gpx600r bj.88 paar vraagskes.....

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hey mensen,

Niet zolang geleden deze gpx aangeschaft, Heb al veel hulp gehad hier op het forum.
Nu had ik nog een paar dingen waar ik een gedachtegang over wilde lezen hier, Als eerste:

Ik had de carbs helemaal schoon gemaakt omdat die erg lekte,wel nu dat ging allemaal best wel ok dacht ik.
Maar nu 700 km later lekt het toch weer, dus ik het forum maar weer eens doorlezen.
Nu wilde ik de carbs een revisie geven, via google kwam ik op:

1 : Roukema, CARBURATEUR REP.SET CAB-K4 , kosten a 18,90
2 Motor Venray : ook CAB-K4 kosten a 13.25
Aardig prijsverschil dacht ik zo, Als ik op de foto kijk zie ik wel verschil,al is het alleen de kleur.
Weet iemand of er inderdaad verschil in zit? mischiens is de ene beter als de andere??

Het totaal komt op ongeveer 50 tot 60 euro,bij roukema staat een carb set voor de gpx voor 60 euro.
Is dit niet makkelijker??Of kan ik gerust stellen dat omdat deze carbs net zo oud zijn als de mijne, ik op den duur nog een revisie kan uitvoeren???

En nog iets had ik,

Ondanks dat ie weer lekt loopt ie nog prima (knock on wood], Maar nu heb ik al 4 keer gehad dat als ik lekker aan het rijden ben, dat ie opeens slaat ie af(helemaal dood).
Ik rol uit,kom tot stilstand ,een knal uit de pijpen,druk op start en hij loopt weer als een zonnetje ???????

alvast weer super bedankt mensen
Groet
Robert
 
Year of manufacture/VIN
Year of manufacture: 1988-1993
VIN:
Capacities
Fork oil per rod: RE.356/LI.311 CCM
Engine oil w/o filter: 2,6 LITER 10W40
Engine oil incl. filter: 3,0 LITER 10W40
Final drive lubricant: -
Brake fluid: DOT 4
Coolant: 2,2 LITER
Fuel: 18 LITER NORMAL




Technical data
Engine size: 592 ccm
Cylinders: 4
hp/kW: 84/62 - 77/57
Valve clearance (intake): KALT 0,13-0,18 MM
Valve clearance (exhaust): KALT 0,18-0,23 MM
Engine idle speed: 1000-1100 U/MIN
Carburettor air screw: 1,75 AUSDREHUNGEN
Tyre pressure (front): 2,2 BAR
Tyre pressure (rear): 2,5 BAR
Spark plug 1: NGK DR8ES
Spark plug 2: CHAMPION RA4HC
Electrode gap: 0,6-0,7 MM
Fork tube Ø: /38 MM
Front and rear sprockets: 15/39 ZÄHNE
Chain/final drive: 102 GLIEDER
 
duidelijkheid? :? :+

Het zou eventueel kunnen dat jouw gpx grijze import is, en dat het dan misschien 19,.. liter is...

Maar er missen nog steeds liters. Denk dat het iets met het benzinekraantje is.

hahaha :+ :+

ja moet bijna wel iets met ie kraan zijn, net even de ''bouwtekening'' van het handboek bekeken maar dat schept ook geen duidelijkheid.
foto op google van de kraan laat ook maar 1 buisje zien, dus hoe dat nou zit heb ik nog niet kunnen vinden........
 
Year of manufacture/VIN
Year of manufacture: 1988-1993
VIN:
Capacities
Fork oil per rod: RE.356/LI.311 CCM
Engine oil w/o filter: 2,6 LITER 10W40
Engine oil incl. filter: 3,0 LITER 10W40
Final drive lubricant: -
Brake fluid: DOT 4
Coolant: 2,2 LITER
Fuel: 18 LITER NORMAL




Technical data
Engine size: 592 ccm
Cylinders: 4
hp/kW: 84/62 - 77/57
Valve clearance (intake): KALT 0,13-0,18 MM
Valve clearance (exhaust): KALT 0,18-0,23 MM
Engine idle speed: 1000-1100 U/MIN
Carburettor air screw: 1,75 AUSDREHUNGEN
Tyre pressure (front): 2,2 BAR
Tyre pressure (rear): 2,5 BAR
Spark plug 1: NGK DR8ES
Spark plug 2: CHAMPION RA4HC
Electrode gap: 0,6-0,7 MM
Fork tube Ø: /38 MM
Front and rear sprockets: 15/39 ZÄHNE
Chain/final drive: 102 GLIEDER

Ja deze had ik ook gezien, 18 L
 
hahaha :+ :+

ja moet bijna wel iets met ie kraan zijn, net even de ''bouwtekening'' van het handboek bekeken maar dat schept ook geen duidelijkheid.
foto op google van de kraan laat ook maar 1 buisje zien, dus hoe dat nou zit heb ik nog niet kunnen vinden........


Het eerste wat ik vroeger altijd deed was kijken hoe hard die nieuwe auto of motor kan.

Tweede hoeveel km ik er mee kan rijden.
Uit de papieren weetje hoeveel reserveliters er zijn. Als je een beetje vertrouwen hebt in de benzinemeter gewoon doorrijden tot bijna aan de aanslag.
Bij alleen een kraantje de laatste km rondjes rijden rondom de kerk totdat ie stil gaat staan voor de benzinepomp.

(is alleen niet handig dit, als je rotzooi in je tank hebt, maar nooit geen problemen mee gehad)
 
Laatst bewerkt:
Het eerste wat ik vroeger altijd deed was kijken hoe hard die nieuwe auto of motor kan.

Tweede hoeveel km ik er mee kan rijden.
Uit de papieren weetje hoeveel reserveliters er zijn. Als je een beetje vertrouwen hebt in de benzinemeter gewoon doorrijden tot bijna aan de aanslag.
Bij alleen een kraantje de laatste km rondjes rijden rondom de kerk totdat ie stil gaat staan voor de benzinepomp.

(is alleen niet handig dit, als je rotzooi in je tank hebt, maar nooit geen problemen mee gehad)

Ja da ken ik nog wel hahaha,ik ga er maar even vanuit dat er ongeveer 18L in zit,Helemaal leeg rijden ga ik maar niet doen.Maar ik ga zeker even testen tot 17L ,en de laatste (uitgerekende) liter om de kerk ja.
Volgens mij verbruikt ie ongeveer 1 op 16/17,Wel met de kanttekening dat de carbs nog niet goed waren.

Groet
Robert
 
Hey mensen,

Even een kleine update,carbs zitten weer in elkaar en lekken niet meer.
Vandaag weer heerlijk gereden,
echt super bedankt voor de hulp, vind het echt een super forum hier echt helemaal tof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Robert
 
Ik heb de carb.revisie gedaan 13.25 per set,gelijk een extra benzine filter tussen de tank en carbs gezet.
die extra filter heb ik geplaatst omdat er iets met de tank inhoud is,geen idee of het nut heeft trouwens.
Verder moet ik over een tijdje nog even de koppelingsplaten wisselen,maar die kunnen nu nog even.
Ben er ook nog niet uit welk merk,ook zit er behoorlijk prijsverschil in zeg.
als ik ze wissel doe ik gelijk ook maar de stalen platen en de veertjes,

Voor nu loopt ie weer prima ochtends(Gelijk) starten zonder choke (altijd zonder choke)
Prima fiets maar ja 1988 dus er zal nog wel meer onderhoud aankomen denk ik zo.....hope not!!!!
Jammer dat het bijna winter wordt,hahahaha
 
Ik heb ook een GPX600R gehad. Deze was uit 1997. De tankinhoud was 16,5 liter. Meer ging er gewoon niet in en kwam er ook niet uit. Gelukkig stond ik toen vlak bij een pomp dus heb niet ver hoeven lopen.
Het verbruik schommelde altijd tussen de 1:17 en 1:18.
 
full
 
Ik heb ook een GPX600R gehad. Deze was uit 1997. De tankinhoud was 16,5 liter. Meer ging er gewoon niet in en kwam er ook niet uit. Gelukkig stond ik toen vlak bij een pomp dus heb niet ver hoeven lopen.
Het verbruik schommelde altijd tussen de 1:17 en 1:18.

Ik wist het wel, ik begon al aan mezelf te twijfelen..... hoeveel liter voordat je op reserve kwam ook 11 tot 12????
 
Terug
Bovenaan Onderaan