transalpie, bougiesleutel?

herm47

Rookie
8 jan 2014
4
0
Grave
Hallo, kan iemand mij vertellen waar ik een bougiesleutel voor een honda transalp 600v van 1988
kan bestellen. heb nog niet echt iets gevonden waar ik het zou kunnen kopen. Honda dealer zit te ver uit de buurt ?? alvast bedankt.
 
De vorige eigenaar van mijn transalp had geen weet van het gereedschapsbakje aan de achterkant... aan de hoeveelheid vuil en roest van het spul had ie het ook nog nooit open gehad in al die jaren :)

Maar in dat setje zit dus een goed passende bougiesleutel mocht jij dat bakje ook nog niet open gehad hebben :+
 
Webshop.

De originele Honda bougiesleutel is aan de dure kant, maar maakt het wisselen van bougies erg makkelijk. i.c.m. een steeksleutel 10 (geloof ik).

Bro-tip: Bij oudere transalpjes kun je alle vier de bougies vervangen zonder onderdelen te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, kan iemand mij vertellen waar ik een bougiesleutel voor een honda transalp 600v van 1988
kan bestellen. heb nog niet echt iets gevonden waar ik het zou kunnen kopen. Honda dealer zit te ver uit de buurt ?? alvast bedankt.
Wij bezitten ook 2 XL600V Transalpen.
Wij hebben een goedkope pijpsleutel maat 18/19 gekocht bij de Gamma, hij is vrij dun van kwaliteit en maat 18 past perfect. Ben je voor een paar eurie klaar en je hoeft niet te zoeken.
Succes!
 
Wij bezitten ook 2 XL600V Transalpen.
Wij hebben een goedkope pijpsleutel maat 18/19 gekocht bij de Gamma, hij is vrij dun van kwaliteit en maat 18 past perfect. Ben je voor een paar eurie klaar en je hoeft niet te zoeken.
Succes!
O, manlief zegt: bij de diepgelegen bougies: even een stuk benzineslang
(van plus minus 15 cm lang) over het porceleinen gedeelte schuiven en op die manier bougies weer monteren. Dit is om te voorkomen dat je ze scheef indraait met alle narigheid van dien. Na die tijd uiteraard met de pijpsleutel vastdraaien.
 
O, manlief zegt: bij de diepgelegen bougies: even een stuk benzineslang
(van plus minus 15 cm lang) over het porceleinen gedeelte schuiven en op die manier bougies weer monteren. Dit is om te voorkomen dat je ze scheef indraait met alle narigheid van dien. Na die tijd uiteraard met de pijpsleutel vastdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan