racen op een SC59

nu lukt het wel
full
 
Heb je je blok niet opengetrokken Marcel?

:N voorlopig nog niet. Hoop dat jij je nog bedenkt en gewoon weer ZAC gaat rijden met Alex en Jarno. Wil nog een paar rondjes achter jullie aanrijden om één en ander te leren :Y
 
Bij het voortandwiel kan eigenlijk ook niet zoveel mis gaan. Als je daar bij een crash je vingers tussen wil krijgen moet je nog goed je best doen of heel veel pech hebben. Ten eerste omdat de schakelstang er nog voor zit en ten tweede draait het tandwiel de goede kant op.

Bij het achtertandwiel is het anders. Als je daar je hand op de ketting aan de onderkant van de achtervork krijgt, dan loopt hij zo het achtertandwiel in. Daar moet dus wel bescherming voor!

Heb ook altijd met standaard schakelpatroon gereden, maar wil dit seizoen ook eens proberen of dit beter gaat. Voornamelijk het opschakelen als je plat in de bocht ligt moet makkelijker worden. In theorie moet de motor dan stabieler blijven omdat je niet weer helemaal over je motor hoeft te kruipen om je voet onder het schakelpookje te krijgen.

Misschien bevalt het me ook niet, dan draai ik het gewoon weer op. Wereldtoppers zoals Chris Vermeulen (en ik dacht Biaggi ook) reden ook gewoon met het standaard schakelpatroon, dus heel veel zal het wel niet schelen.
Rij daar sinds 2 jaar ook mee. Als dat eenmaal gewent bent in combinatie met quick shifter wil je nooit meer anders.

Heb het zelfs op me straatfiets gebouwd.

:W
Ik zal eerst eens wat meters maken, heb ook geen quickshifter dus zal extra wennen zijn.

Overigens had ik je de laatste zac race nog aangesproken, over de overstap vanaf de SP ;)
 
Ik race nu lang genoeg om te weten dat alles kapot gaat....

Elk merk en type + bouwjaar heeft ze zwakke plekken.

@marcel. Zandvoort wil ik wel doen voor de sponsors en wellicht nog een keertje assen..
Maar wel met daglicentie...
 
Gaat die van jou na elk seizoen open Bart?

En welke zwakke plekken heb jij (helaas) moeten ontdekken?
 
Afhankelijk van het aantal dagen... Na ong 20 dagen gaat ie weer open. Dat is meestal na 2 jaar, valpartijen en rare geluiden uitgezonderd..

De bak is een zwak punt en de zuiger- en olieschraapveren. Dwz olieverbruik
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van het aantal dagen... Na ong 20 dagen gaat ie weer open. Dat is meestal na 2 jaar, valpartijen en rare geluiden uitgezonderd..

De bak is een zwak punt en de zuiger- en olieschraapveren. Dwz olieverbruik
Oei, dan ben ik al eventjes 'overtijd'... Maar dat kost toch handen vol geld.. Zo'n blok reviseren? Als dat bv 3000euro is,, das een jaar inschrijvingsgeld ofzo.
 
Hangt van zoveel factoren af.... Warmdraaien, eerste ronde, quickshifter, vorige eigenaar. Liever een knap blok als op me bek door een kapot blok met nog veel meer schade aan jezelf en motor
 
Hoeveel staat er inmiddels bij jou op de teller dan Maarten?

Een 6000 circuit kms schat ik en 2000km op straat. Twee seizoenen ongeveer 20trackdays/jaar

Ben mezelf wat aan het bijscholen in techniek zodat ik hopelijk volgend jaar gewoon zelf het blok eruit kan hijsen en dan naar iemand brengen die er verstand van heeft (waarschijnlijk dholda.be)

Ik denk altijd, op mijn slakkegangetje kan er toch niets misgaan? Is toch een honda? :] *O*
 
Mwah, snelheid is relatief....


Kijk maar eens bij me andere filmpjes...

Zijn er nog genoeg sneller...

full
 
op de ipad lukt het wel hier.. PC niet Gaat lekker,, die CBR :-) Zal dit jaar ook voor het eerst eens naar Assen trekken.. ziet er mij een vlakke doch leuke baan uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan