Zuiger opmeten voor de crosser en vervangen

GreenRicky82

MF veteraan
15 aug 2007
7.275
4
Almere
Hallo allemaal,

ik wil binnenkort mijn zuiger vervangen voor m'n Kawasaki KX250 2002.
Nu heb ik een Wiseco zuiger gevonden op 24mx en de bijbehorende toppakkinsset.

Ik ben zelf niet al te technisch en heb begrepen dat je je zuiger op moet meten. Heb even op youtube zitten kijken en zie meerdere manieren etc.

Iemand nog goede tips? En eventueel nog andere zaken om op te letten?

Alvast hartelijk dank!

Rick
 
En da met de wetenschap of het een gesmeede zuiger is :?
En ik zoek ook alles op met joetjoep :W
Huh? Die snap ik niet helemaal Ruud :) Maarehh het is een gesmede zuiger idd.
Ik snap, vanuit jouw achtergrond, dat jij uiteraard liever hebt dat ik het bij iemand laat doen. En daar is uiteraard ook niets mis mee. Maar als je zo redeneert kan je natuurlijk wel het hele techniek, vragen en antwoorden-deel van MF afhalen ;)
Ik voorzie Chiel al van genoeg werk en hij heeft ook werk zat. Mijn portemonnee is alleen niet altijd toerijkend en zodoende probeer je ook af en toe iets zelf toch?
 
Huh? Die snap ik niet helemaal Ruud :) Maarehh het is een gesmede zuiger idd.
Ik snap, vanuit jouw achtergrond, dat jij uiteraard liever hebt dat ik het bij iemand laat doen. En daar is uiteraard ook niets mis mee. Maar als je zo redeneert kan je natuurlijk wel het hele techniek, vragen en antwoorden-deel van MF afhalen ;)
Ik voorzie Chiel al van genoeg werk en hij heeft ook werk zat. Mijn portemonnee is alleen niet altijd toerijkend en zodoende probeer je ook af en toe iets zelf toch?

Gesmede zuiger heeft een andere speling nodig dan een standaard zuiger. ;)

"Chiel" als in Michiel van MWS? Waar maak je je dan druk over, lekker aan hem over laten komt t helemaal goed. :} :Y .

Als je hem echt werk uit handen wil nemen, moet je zorgen dat hij minder kan lullen over motorfietsen en techniek. _O- :+
 
Huh? Die snap ik niet helemaal Ruud :) Maarehh het is een gesmede zuiger idd.
Ik snap, vanuit jouw achtergrond, dat jij uiteraard liever hebt dat ik het bij iemand laat doen. En daar is uiteraard ook niets mis mee. Maar als je zo redeneert kan je natuurlijk wel het hele techniek, vragen en antwoorden-deel van MF afhalen ;)
Ik voorzie Chiel al van genoeg werk en hij heeft ook werk zat. Mijn portemonnee is alleen niet altijd toerijkend en zodoende probeer je ook af en toe iets zelf toch?



Als je dan wat minder vaak naar Chiel gaat dan hou je een hoop muntjes in je zak, we hebben nog Motorplanet, Mantel motoren Motoport en Motorcentrum Almere, denk dat die ook genoeg goed werk kunnen doen zonder extreme kosten.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha wat een hatelijkheid altijd jegens Chiel. Hij lult veel, klopt, maar brengt dat (althans bij mij) niet in rekening. Het is ook leuk en interessant om over bepaalde zaken te praten toch?
Verder is zijn arbeidsloon ws. net iets meer dan de gemiddelde, maar hij is ook wel echt extreem goed in z'n vak dus mja. En laten we eerlijk zijn, Marco van Motorcentrum is een hele aardige jongen, maar die had na 2 uitgebreide onderzoeken het lek bij m'n vorige motor nog niet boven en Chiel wist al wat er mee aan de hand was voor íe ook maar ergens naar gekeken had. Dus jah, wie is er dan duurder uitendelijk?
 
Laat ff iemand je cilinder opmeten en pas daar je zuiger op aan ... niet zomaar wat bestellen
Voor hetzelfde geld zit hij net wat te krap of rammelt lekker heen en weer , en beide wil je echt niet hebben hoor !!!

Zuiger vervangen is zo gebeurt zeker als je het werkplaatshandboek erbij neemt , let ff op dat als je de zuigerclips erin doet je de carter ff afdicht met een doek .... je zal de eerste niet zijn waar de clip los schiet en het gat in verdwijnt !!!
Oja doe de groeten aan Ruud of Michiel als je de cilinder laat opmeten :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan