Honda CB1000R start niet meer

Toepie838

MF'er
29 nov 2013
92
3
Vrienden, ik heb een probleem.
Ik wilde gister mijn honda starten en toen starte ie meteen, alleen na een paar seconden stationair te hebben gedraaid viel ie ineens uit.
Toen ik em weer wilde starten deed ie niks meer...en ff later was de accu leeg.

Nou de accu aan het optimate 3 infuus gehangen en vanochtend opnieuw proberen te starten, maar helemaal niks meer op wat vlammetjes en een flinke knal na...
Nou startkabels gaan halen en via de auto proberen te starten, maar er komt alleen maar rook en vlammetjes uit ??

Kutzooi, nou moet ik komende week naar de rdw voor invoeren en nu doet ie niks meer....iemand een idee wat het zou kunnen zijn ??

'( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '(
 
Al tijdens het starten even een straaltje remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten?
Als je dat niet hebt kan deodorant ook. O-)

Even alle bougies nakijken of ze vuil of verzopen zijn en of ze wel vonken.
Eventueel stationair toerental iets verhogen..

Als alle bougies vonken kan er iets met je carburateur zijn.
De sproeiers verstopt door oude benzine of geen goede werking van de vlotters.
 
Laatst bewerkt:
Er staat een howto op het forum.
De eerste vragen: krijgt ie benzine? Krijgt ie een vonk? Gezien de vlammetjes en de knal zou ik zeggen dat er wel benzine (misschien niet genoeg) én een vonk komt. Controleer eerst de bougies, die zijn mogelijk vetgeslagen. Controleer ook het benzinefilter en de tank op roest en vuil, als de motor lang heeft stilgestaan kan er ook water in je tank zitten.
Motor lang stilgestaan? Af en toe even stationair laten lopen? Als het antwoord ja is, dan ligt daar mogelijk de oorzaak van je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm...das een goeie.
Het is een cb1000r uit 2010 en is een injectiemotor en alles digitaal, hier ben ik niet zo heel erg in thuis.

Zit hier ook een benzinefilter op ? nee toch ...maar ik ga eens even kijken
 
Oeps ik dacht aan een oude brikker. _O-

Dan denk ik eerder aan verzopen bougies en een zwakke accu..
Bougies eruit, schoonmaken en droogmaken, accu vol en opnieuw proberen. :Y
 
Pff, helemaal niks kunnen vinden.
Alles nagelopen voor zover, tank eraf gehaald maar toen kon ik nog niet de bougies nakijken...zaten in een zwart buisje of iets ....naja

Dinsdag maar eens naar de expert....maar toch zou ik graag eens weten wat het zou KUNNEN?? zijn.
Omdat ie eerst gewoon liep en er toen mee ophield, als het de bougies zijn dan zou ie het toch nog even doen ?
Maarre bedankt voor het meedenken
 
Nou nog ffkes vermelden wat er nou aan de hand was, dan kunnen andere mensen hun voordeel ermee doen....

Het waren dus de bougies, die waren niet meer te herkennen zei de motorzaakman...en dan komt door met te lage accuspanning te vaak starten ...problem solved, one happy toepie *O* *O* *O*

Fijne avond allemaal 8-)
 
Nou nog ffkes vermelden wat er nou aan de hand was, dan kunnen andere mensen hun voordeel ermee doen....

Het waren dus de bougies, die waren niet meer te herkennen zei de motorzaakman...en dan komt door met te lage accuspanning te vaak starten ...problem solved, one happy toepie *O* *O* *O*

Fijne avond allemaal 8-)

Netjes, dat je het nog even vermeldt. Jij snapt waar een forum voor is.... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan