Welke 17" past in sc33 Fireblade '98 + ahw vraag

Bonootje

MF'er
17 dec 2013
55
0
Zuidlaarderveen
Hallo Forumleden.

Ben nog vrij nieuw hier. Onlangs weer een motor gekocht een Honda sc33. Dit na jaren van de welbekende papa pauze.

Nu heb ik een 16 inch voorwiel en wil deze vervangen door een 17 inch.

Wie kan mij vertellen welke velgen er 1 op 1 over te zetten zijn.

Ik zie het antwoord tegemoet.

Tevens ga ik een onderstel van een Alphenkreuzer verbouwen tot motor-aanhanger. Als iemand dit ooit gedaan heeft krijg ik graag wat foto's opgestuurd. Dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Gr Rene
 
de laatste modellen SC28 vanaf 1994 tot de modellen SC33 tot 1997 past het 1 op 1.
De SC33 vanaf 1998 moet je even knutselen.
De vorkpoten staan iets verder van elkaar af en de ofset is iets anders, maar dat laatste heeft geen invloed op het passen van een voorwiel.
Van 1994 tot 1997 zijn de schijven uitwisselbaar.
De 1992 en 1993 modellen hebben de snelheidsmeter opnemer in het voorwiel zitten en d\staan de boutgaten iets verder van elkaar af.
 
de laatste modellen SC28 vanaf 1994 tot de modellen SC33 tot 1997 past het 1 op 1.
De SC33 vanaf 1998 moet je even knutselen.
De vorkpoten staan iets verder van elkaar af en de ofset is iets anders, maar dat laatste heeft geen invloed op het passen van een voorwiel.
Van 1994 tot 1997 zijn de schijven uitwisselbaar.
De 1992 en 1993 modellen hebben de snelheidsmeter opnemer in het voorwiel zitten en d\staan de boutgaten iets verder van elkaar af.
Ik heb pas nog ergens gepost dat er verschil in de steek van de poten zit (modeljaren weet ik niet exact maar de onderpoten zijn verschillend, en de nieuwere types hebben aluminium kroonplaten ipv gietijzer onder en alu boven), maar werd toen voor gek verklaard.

Nu weet ik weer dat ik toch gelijk had ;)
 
Ik heb pas nog ergens gepost dat er verschil in de steek van de poten zit (modeljaren weet ik niet exact maar de onderpoten zijn verschillend, en de nieuwere types hebben aluminium kroonplaten ipv gietijzer onder en alu boven), maar werd toen voor gek verklaard.

Nu weet ik weer dat ik toch gelijk had ;)

dat was vast niet op dit Forum. :+

@ TS, waarom wil je er een 17"voorwiel in zetten,
puur alleen om meer keuze te hebben wbt de banden.?
 
hoi,

Ik heb een sc28 1992 voorvoork waar een 16" wiel in zat en daar heb ik een 19" VFR wiel ingehangen. Kon gewoon plug & play over gezet worden m.u.v. de km-telleropname.
Wielas paste, remschijven paste ook en voor de km-telleropname heb ik een spacer laten draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan