helpppppp brommer wil niet starten

marcel959

MF'er
20 dec 2013
39
0
enschede
hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

ik heb vorige week een suzuki gs 550D gekocht beetje bobber style half achtig ding.

maar het is er 1 uit 1978 ,zonder knipperlichten,en alleen met een kickstarter.

maar het kreng wil niet starten,heb de carburatuurs al schoongemaakt.bekabeling nagekeken en gedeeltelijk vervangen. ik heb wel vonken bij alle 4 de bougies ,en als ik een beetje remreiniger in de carb sproei prutelt en ploft hij behoorlijk.
maar er is geen enkel teken dat hij aan wil slaan.

helppppppppp ik ben al 3 dagen bezig en hoop dat ik hier een beetje hulp kan vinden.

( ohja hoe kan ik fotos plaatsen)
 
ik heb de benzine tank en kraan en dat filter vande week al schoongemaak.
zat behoorlijk veel prut in?

maar ik zal dinsdag even dinsdag even de oude olie eruit gooien, en schone erin.
mischien dat het dan wat minder is!

bedankt voor het meedenke ;-)
 
nou heb van de week de carbs laten reinigen, vandaag terug gekregen
en meteen geprobeerd!!!!

en meteen starten ......helemaal blij was ik!

maar toen kwam er rook uit de slang van de carter ontluchting(denk ik dat het dat is)boven op het blok.

lijkt me niet goed!

toen had ik even naar bougies geken ,en die waren zwart. verkoolt zeg maar.

linkt me ook niet goed:-@@

weet iemand hier iets op


Waarschijnlijk zal er orgineel een slang opzitten die naar onderen loopt. Zodat de prut op de vloer loopt. Kan wezen dat er orgineel nog een stop inzat, om het af en toe af te tappen. (als de motor veel kilometers heeft gemaakt en de zuigerveren zijn zwaar versleten, bouwt de compressie druk op in het oliecarter en word er olie naar buiten geperst. Of je vult het carter perongelijk te hoog af, dan kan ie het ook kwijt via de carter ontluchting. Daarom zit het bij nieuwere motoren op de luchtfilterkast. Daar kun je het soms ook aftappen, en anders word het mee verbrand met het mengsel)

Ik had eigenlijk begrepen uit een vorige post dat er geen benzinefilter was.
2 filters zou ik ook niet doen. Of de oudere erop laten als het een goeie is, of een nieuwe erop.
 
nee ik heb er nog geen filtertje tussen zitten.zal ik volgende week wel effe doen.
duz die rook kan waarscheinlijk geen kwaad

Ik gok erop dat het gewoon condens is, de motor wilde niet starten en heeft waarschijnlijk een aardige tijd stilgestaan. Dan kan er toch wel aardig wat water in het carter terecht komen. Meestal krijg je dan slushvorming, van die witte drap in de olie als de motor even gelopen heeft.

Je wilt geen benzine in je olie, want dat smeert niet. Dus dat zou ik toch wel even voor de zekerheid wel even controleren en vervangen.
Ik zou niet weten waarom er anders rook uit de carterontluchting komt.

Meestal rookt een motor wel aardig uit de uitlaat als ie een hele tijd heeft stilgestaan. Als ie goed warm is geweest moet het overzijn. En dan zullen waarschijnlijk ook de bougies weer mooi schoon zijn.

Als je het echt niet vertrouwt dan kun je de motor beter gelijk weer uitzetten. Maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan