Moeilijkheden met motor starten en bouten dolgedraaid

motodordt

Rookie
4 jan 2014
4
0
Dordrecht
Hallo beste allen,

Ik heb nu sinds een jaar mijn motor een suzuki gsx 600 f (2005). Ik heb de motor voor weinig geld gekocht bij een dealer, er moest nog wel het 1 en ander aan gebeuren. De motor is afgeknepen op 25 kW over precies een jaar mag ik vol vermogen :D.

Ik zit nu met een probleempje de motor start moeilijk maar als ik naar rechts stuur en mn elek starter ingedrukt houd dan start hij wel, soms start die helemaal niet dan moet ik ff 2 min wachten en aan de bekabeling frummelen daarna start de motor wel en soms start de motor zonder problemen.

Al met al niet erg praktisch dus. Zijn er meer mensen die met dit probleem ervaring hebben?

Ik denk zelf dat er ergens een kabelbreuk zit. Nu het "winter" is heb ik mn motor bijna uit elkaar gehaald want mn carbs ga ik schoenmaken en heel de motor van buiten en binnenkant.

Maar ik heb nog een probleempje sommige bouten waarmee de kappen vast zitten krijg ik niet los en zijn dolgedraaid is het verstandig om die uit te boren??
 
draait er bij die kappen niet gewoon een moer aan de binnenzijde mee, die je vast kunt grijpen met een tangetje?
die kabelbreuk moet je oplossen, er komt misschien een keer dat ie niet meer wil starten :+
 
nee daar kan ik niet bij tenzij ik mn kappen moet gaan forceren maar ik ben bang dat die breekt. Om bij de box te komen waar de bekabeling naar toe loopt moet ik er mn kuip kappen demonteren maar dat gaat nu dus niet :S lastige zaak dit haha.

Maar is het verstandig om het uit te boren of is dat totaal geen aanrader?
 
Als het kan, dan moet je de kappen op spanning zetten tijdens het losdraaien.
Met 1 hand trekken of een schroevendraaier erachter en met de andere de bout losdraaien, als je geluk heb krijg je alles los.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan