Rotterdam Incorporated #17 - Waar we vaker gaan rijden?

Zucht, morgen weer terug. -O-

994701_261540500670642_373204578_n.jpg



In de avond... dat dan weer wel. 8-)
 
Op 18 januari organiseert MotorCentrumWest weer een tech event (http://www.motorcentrumwest.nl/agenda/). Denk dat het voor jullie niet interessant is als ik hoor wat jullie zelf allemaal al doen aan de motor, maar voor mij als beginneling lijkt het me erg interessant!
 
Op 18 januari organiseert MotorCentrumWest weer een tech event (http://www.motorcentrumwest.nl/agenda/). Denk dat het voor jullie niet interessant is als ik hoor wat jullie zelf allemaal al doen aan de motor, maar voor mij als beginneling lijkt het me erg interessant!

Opzich wel interessant Ik ga is kijken of ik kan
 
Heb net even gemaild met MCW en gevraagd wat het precies inhoudt :
=
Het tech event van deze maand gaat over diverse technische zaken die wij beetpakken bij een grote beurt. Ik ga oa dingen uitleggen en laten zien ivm kleppen stellen, Injectie/ carburatie afstellen, Remmen enz… Heel veel zaken die we doen spreken redelijk voorzich maar de eerder genoemde zaken worden nog wel eens onderschat en niet begrepen… Kleppen stellen? “De motor klinkt toch goed dus er zal wel niks aan de hand zijn” zijn opmerkingen die we nog al eens horen. Ik ga daarom uitleggen en laten zien waarom het nodig is om ze te checken/stellen en wat er kan gebeuren als je het laat zitten.
Heb je zelf vragen over zaken waar je meer uitleg over zou willen hebben hoor ik dat natuurlijk ook graag en ik zal ze dan ook behandelen tijdens het event.
=
 
Zit je alweer in zuid-afrika Nico??
Nee, niet zover... nu 'slechts' op Fuerteventura.

Het is inmiddels een jaarlijkse traditie van mij om de eerste week van het nieuwe jaar in te luiden met een week(*) vakantie. En ik ga dan naar één van de Canarische Eilanden.


(*) soms twee. O-)
 
Ik vind Uitrusting, onderdelen en accessoires voor uw motor - XLmoto.nl ook erg gaaf, je kunt hier je model motor kiezen aan de rechterkant en wanneer je dan op onderdelen klikt, zie je dus alleen specifiek de onderdelen die passen op de motor die je gekozen hebt.. Mooie site! Of het duur is weet ik nog niet, maar dat kunnen jullie vast vertellen ;)
Van de week een K&N oilter voor 13 euro op Ebay UK free shipping, staat hier voor 19 euro ex. vracht.
En vier liter Castrol 10W50 volsyntheet voor 28 euro op Ebay DE, staat hier op 50 euro.

Maar met een kettingset kan het verschil nog verder oplopen, pas 50 euro betaald.
Nu zo ongeveer maal vier.
Remschijven.. 190 euro per stuk, dan koop ik er twee.

Alleen comfort en garantie heeft ook wat. ;)

Vorige week trouwens vier nieuwe banden via internet gekocht voor het koekblik, 210 euro+40 euro montage, was 450 euro bij Euromaster, remblokken achteras + remschijven 100 euro, bij de garage.. 360 euro..
 
Laatst bewerkt:
da's het voordeel als je een hoop zelf weet en kunt :) je kunt natuurlijk wel op xlmoto bekijken wat je precies nodig hebt en dan gaan shoppen op bijv ebay.. Voor het koekblik hoef ik me geen zorgen te maken, betaald de baas allemaal.. 1 van de voordelen van een lease bak ;)
 
Waar blijven de foto's van de Appie? :9
Al een tijdje aan het woon~werken ermee? :]

image.jpg


ja tuurlijk, de hele week al... :]

wel n beetje fris zonder hvv, maar die is al onderweg, op ebay gekocht.
hopelijk heb ik m erop zitten voor dat de echte kou komt volgende week.

ik heb m verwent met een badje ACF-50.

hij loopt nog een beetje bokkerig bij 2-3000 toeren, ik ga eens de ecu uitlezen, er schijnen vaak problemen te zijn met de bobines, waarvan die er 2 per cilinder heeft, en je dus weinig van kan merken. dat zou wel het bokkerige rijgedrag en het hoge brandstofverbruik (1:14) kunnen verklaren.

ik ga eens een kabeltje bestellen op Ebay en met TuneEcu kijken, dat lijkt me op zich al een feest!

Overigens ben ik er zeeeeer over te spreken, hij stuurt geweldig, vering is erg goed en een bak koppel/vermogen is toch wel erg fijn. :} :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan