar van de metisse valdoppen. Hij is dus langer. Metisse levert echter niet de losse bout.

Gerritsen en fabory hebben hem helaas ook niet, althans dat krijg ik te horen aan de telefoon. De lokale speciaalzaak in ijzerwaren heeft hem ook niet en de lokale motorzaak zegt al het exotische te bestellen bij diezelfde speciaalzaak. Met andere woorden, beetje jammer maar pech voor mij.

Had al gedacht om een veel langere m10 inbus te bestellen met normale draad (die lijken er wel te zijn), de draad eraf te zagen en dan zelf de fijne draad erop de tappen. Heb alleen geen tapsetje en mijn voorkeur heeft toch om gewoon iets te kopen zoals het ooit bedoelt is haha
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de wat latere reactie.

Het is inderdaad niet de originele van suzuki maar van de metisse valdoppen. Hij vervangt een blokbout en is dus langer. Metisse levert echter niet de losse bout.

Gerritsen en fabory hebben hem helaas ook niet, althans dat krijg ik te horen aan de telefoon. De lokale speciaalzaak in ijzerwaren heeft hem ook niet en de lokale motorzaak zegt al het exotische te bestellen bij diezelfde speciaalzaak. Met andere woorden, beetje jammer maar pech voor mij.

Had al gedacht om een veel langere m10 inbus te bestellen met normale draad (die lijken er wel te zijn), de draad eraf te zagen en dan zelf de fijne draad erop de tappen. Heb alleen geen tapsetje en mijn voorkeur heeft toch om gewoon iets te kopen zoals het ooit bedoelt is haha


Waarschijnlijk wil dat ook niet met een snijijzer omdat het draadloze gedeelte een paar 10de dikker is. :( De draad is er volgens mij ook opgerolt, ipv gesneden.
Dus dan moet je er nog weer eens wat afdraaien op de draaibank, als je de snijmoer niet af wilt breken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan