Elektrisch probleem?

Hverkerk

Rookie
9 jan 2014
3
0
Harderwijk
De Suzuki gs650 van mijn dochter slaat af als ze de verlichting of richtingaanwijzers aan zet. Alle stroom valt dan uit! Na een paar keer contact aan/uit zetten kan de motor weer gestart worden. Soms verdwijnt het probleem, maar komt net zo hardnekkig weer terug....
Heb bedrading al gecontroleerd. Kan het bv een relais zijn?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ze gebruikt de motor als pekelfiets voor haar werk.
Alvast dank!
 
Zitten de accuklemmen goed vast?


Niet lullig bedoeld, maar als ze niet goed vast zitten, dan start hij toch ook minder goed?
Het zou wel heel toevallig wezen dat je met het overhalen van de verlichtingsschakelaar dermate veel trillingen veroorzaakt dat je accuklem geen contact meer maakt...

Ik denk eerder aan de dynamo of SR...
Maar inderdaad bij het begin beginnen is niet verkeerd.
 
Hang hem eerst eens aan de auto accu, als de brommert dan door blijft lopen dan is het hoogstwaarschijnlijk de accu.

Klemmen nakijken kan geen kwaad, ze kunnen niet goed vast zitten of klemmen/koperdraad kan gecorrodeerd zijn.
 
Hang hem eerst eens aan de auto accu, als de brommert dan door blijft lopen dan is het hoogstwaarschijnlijk de accu.

Klemmen nakijken kan geen kwaad, ze kunnen niet goed vast zitten of klemmen/koperdraad kan gecorrodeerd zijn.


Ik verdenk eerder de accuklemmen/ massa aansluiting dan de accu, als de motor draait heb je spanning van de dynamo.
 
Accu klemmen zou idd heel goed kunnen hoor zal de eerste niet wezen waarbij een pool los zat . Maar de motor is oud een GS650 ik verdenk je contactslot misschien de de boosdoener is of een stekerblok met flinke corrosie .

Spray deze eens allemaal in .
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig bedoeld, maar als ze niet goed vast zitten, dan start hij toch ook minder goed?
Het zou wel heel toevallig wezen dat je met het overhalen van de verlichtingsschakelaar dermate veel trillingen veroorzaakt dat je accuklem geen contact meer maakt...

Ik denk eerder aan de dynamo of SR...
Maar inderdaad bij het begin beginnen is niet verkeerd.
Als hij niet bij laad zou hij dan wel nog starten?
 
Als hij niet bij laad zou hij dan wel nog starten?


Mmmmmm
+1 ;) Jij bent goed haha

Maar hij start nog wel al is het na een paar minuten...
Starten met een lege accu wil ook niet.
En inderdaad, als de motor draait wordt het systeem voorzien van stroom doormiddel van de dynamo... dus dan heb je niks meer met de accu te maken.

Misschien toch dynamo op sterven na dood?

Als de dynamo niks meer doet, blijft de motor dan lopen op de accu tot die leeg is?
 
Laatst bewerkt:
Accu is nieuw en klemmen zitten goed vast! Daar heb ik natuurlijk het eerst naar gekeken...
In eerste instantie verdacht ik ook het contactslot. Maar probleem doet zich ook voor als de motor gewoon loopt. Zonder elektrisch impuls blijft ie gewoon lopen!
 
Accu is nieuw en klemmen zitten goed vast! Daar heb ik natuurlijk het eerst naar gekeken...
In eerste instantie verdacht ik ook het contactslot. Maar probleem doet zich ook voor als de motor gewoon loopt. Zonder elektrisch impuls blijft ie gewoon lopen!


Massa aansluiting op het frame goed schoon?
Of een (hoofd) zekering die slecht contact maakt zou ook kunnen.
Contactslot kan trouwens ook problemen geven bij draaiende motor.
 
Laatst bewerkt:
Tis een oude motor en na al die jaren worden elektrische verbindingen minder en gaan corroderen. Loop met een bussie spray al de stekerverbindingen na en spuit deze in , ook je contactslot .
 
Terug
Bovenaan Onderaan