koppeling gsxr 750 k2

gillevw

MF'er
6 sep 2011
80
0
de kempen
heb juist een gsxr 750 k2 gekocht voor mijn vrindin,toen ik er een testrit mee ging doen voelde ik dat de koppeling geen 100% was,na overleg van de prijs motor maar meegenomen...
probleem:ik kan de koppeling niet tot tegen het handvat intrekken,hij ga in versnelling,slipt niet enzo,maar als ik stop dan is het een hel om hem in neutral te krijgen??
wss is de koppeling op??
nu is mijn vraag,ik heb nog een stuntmoto staan een gsxr 600 k2,zou ik deze koppeling kunne gebruiken? (is nog super)
alvast bedankt voor de moeite ...
grtz
 
Bij heel veel motoren is het een hel om hem met draaiende motor in stilstand in neutraal te krijgen.
Truc is vlak voor stilstand in neutraal te zetten of motor uitzetten..... Klik .... Neutraal

ja da mss wel ja,maar heb bij mijn Suzuki's nooit problemen gehad mee ze in neutraal te zetten...
en dat ik mijn koppelingshendel niet tot tegen het handvat krijg genepen,dat is al ni juist...
 
ja da mss wel ja,maar heb bij mijn Suzuki's nooit problemen gehad mee ze in neutraal te zetten...
en dat ik mijn koppelingshendel niet tot tegen het handvat krijg genepen,dat is al ni juist...

Je moet uitzoeken waarom je de koppeling niet volledig in kan trekken, daar zal al een groot deel van je probleem zitten. Dit heeft niks met slijtage van de koppelingsplaten te maken.
 
het niet volledig inknijpen is zeer raar, best je koppeling eens demonteren.
Zit aan de rechtse kant aan je rempedaal. Een rond deksel met een bout of 8 ofzo. Als je deze losdoet zie je de boutjes op de drukplaat zitten, hier zitten veren achter. Deze kruislings beetje bij beetje elke keer losdraaien. Dan kan drukplaat eraf. Aan de linkse kant van het blok zit een hendel daar duw je mee tegen een asje dat door de holle koppelingsas aan je koppeling uitkomt en deze duwt door de "paddenstoel" (met lagertje) de drukplaat open. Nu zie je de platen met binnen - en buitenvertanding zitten (beurt om beurt). Deze demonteren, en dan zeer goed kijken naar de raakvlakken. Je hebt een binnenklok ( waar de stalen platen met binennvertanding raken) en anderzijds buitenklok. Deze kunnen behoorlijk hard ingelopen zijn. Waardoor bij ontkoppelen de platen toch niet geheel loskomen van elkaar, door de inkervingen en het niet vlak zijn van de raakvlakken. En daarom is deze niet geheel ontkoppelt, wat ervoor zorgt dat de bediening niet goed gaat van je versnellingsbak. Met als meest ergerende probleem het neutraal zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan