Remklauwen grondig schoonmaken

Mighty Mauz

Die hard MF'er
28 jul 2004
254
0
Milano
Ik ben mijn remklauwen aan het reinigen, omdat dat hard nodig was. Hij heeft van de winter buiten gestaan en dat heeft zijn invloed gehad. Ik kreeg 1 remblokje e rook maar moeilijk uit.

De binnenkant ziet er nog prima uit, maar daar omheen zit een dikke zwarte laag, die onmogelijk te verwijderen is met alleen brakecleaner. Hoe zouden jullie het weer blinkend maken?

En nog een ding. De remblokjes zijn oneven afgesleten. Kan ik de brakepads verwisselen? Of moeten ze precies op dezelfde plaats terug?
full
 
Ik ga dat ultrasoon eens proberen..
Ik vond een adverteerder op marktplaats die dat aanbied voor een paar euro..

Hoef ik zelf niet zo'n duur ding te kopen ;)
 
Dat heb ik nog niet geprobeerd...
Hoeft niet: lukt niet :)

Echte oxidatie is een chemisch proces waarbij een metaal een andere fysieke toestand krijgt. Dat gaat er met wat trillen echt niet zomaar af.

Oxidatie op alu en lichtmetaal legeringen (oa Zamak), en soms ook op ijzer, laat wel makkelijker los, is mijn ervaring.

Net als dikke vette ophopingen, dikke zut in hoekjes, etc. Net alsof het week is geworden, en niet meer zo hard plakt.

Afhankelijk van de soort verontreiniging, kun je wat experimenteren met soorten schoonmaakspul.

Veel vet, olie ed? Dasty, of dreft (of dubro voor sommige fans ;) ).
Let er wel op dat afwasmiddel in het apparaat kan gaan schuimen :X

Dasty doet het ook erg goed op oude benzine drab en meuk.

Voor andere soorten verontreiniging en materialen, zijn er vele soorten middelen tbv een ultrasoon reiniger.

Er is er geen die specifiek oxidatie doet verdwijnen.

Ik reinig gemiddeld een klauw of vijf per week, bijna altijd ga ik na het badje nog even aan de slag met een borstel en een krabbertje.
 
Probeer scotch brite eens.


Top spul!
Gebruik het ook veel en werkt zeer goed icm wasbenzine of juist siliconespray.
Ik vind remklauwen weer optimaal maken één van de leukste klusjes :)
Neem daar ook echt lekker de tijd voor.
Nieuwe olie nieuwe blokken en alles weer netjes ontvetten en in vers vet steken,prachtig! :)

Pas wel op,kopervet direct op rubbers kan nog wel eens de rubbers aantasten.
Ik gebruik daar altijd zuurvrije vaseline voor.

Leuk werkje die remklauwen :)
 
Top spul!
Gebruik het ook veel en werkt zeer goed icm wasbenzine of juist siliconespray.
Ik vind remklauwen weer optimaal maken één van de leukste klusjes :)
Neem daar ook echt lekker de tijd voor.
Nieuwe olie nieuwe blokken en alles weer netjes ontvetten en in vers vet steken,prachtig! :)

Pas wel op,kopervet direct op rubbers kan nog wel eens de rubbers aantasten.
Ik gebruik daar altijd zuurvrije vaseline voor.

Leuk werkje die remklauwen :)
Niet ATE?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeft niet: lukt niet :)

Echte oxidatie is een chemisch proces waarbij een metaal een andere fysieke toestand krijgt. Dat gaat er met wat trillen echt niet zomaar af.

Oxidatie op alu en lichtmetaal legeringen (oa Zamak), en soms ook op ijzer, laat wel makkelijker los, is mijn ervaring.

Net als dikke vette ophopingen, dikke zut in hoekjes, etc. Net alsof het week is geworden, en niet meer zo hard plakt.

Afhankelijk van de soort verontreiniging, kun je wat experimenteren met soorten schoonmaakspul.

Veel vet, olie ed? Dasty, of dreft (of dubro voor sommige fans ;) ).
Let er wel op dat afwasmiddel in het apparaat kan gaan schuimen :X

Dasty doet het ook erg goed op oude benzine drab en meuk.

Voor andere soorten verontreiniging en materialen, zijn er vele soorten middelen tbv een ultrasoon reiniger.

Er is er geen die specifiek oxidatie doet verdwijnen.

Ik reinig gemiddeld een klauw of vijf per week, bijna altijd ga ik na het badje nog even aan de slag met een borstel en een krabbertje.

Dasty had ik al eerder gehoord, maar dat wordt hier helaas niet verkocht.

Toen ik de remklauw van de auto er in had, had ik de ontluchtingsnippel er ook bij in, die was wat roestig, en die kwam er heel aardig uit moet ik zeggen..
 
ksssssssstttt MF oma.. ophoepelen.. :+

Ik heb een vraag;
Beetje het zelfde als waar dit topic mee begint..

Mijn remklauwen liggen uit elkaar, rubberen ringen liggen in de kliko, nieuwe zijn onderweg, en de cups zijn nog goed afgezien wat roestpuntjes op de buitenste randen.. maar gezien die niet in aanraking komen met de rubbers verwacht ik geen problemen..

Nu ziet die klauw aardig zwart, heb zitten boenen en schrobben met remmen reiniger maar de boel wil er toch niet helemaal af en ik zou het graag schoner willen hebben. Is er iets waar je die remklauwen in kan weken? Kan wel een spuitbus remmen reiniger leegspuiten in een bakkie maar das een beetje duur geintje zo.. het spul verdampt ook nogal :)

Zat zelf te denken om het bijv te laten weken in terpentine ofzo en dan uit te spoelen met water gevolgd door remmen reiniger om alle water/terpentine resten weg te spoelen..

Maar ik heb geen idee of dat kwaad kan en of die zwarte zooi überhaupt daarmee los gaat komen..

:W

Die zwarte meuk wordt gewoon even boenen.

Veel dingen kunnen helpen..
Scots Bright is wel een van de beste.
Daarnaast diesel, wd 40, remmen reiniger etc.

En ik las ook dat remmenreiniger duur is?
Ik koop ze per doos.
12 flessen voor 2 tientjes.
En ja goede kwaliteit en normale maat bus..

Gewoon met beleid alles eraf bikken en je zuigers niet beschadigen!
 
Geen ervaring met het schoonmaken van remklauwen, maar wel met andere gore onderdelen:
- Als er geen rubbers of plastic meer in/aanzitten kan je de meeste dingen schoonkoken in een oud pannetje met allesreiniger/Dasty. Wel goed afzuigen en zorgen dat de vrouw het niet ziet.
- Zoals gezegd, weken in diesel, terpetine of lampolie. Ik gebruik meestal lampolie omdat het niet zo vluchtig is en er zo'n fijn tuitje aan de fles zit voor dosering.
 
haha dat schoonkoken zou ik wel mee oppassen.. maar idd met je remklauwen zou dit een optie zijn.
Je kan er niet heel veel aan kapot maken/beschadigen zolang je de schroevendraaier of beitel niet opzet.

Lampolie is awsome!! :D

succes ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan