Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Poetsen is voor watjes en posters :+ , rijden moet je. Heb de bike nog nooit gewassen alleen beetje opgepoetst, kwam die op een of andere manier makkelijker door de keuring :? discriminatie B|

Vind trouwens wel dat de spanningsregelaar lekker in weg zit. :+
Krijg de achterkap er nu zo lastig omheen.
En een kabelboompje verleggen, die ligt tegen de voorvork aan.
Verder heb ik weinig aan te merken. :P
 
Hi, ik zal me ook even introduceren hier. Ik heb de sc44 van Troy overgenomen. Hij ziet er lekker uit al zeg ik het zelf... ;-)

Ik ga hem alleen op circuit gebruiken, heb daarom ook wat spulletjes te koop. Enige aanpassingen die ik ga doen zijn ook daarop gericht (kabelboom, beschermers voor voor en achteras). Verder is ie al helemaal af! ;-) Op de straat rij ik een sp2...

kHA10J8w


up5bYaGJ
 
Hi, ik zal me ook even introduceren hier. Ik heb de sc44 van Troy overgenomen. Hij ziet er lekker uit al zeg ik het zelf... ;-)

Ik ga hem alleen op circuit gebruiken, heb daarom ook wat spulletjes te koop. Enige aanpassingen die ik ga doen zijn ook daarop gericht (kabelboom, beschermers voor voor en achteras). Verder is ie al helemaal af! ;-) Op de straat rij ik een sp2...

[afbeelding]

[afbeelding]

Hey hartstikke goed. Die ziet er inderdaad erg mooi uit.
Zoals het nu lijkt wordt die van mij ook hoogglans zwart.
 
Wel rustig hier zeg..

Ik ben elke keer kleine dingen aan het aanpakken.

De blade heeft inmiddels een was beurt gehad.
Ben bezig de stickers van de kuipen te halen.
Stuurgewichtjes en de steun van de toerenteller geschuurd en hoogglans zwart gespoten.

Het weekend maar de velgen eruit halen zodat die ook even opnieuw gespoten kunnen worden.

Lekker klussen zo, rijden wordt hem toch niet.
 
ik ook.
nieuwe remschakel erop gezet en mijn ventilator verwijderd.
gratis gewichtsverlies!

en mijn ebay benzine snelkoppelingen verwijderd....lekten.
nu echte tenkateracing benzineslang erop van 1,20euro de meter :+
 
ik ook.
nieuwe remschakel erop gezet en mijn ventilator verwijderd.
gratis gewichtsverlies!

en mijn ebay benzine snelkoppelingen verwijderd....lekten.
nu echte tenkateracing benzineslang erop van 1,20euro de meter :+

Kan jou motor zonder ventilator?, weet dat de mijne nog wel eens aansloeg bij terug komen van een sessie in de pits straat, wel is waar bij warme dagen maar toch is die dan wel handig.
 
Vind trouwens wel dat de spanningsregelaar lekker in weg zit. :+
Krijg de achterkap er nu zo lastig omheen.
En een kabelboompje verleggen, die ligt tegen de voorvork aan.
Verder heb ik weinig aan te merken. :P

jep die achterkuip zat idd dicht langs de spanningsregelaar, maar haalde de kuip ook niet vaak los ;)

mmm kabelboompje is me nooit opgevallen liep altijd netjes in de binnenkant van de kuip, zit al jaren zo.

Ben benieuwd hoe je er volgendjaar mee rijd, kan nog veel sneller dan een 2.05 op Assen, ik kwam er meer 1keer per jaar.
 
ik ook.
nieuwe remschakel erop gezet en mijn ventilator verwijderd.
gratis gewichtsverlies!

en mijn ebay benzine snelkoppelingen verwijderd....lekten.
nu echte tenkateracing benzineslang erop van 1,20euro de meter :+


Heb je misschien een grotere race radiateur? Lijkt mij dat je toch altijd een ventilator erop moet hebben.
 
jep die achterkuip zat idd dicht langs de spanningsregelaar, maar haalde de kuip ook niet vaak los ;)

mmm kabelboompje is me nooit opgevallen liep altijd netjes in de binnenkant van de kuip, zit al jaren zo.

Ben benieuwd hoe je er volgendjaar mee rijd, kan nog veel sneller dan een 2.05 op Assen, ik kwam er meer 1keer per jaar.


Ach ja hij ligt nou toch uitmekaar dus kan lekker rustig kijken hoe ik het hebben wil.
Heb er nog geen meter op gereden, zal dus eerst wel wennen worden maar ja het is een Honda, allemansvriend toch? :)

Hij zal vast heel wat makkelijker en soepeler rijden als mijn TL1000S.
 
Ach ja hij ligt nou toch uitmekaar dus kan lekker rustig kijken hoe ik het hebben wil.
Heb er nog geen meter op gereden, zal dus eerst wel wennen worden maar ja het is een Honda, allemansvriend toch? :)

Hij zal vast heel wat makkelijker en soepeler rijden als mijn TL1000S.

Zelf mijn vrouw vind de Blade heerlijk rijden en zij reed toen een SV1000, dus dat moet wel lukken *D
 
Kan jou motor zonder ventilator?, weet dat de mijne nog wel eens aansloeg bij terug komen van een sessie in de pits straat, wel is waar bij warme dagen maar toch is die dan wel handig.


eh, dat ga ik merken bij de eerste circuitdag.
ik probeer alles eraf te hebben wat niet noodzakelijk is en volgens mij slaat hij nooit aan.

als ik als een stoomboot rondga zet ik hem gewoon weer erop :Y
 
eh, dat ga ik merken bij de eerste circuitdag.
ik probeer alles eraf te hebben wat niet noodzakelijk is en volgens mij slaat hij nooit aan.

als ik als een stoomboot rondga zet ik hem gewoon weer erop :Y

_O- dat is ook weer waar zijn maar 3 boutjes ofzo, ben nu bezig met mijn nieuwe kwak en ondertussen al zo aardig wat overbodige kabels weg gehaald en andere dingen, zal dat zakje eens wegen voor de gein.

Op mijn blade zat ook niets overbodigs meer, kon ik weer een boterham extra eten :-P
 
@thomas_D: ik heb op mijn sc44 een schakelpookje zitten van een cbr1100xx

Past 1 op 1 en ik vindt het veel prettiger rijden! :Y
 
@thomas_D: ik heb op mijn sc44 een schakelpookje zitten van een cbr1100xx

Past 1 op 1 en ik vindt het veel prettiger rijden! :Y

Thanks. Ik heb er ook een gescoord. Werkt hetzelfde als op de sp2...

Alleen die harris schakelset zit in de pad. Die moet er dan maar (deels) af...
 
Heb hier nog een sc33 blok liggen. Mee geracet, versnellingsbak schakelt zeer slecht en dynamo ontbreekt, deksel incl. nieuwe pakking en vliegwiel zitten er wel bij. Verder compleet en vorig jaar op de bank geweest (116 pk aan het achterwiel) Voor 50 euro kun je hem op komen halen. Verder nog een nieuwe imitatie dynamo voor een sc28 liggen (is anders dan de sc33!!) ook voor 50 euro. Omgeving Doetinchem. Reacties kunnen op mijn PB
 
wynk.jpg


oc9j.jpg



De blade staat nog zonder zijn jas. Moet de kuipdelen nog met polyester matjes opknappen.
De tank is al wel geschuurd, voorpatbord is gespoten.
Olie ververs ik komend weekend. Het wordt al wat!
 
Thanks. Ik heb er ook een gescoord. Werkt hetzelfde als op de sp2...

Alleen die harris schakelset zit in de pad. Die moet er dan maar (deels) af...

En zo dus ook geregeld.

Schakelpedaal van de Harris set eraf gehaald en de pook van de cbr1100xx erop gezet.

Zit ik in ieder geval niet met twee patronen door elkaar te schakelen... ;-)
 
hallo luitjes, ik ben de laatste circuitdag mijn ketting kwijtgeraakt op de Veenslang...niet fijn!!! Mijn achtertandwiel is beschadigd/versleten dus ben ik op zoek naar een nieuwe of goede gebruikte. Ik wil graag een 44 of 45 tands en dan de 520 versie. Heeft er nog iemand zoiets liggen? Ketting en voortandwiel ben ik al in voorzien...
bvd, Jan Willem
 
Ik zou graag mijn blade (sc44) willen voorzien van een verstelbaar remschakelsetje, hebben jullie ervaring met e-bay items uit het 'goedkope oosten' ?? En zo ja, welke wel en welke niet ??
 
ik heb een hele slechte set liggen, gevaarlijk gewoon
nu heb ik er weer een chineese op maar die is een stuk beter.

kijk even in me topic op pag 4 of 5, die moet je dus niet hebben!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de tank en voorspatbord gespoten van de Blade.
Gewoon met een action spuitbusje hoogglans zwart.
Ziet er van een afstand prima uit. :+

22 mei geboekt op Assen! *D
 
Vandaag de tank en voorspatbord gespoten van de Blade.
Gewoon met een action spuitbusje hoogglans zwart.
Ziet er van een afstand prima uit. :+

22 mei geboekt op Assen! *D

Met alle respect, maar waarom doe je eerst zoveel moeite om je blade op te knappen om hem vervolgens met goedkope action spuitbus weer te verneuken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan