Garagebox gehuurd: beveiliging?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste mensen, wellicht niet helemaal in het goede subforum, maar, ik heb een garagebox gehuurd voor m'n motor en wil deze dus iets beveiligen. Let wel, ik huur de box, dus het hoeft geen hele dure oplossing te zijn. Aan de andere kant, ik kan de beveiliging later in m'n eigen schuur bouwen.

Ik heb geen idee wat er allemaal te koop is en wat handig is. Iets van een hoog geluid dat afgaat wanneer de box opgebroken wordt? Maar goed, dat moet dus niet elke keer zijn als ik zelf de box open maak :P

Ik kan er (nog) niet van binnen in, dus extra sloten ofzo aan de binnenkant is nog geen optie. Ik kan er voor nu alleen nog van buiten in. De box sluit wel aan op m'n eigen schuur, dus wil op termijn wellicht nog wel een doorgang maken, maar voor nu is dat nog niet relevant omdat ik huur (het mag wel van de verhuurder).

Alvast hartelijk dank voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Maar ja, je hebt de gelegenheidsdieven en de plannende dieven. De gelegenheidsdieven laten zich wel door zo'n stickertje afschrikken. Maar de plannende dieven zullen juist weer denken dat er iets te halen is.

Je kunt niet winnen. Herrie is het enige dat misschien helpt. Maak een muuranker waar je een kettingslot doorheen kan doen. Dat schrikt ook wel af, het kost dan meer tijd om de motor te stelen.

Geen grondanker, want met een grote kniptang komen ze toch nog wel door de kettng heen. Maar als de ketting in de hoogte hangt, dan kunnen ze die kniptang niet meer gebruiken. Vandaar een muuranker.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit zelf ook met ideeen mijn gehuurde garage box beter te beveiligen.
Maar ik wil geen slapende honden maken.
Dus elk extra slot dat je aan de buitenzijde monteert lokt/trekt ook dieven aan.

Ik zit nu zelf te denken aan een IR camera systeempje. die nemen op bij bewegingen en kunnen ook een lamp of geluid schakelen.

Daarnaast heb ik iets heel simpels.
namelijk een hangslot door de geleide rail van de wieltjes. ongeveer 30cm vanaf de deur bij gesloten positie. Dus voordat ik weg ga, doe ik de deur dicht terwijl ik er nog sta, doe dan het hangslot door de rail en open de deur weer. de deur gaat nu maar een kier open, (genoeg om er gebukt uit te gaan).
Voordeel is dat de dief weer meer tijd nodig heeft je motor weg te halen.
Plus de kans dat hij je gereedschap ook naar buiten wilt slepen wordt kleiner, als dan wanneer hij ze bus naar binnen kan rijden.

Tijd winnen is de enige kans op overleven ben ik bang. afschrikken zit er niet echt meer bij.


Dan nog even een discussie punt, zou een bouwlamp met bewegingsmelder juist voordelig werken voor de dieven? ze zien dan toch juist meer? afschrikken doen ze niet denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels inderdaad al een bouwlamp met 400 watt en bewegingsmelder opgehangen. Je staat wel effe te kijken denk ik als je de box ope ndoet.

En wat betreft een camera'tje: ik denk dat de meeste dieven toch een muts op hebben, dus gezichten heb je dan toch niet....

En ach, goede verzekering is nog het best denk ik :)
 
Ik ken dit systeem niet, maar zijn wel paar zaken om rekening mee te houden. Niet alleen met het systeem, maar ook met de montage.

Je zult niet de eerste zijn die zo'n ding "lekker makkelijk" om de hoek hangt om zo snel uit te kunnen zetten. De potentieel ongenodigde gasten zien dit ook, en zijn met 1 hamerslag van het alarm af. Hou er ook rekening mee dat alvorens een GSM kiezer wat doet, je al een paar tellen verder bent, in die paar tellen is het kastje vaak al aan diggels.

Wat nog veel vervelender is, is dat er redelijk wat meuk in de handel is wat via dezelfde codering werkt, iets wat crimineel Nederland ook snel doorheeft ;)

Voor m'n werk kom ik het vrij veel tegen (niet de particuliere markt). Goedkoop voldoet goed ter voorkoming: dat ze jouw schuurtje maar voorbij gaan. Hebben ze eenmaal door wat er te halen is en op welke manier dit te verkrijgen is, dan is het een koud kunstje binnen te komen zonder dat iemand het weet.

Moet je dan honderden euro's uit gaan geven? Nee, niet perse. Als je aan een systeem kunt komen waarbij je iig de centrale achter een goed beveiligde deur kunt zetten, ben je al een heel eind. Dit voorkomt dat je alles-in-1 kastje met 1 tik kaduuk is waardoor er niets meer werkt. De sirene zo dicht mogelijk bij de buitenlucht zetten (liefst niet binnen hamer-afstand) zodat het buiten goed hoorbaar is.
Daarnaast zoveel mogelijk afschrikken, dikke bouwlamp met bewegingsmelder, of nog beter zo'n stroboscoop-ding :Y :Y Dan sta je de eerste minuten echt wel ff in je ogen te wrijven als je daar in het donker mee in aanraking komt.


Mijn huis heeft een alarm, en als dat afgaat word je gewoon letterlijk gedesorienteerd van het geluid wat dan afgaat, zo ongelooflijk hard, en met zo'n druk op je oren dat je gewoon weg moet...
Was wel even schrikken toen ik dat per ongeluk activeerde. ;)
 
Ik heb inmiddels inderdaad al een bouwlamp met 400 watt en bewegingsmelder opgehangen. Je staat wel effe te kijken denk ik als je de box ope ndoet.

En wat betreft een camera'tje: ik denk dat de meeste dieven toch een muts op hebben, dus gezichten heb je dan toch niet....

En ach, goede verzekering is nog het best denk ik :)

Wat ik vaak niet begrijp, mensen met verkeerde bedoelingen kijken meestal naar de grond, omdat men weet dat camera's hoog hangen.
Waarom hangt men camera's nou juist niet heel laag zodat ze omhoog gericht staan...
 
Maar ja, je hebt de gelegenheidsdieven en de plannende dieven. De gelegenheidsdieven laten zich wel door zo'n stickertje afschrikken. Maar de plannende dieven zullen juist weer denken dat er iets te halen is.

Je kunt niet winnen. Herrie is het enige dat misschien helpt. Maak een muuranker waar je een kettingslot doorheen kan doen. Dat schrikt ook wel af, het kost dan meer tijd om de motor te stelen.

Geen grondanker, want met een grote kniptang komen ze toch nog wel door de kettng heen. Maar als de ketting in de hoogte hangt, dan kunnen ze die kniptang niet meer gebruiken. Vandaar een muuranker.

Sinds wanneer reageren mensen op een alarm dat afgaat dan?
 
Ik heb inmiddels inderdaad al een bouwlamp met 400 watt en bewegingsmelder opgehangen. Je staat wel effe te kijken denk ik als je de box ope ndoet.

En wat betreft een camera'tje: ik denk dat de meeste dieven toch een muts op hebben, dus gezichten heb je dan toch niet....

En ach, goede verzekering is nog het best denk ik :)
Zo'n lamp steken dieven als 1e kapot met een bezemsteel, is jaren geleden op mijn werk ook gebeurd
 
Er bestaan tabelletjes voor, als je nou de feiten weet kan je precies een analyse maken van wat je nodig hebt en hoeven we geen 4 forumpagina's met niet opgevolgde goeie raad in te tiepen

Als je bouwkundig klasse 4 hebt ofzo volstaat dat zonder alarm, als de waarde achter de barricade een bepaalde hoogte heeft.
 
Doe mij zo'n tabelletje dan? *O*

Probleem is dat die standaard kantel garagedeuren met een simpele koevoet omhoog te tillen zijn waardoor ze uit het slot schieten.
Letterlijk 5sec werk.


En nu zitten er zat macgyvers etc hier op het forum die daar wat slim op hebben bedacht, wat de makers van een duur en fancy alarm systeem niet hebben bedacht.
 
Maak een extra deur aan de binnenkant achter de deur van je garagebox.
Gewoon het idee van een hek wat je fatsoenlijk af kan sluiten en daarna de garagebox deur zelf nog dicht kan doen.

Je ziet er van buitenaf niets van, en een beetje fatsoenlijk gelast hek of een frame met dik gaas met degelijk slot is voldoende om de meeste dieven buiten de deur te houden.

Eventueel nog combineren met een bewegingsmelder met sirene die je achter in je garage hangt en het is geheid herrie als ze gaan proberen het hek open te krijgen.
 
Ik heb inmiddels inderdaad al een bouwlamp met 400 watt en bewegingsmelder opgehangen. Je staat wel effe te kijken denk ik als je de box ope ndoet.

En wat betreft een camera'tje: ik denk dat de meeste dieven toch een muts op hebben, dus gezichten heb je dan toch niet....

En ach, goede verzekering is nog het best denk ik :)

Stel die bewegingsmelder niet al te scherp af. Als zo'n ding al detecteert als er een muis door je "hok" loopt dan streef je 't doel ook weer voorbij......

Beweging detecteren "op proef" gebeurt helaas ook.
 
Maak een extra deur aan de binnenkant achter de deur van je garagebox.
Gewoon het idee van een hek wat je fatsoenlijk af kan sluiten en daarna de garagebox deur zelf nog dicht kan doen.

Je ziet er van buitenaf niets van, en een beetje fatsoenlijk gelast hek of een frame met dik gaas met degelijk slot is voldoende om de meeste dieven buiten de deur te houden.

Eventueel nog combineren met een bewegingsmelder met sirene die je achter in je garage hangt en het is geheid herrie als ze gaan proberen het hek open te krijgen.
Die doorgang wil ik zeker maken, echter ik heb de box nu voor een half jaar gehuurd als wijze van uitproberen, dus om nu gelijk de muur door te breken. Als ik de huur na een half jaar opzeg, moet ik de doorgang weer dichtmetselen..

Maar het is toch wel verdomde handig zo'n box onder je woning, dus ik denk dat ik hem niet zomaar laat gaan ;)
 
dat is niet zo

Wel waar hoor :)

Laatst bij een klant een draadloze ontvanger geplaatst in een supermarkt tbv draadloze panniekknoppen, in eerste instantie de ontvanger boven het systeemplafond geplaatst en getest: aan de andere kant van de winkel kwam het signaal van de handzenders niet meer binnen.
Ontvanger onder het plafond, probleem opgelost!

Er bestaan tabelletjes voor, als je nou de feiten weet kan je precies een analyse maken van wat je nodig hebt en hoeven we geen 4 forumpagina's met niet opgevolgde goeie raad in te tiepen

Als je bouwkundig klasse 4 hebt ofzo volstaat dat zonder alarm, als de waarde achter de barricade een bepaalde hoogte heeft.

Leuk dat je met de VRKI aan komt zetten maar dat is alleen leuk als een verzekeringsmaatschappij dat eist, zeker om bouwkundig klasse 4 te verkrijgen lopen de kosten al snel veel hoger op dan de motor die in de garagebox staat...

Ik vindt het idee van franko_p eigenlijk wel een heel goed idee :Y
 
Maak een extra deur aan de binnenkant achter de deur van je garagebox.
Gewoon het idee van een hek wat je fatsoenlijk af kan sluiten en daarna de garagebox deur zelf nog dicht kan doen.

Je ziet er van buitenaf niets van, en een beetje fatsoenlijk gelast hek of een frame met dik gaas met degelijk slot is voldoende om de meeste dieven buiten de deur te houden.

Eventueel nog combineren met een bewegingsmelder met sirene die je achter in je garage hangt en het is geheid herrie als ze gaan proberen het hek open te krijgen.
Zo'n hek ligt er toch ook uit met een slijptol..?
 
Dat klopt, en met een tank rij je de hele boel er ook uit! :+

Het blijft natuurlijk een afweging tussen de kosten die je wilt maken en hoe effectief de beveiligingen zijn.

Zo'n stalen extra deur met betongaas is niet duur om te maken, en als ze de eerste deur forceren met een koevoet hebben ze daar bij de tweede deur niet veel aan. Zodra de inbrekers een hele auto vol zwaar gereedschap bij zich hebben houdt het toch wel op denk ik.

Als je de eerste deur dan ook elektronisch beveiligt kan er makkelijk actie ondernomen worden voordat ze die tweede deur eruit hebben
 
Camera zal een beetje jeugd wat herrie wil schoppen misschien afschrikken.
Maar een inbreker, voor de makkelijkheid een Roemeen of Bulgaar zal het een worst wezen of hij op film staat.
Niemand die hem kent...

Jammer dat je strafbaar bent als je stroom op het hek zet, dan zou een stalen deur achter een deur goed werken.
Kom je bij je garage en dan hangt er 1 aan je hek te knetteren. ( Wel onder de aardlek aansluiten en voldoende zwaar afzekeren)
Weet je meteen wie het is/was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan