MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Ik denk dat je nog wel even stevig mag doorpakken als je hem over twee maanden poolcirkel klaar wil hebben.
 
Ksstt, vort ouwe doos!!! Bosso is er weer. :W

Achterrem perikelen! Tijdens de Kleine Kadijkerrun viel me op dat de achterrem gewoon geen zak deed. Niet remmen, maar ook niet terugkomen na intrappen. Dus span op pootjes gezet en eronder gedoken. De schade; de schijf is gebroken van de rand naar het midden, met nog een heleboel scheurtjes tussen de afwateringsgaatjes in. De scharnierpuntjes zaten helemaal vast, en de achterrem schakelaar is overleden.

Foto-EH47GH4G.jpg

De remschijf met rechtsboven de scheur.

Foto-7M6T3I6G.jpg

Het armpje met de scharniertjes die muurvast zaten.

Tijd om op pad te gaan voor nieuwe onderdelen. -O-
 
Laatst bewerkt:
......
Het roestige originele v/d Ven frame, compleet met 10" wiel mag voor de oud-ijzer-prijs weg.

Het is inmiddels weg, ik had er een liefhebber voor, maar met de eerste herftststorm van vorig jaar zijn er zes bomen omgewaaid in mijn tuin. Eéntje werd opgevangen door het frame... En dat was wel sterk, maar zo sterk dus ook weer niet :N
 
Laatst bewerkt:
Ksstt, vort ouwe doos!!! Bosso is er weer. :W

Achterrem perikelen! Tijdens de Kleine Kadijkerrun viel me op dat de achterrem gewoon geen zak deed. Niet remmen, maar ook niet terugkomen na intrappen. Dus span op pootjes gezet en eronder gedoken. De schade; de schijf is gebroken van de rand naar het midden, met nog een heleboel scheurtjes tussen de afwateringsgaatjes in. De scharnierpuntjes zaten helemaal vast, en de achterrem schakelaar is overleden.

[afbeelding]
De remschijf met rechtsboven de scheur.

[afbeelding]
Het armpje met de scharniertjes die muurvast zaten.

Tijd om op pad te gaan voor nieuwe onderdelen. -O-
Lekker.
Maar bij BMW/Brembo is vrijwel alles te reviseren. Grimeca levert betaalbare schijven. De achterrem schakelaar zou ik even uit elkaar pellen. Het is een rudimentair dingetje dat je met een schuurpapiertje en een beetje vet meestal weer aan de praat krijgt.
De Hobbyist is je vriend.
 
Nou, het werk ligt alweer stil. Geen remschijf, trekveertje en borgclips bij "De Knalpot". Wel gelijk besteld natuurlijk, maar komt pas volgende week binnen. Maar ik heb nu wel de tijd om het e.e.a. goed schoon te maken. O-) O-)

@ Enigma 1500; er zijn nog tekeningen van het frame. Dan moet je van Kaam maar eens naar vragen.

@ Halflive; dank je voor de Grimeca tip. Ik zal morgen gelijk "de Knalpot" bellen, want die zijn nu bezig met een originele schijf te bestellen. Het schakelaartje is al vervangen, kan niet anders want de mijne was geklonken, dus die krijg je niet open. Geeft niks, schakelaartje kost me de kop niet.

@ trixo; water of warmte, ze moeten iets afvoeren en dat ging nu iets te goed dan de bedoeling is.
 
Zijn dit niet de zelfde schijven als op een K100 zitten? Zoja, dan heb ik nog wel een mooi schijfje liggen.
 
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar alle kosten ivm. functioneren en veiligheid kan ik op mijn broer verhalen. dat vond zelfs de rechter in Middelburg geen probleem. ECHT WAAR! :Y
 
Laatst bewerkt:
....
@ Enigma 1500; er zijn nog tekeningen van het frame. Dan moet je van Kaam maar eens naar vragen.
......

Ik had/heb het frame zelf niet meer nodig omdat ik de bak op het bestaande frame van de "Bobster" zijspan heb gezet die al naast de K100 zit van Frau Enigma. En degene die het frame wilde overnemen ging er iets mee doen voor de hobby, of zoiets... :?


Zijn dit niet de zelfde schijven als op een K100 zitten? Zoja, dan heb ik nog wel een mooi schijfje liggen.


K100 schijven hebben een andere diameter, kern en maar 4 bevestigingsgaten. Gaat dus niet passen :(
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet het er al een stuk minder slappe doodskist-achtig uit.
Een paar dikke verstralers er op en klaaar!
 
Waarom steekt de bull bar door naar het voorwiel? kun je aan die kant ook nog bagage kwijt?
Persoonlijk zou ik de voorste buis met de welving van de bak mee laten lopen. Of een buisje er boven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan