Voorvorken

2 aug 2012
176
7
Roermond
Bikers, vandaag met het demonteren van de voorpoten viel mij op dat de poten verder door de kroonplaat staken dan aangegeven in het werkplaats handboek. Nu weet ik dat dit het stuurkarakteristiek veranderd. Het wph geeft aan dat het 4mm vanaf kroonplaat naar bovenkant veerpoot moet zijn, het was 12mm. Wat adviseren jullie bij het terug monteren, terug naar de originele 4mm of het oude, 12mm (waar ik inmiddels aan gewend ben) aanhouden.

Ik ben wel benieuwd of dit merkbaar zou zijn en waarin dan, zal dit het karakteristiek verbeteren of juist verslechteren wanneer hij terug gaat naar 4mm.
 
Dat zou best kunnen. Ik neem aan dat deze doorsteek bewust is gekozen door de vorige eigenaar. Ik ga er zoals Martell zegt mee experimenteren met de 12 mm als referentie. Ik begin met de door het wph aangegeven 4mm en kijken hoe het aanvoelt
 
meten = weten.
Je kan checken of de rijhoogte / zadelhoogte of onderdelen(linksysteem), conform de vermeldingen in je WPH zijn ;)

Aan de andere kant, met experimenteren, leer en voel je zelf wat jou motor doet en bij jou rijstijl past / prettig vind.
Zoals Martell ook al aangaf je weet welke stand hij nu staat en je kan hem altijd weer daarop terug zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan