Triumph Daytona 955i valt uit

Retep75

Rookie
28 mrt 2012
24
0
Wolvega
Ik heb een probleem met mijn Triumph Daytona 955i uit 2002.
Het is mij inmiddels een aantal keer overkomen dat de motor uit valt op het moment dat ik de koppeling in knijp om op te schakelen of om terug te schakelen, zowel met warme als koude motor. Motor is dan in eens "dood" en nadat ik gestopt ben kan ik probleemloos weer starten en verder rijden.
Soms gebeurt dit 2x per rit en soms weken niet.
Herkent iemand dit probleem, weet wat de oorzaak is en nog beter hoe dit op te lossen?
Uitlezen heeft geen storing aangegeven.
 
stationaire mengsel te rijk.
of valse lucht via de vacuumslangen.
of indien de boel uit elkaar is geweest, vacuumslangen verkeerd aangesloten op de stationaire stappenmotor.
 
Zij standaard schakelaar maakt af en toe sluiting. Deze zit ook rechtstreeks aan je Ecu. Koppelingsschakelaar kan het niet zijn want die zit alleen in je startcircuit.


Als dat het geval is dan zou sluiting van de zijstandaard schakelaar toch op ieder willekeurig moment kunnen optreden en niet alleen bij het inknijpen van de koppeling om op- of terug te schakelen?
Tot nu toe gebeurt het afslaan van de motor namelijk alleen op die momenten.
Ga proberen of het los koppelen van die schakelaar enig verschil maakt, ellende is wel dat het soms weken / kilometers lang niet gebeurt. Maakt het testen dus wat lastig

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Als dat het geval is dan zou sluiting van de zijstandaard schakelaar toch op ieder willekeurig moment kunnen optreden en niet alleen bij het inknijpen van de koppeling om op- of terug te schakelen?
Tot nu toe gebeurt het afslaan van de motor namelijk alleen op die momenten.
Ga proberen of het los koppelen van die schakelaar enig verschil maakt, ellende is wel dat het soms weken / kilometers lang niet gebeurt. Maakt het testen dus wat lastig

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Schakelen van 1 naar 2 of terug, of verder op in de versnellingen?
Kabel van de schakelaar loopt langs je schakelpedaal as, wellicht zit daar een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Schakelen van 1 naar 2 of terug, of verder op in de versnellingen?
Kabel van de schakelaar loopt langs je schakelpedaal as, wellicht zit daar een probleem.

Zowel van 1 naar 2 als hoger in de versnellingen en slecht een enkele keer met terug schakelen.
Knijp koppeling in, draai het gas dicht en dan helemaal niks meer. Start vervolgens probleemloos, draait mooi stationair en ik kan weer op weg.
 
Apart dat je de reactie van bananeman negeert. Ik zou juist daar eens goed naar kijken als ik jou was.

Ik negeer niets of niemand, mijn excuus als ik die indruk achterlaat. De door hem genoemde punten staan bovenaan mijn checklist.
Technisch gezien gaat dat boven mijn pet, maar ik ga deze week langs bij mijn motorzaak en zal ze wijzen op de door Bananeman genoemde punten.

Tot op heden hadden ze daar geen oplossing voor dit probleem, uitlezen ecu gaf geen foutmelding, er is navraag gedaan bij een triumph dealer en die herkende dit probleem niet en had dus geen tips hoe deze storing op te lossen.
 
Ik negeer niets of niemand, mijn excuus als ik die indruk achterlaat. De door hem genoemde punten staan bovenaan mijn checklist.
Technisch gezien gaat dat boven mijn pet, maar ik ga deze week langs bij mijn motorzaak en zal ze wijzen op de door Bananeman genoemde punten.

Tot op heden hadden ze daar geen oplossing voor dit probleem, uitlezen ecu gaf geen foutmelding, er is navraag gedaan bij een triumph dealer en die herkende dit probleem niet en had dus geen tips hoe deze storing op te lossen.

Denk dat het lastig wordt je verder te adviseren, als voorgaande "al boven je pet" gaat.
Overigens heeft uitlezen op foutcodes geen zin als je geen oranje motorstoringlampje op je dashboard hebt gehad.
Deze blijft langere tijd branden, dus niet te missen.
 
@ beemerracer, inderdaad boven mijn pet. Maar gelukkig wel mensen in mijn omgeving die mij hiermee kunnen helpen. Al het genoemde ga ik ook met mijn motorzaak bespreken.
Mijn dank voor jullie meedenken, en deze wordt nog groter als de door jullie aangedragen tips inderdaad de oplossing zijn.
Ik zal laten weten hoe dit afloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan