Ketting controleren Kawasaki GPX750

MaikelJ

Rookie
7 jan 2014
3
0
Hoi allen.

Ik ben van plan om een kawasaki gpx750 (1987) te kopen. Ben ook al geweest kijken en hij ziet er voor mijn idee top uit. Alleen heb ik weinig verstand van hoe je de ketting controleert. Kan iemand me hier wegwijs in maken. Komende zaterdag nog keertje terug voor een testrit.

Alvast bedankt Maikel.
 
No offence, maar als je een versleten ketting niet kunt herkennen dan denk ik dat je geen enorme sleutelaar bent en bijvoorbeeld ook niet weet hoe je versleten balhoofdlagers herkent of al die andere zaken waar je op moet letten als een motor koopt.

Dat is ook niet erg maar dan kun je volgens mij het beste iemand meenemen die er wel verstand van heeft. Anders loop je het risico dat je een mooi gepoetste motor koopt met veel achterstallig onderhoud en je meteen weer kosten hebt.
 
Laatst bewerkt:
No offence erik99...... Maar bla bla bla. Ben zelf volledig gecertificeerd vliegtuigtechnicus. Dus ja ik ben technisch. En naar mijn kunnen vond ik de ketting en tandwielen er goed uitzien. maar ik wil het graag zeker weten dus daarom dat ik alle info tot mij neem. En nu ik al van alles gelezen en fotos gezien heb weet ik ook zeker dat dit nog in orde is. Enja ik neem nog altijd iemand mee die er meer verstand van heeft aangezien dit mijn eerste motor word.
 
Laatst bewerkt:
No offense Maikel, maar als je volledig gecertificeerd bla bla bla bent, heb je geen motor forum nodig om een versleten kettingset te herkennen.

En als dat wel zo is, heb je geen reden om zo uit de hoogte te doen.

Welkom op M-F trouwens :W
 
Laatst bewerkt:
ieder tandwiel en ketting is anders mensen.

Hoe kunnen jullie zien wanneer de ketting en tandwielen van een vrachtwagen / kieplader is versleten?

Dus ook al is hij vliegtuigtechnicus dan vind ik zijn vraag terecht.

Maar die How-to is wel heel handig ja.
 
jawel, maar de tandwielen en kettingen zien er anders uit. Doorgaans worden ze preventief vervangen.

En een tandwiel lijkt op het eerste gezicht goed uit. ( want haaientanden zie je vrijwel niet ) Maar je kan wel de raakvlakken beoordelen.

Maar bedoelde maar dat niet iedere monteur verstand heeft van motorfietsen;) Ieder zijn vak gebied.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan