Tuono start problemen

zppr

MF'er
8 apr 2013
84
0
Zwijndrecht
Jongens HEELP!

Na mijn Ktm ingeruild te hebben voor een Tuono uit 2003 de volgende dag al startproblemen!

Motor niet aan te krijgen, start motor draaide wel rond maar maakte flink raar geluid.
Accu hield er al snel mee op dus vandaag maar aan een auto gehangen met start kabels.

Na lang proberen startte die maar was flink verzopen, start relais is ook doorgebrand.

Nu toch maar flink verdiept erin op het internet en al snel kom je uit op het welbekende euvel de ""Sprag clutch".

Dit geluid hoor je bij het startten maar een stuk erger.

Hier een paar vragen :

Zat er al het juiste relay in? Relay RC18-025?
Iedereen raad ook aan om een 14A accu te plaatsen?
En wie heeft er al een keer zijn startkoppelings lager vervangen?

Heb het "moederbord kastje" geopend en vond daar 1 afgeknipt plugje en op de aansluiting naar het moederbord is er ook 1 kabel doorgeknipt?
Heeft iemand hier een idee wat dit is?

Hoop nog net wat meer informatie te krijgen via motor forum voordat ik hier aan ga beginnen.
full
 
Laatst bewerkt:
Nou ene problem opgelost nu andere er voor terug gekregen!
Startkoppeling vervangen, olie wissel accu en nieuw start relais.
Alles gemonteerd start perfect loopt netjes.

MAAAAR wanneer ik de motor vanuit neutral opschakel naar zijn 1 valt deze direct uit.
Zoals hierboven dacht ik dat het de koppeling was die niet goed vrijliep maar dit was al snel opgelost door de motor tijdje stationer te laten draaien en de koppeling weer goed in te laten olieen. ( door olie wissel waarschijnlijk droog gestaan )
Maar valt alsnog uit.

Wat heb ik al geprobeerd :

Koppelings schakelaar doorgelust.
Koppelings vloeistof vervangen en op druk
Hij geeft netjes aan op het dashboard dat de standard in en uit staat dus lijkt mij dat het problem hier niet inzit.
Zou graag ook deze schakelaar door willen lussen om het uit te sluiten, maar hier zitten 3 draden aan welke van deze 3 moet ik schakelen?

Hoor het graag!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan