cbr900rr sc33 "klapperende gasschuiven"

wally

Die hard MF'er
24 feb 2002
853
4
N-H
Ik heb aangenomen van kevinblade dat mijn motor (1996 sc33 900rr) klapperende gasschuiven heeft.
Op het moment wordt het geluid alleen maar erger. Is geen naks en kleppen. zijn vervangen en gesteld. Als voorbeeld is er een youtube filmpie van RetepV waarin hij precies hetzelfde geluid heeft als hij wegrijd vanuit de pits het circuit op.


Eerlijk stoort het me. Andere set carbs op zetten of heeft iedere sc33 dit euvel?
 
Ik vraag me af of dit vooral bij gemodificeerde carburateurs voorkomt. Bij een dynajet kit zitten voor een Blade naast grotere sproeiers ook slappere veren voor de gasschuiven en een boortje om het luchtgaatje in de schuif uit te boren. Ik kan me voorstellen dat dat er voor kan zorgen dat de gasschuiven meer zullen klapperen.

Mijn carburateurs hebben grotere sproeiers, dat weet ik. Die heeft de vorige eigenaar er in gezet. Het zou me niets verbazen als de volledige modificatie uitgevoerd is. Ik weet niet hoe ik dat kan zien.

Ik heb er ook een schuimluchtfilter in zitten. Dus nog wat meer open dan een K&N filter.

Ik ben geen modificaties aan de luchtfilterbox tegen gekomen.

Mijn gsx-r750W had ook opgeboorde schuiven met lichte veren maar die klapperden toch niet zo zoals in het filmpje?

Kan misschien wel bij deze carbs, zijn het ook mikuni of keihin zoals de meeste honda's?

Ik zou toch ook de carburateurs eens open smijten om te kijken het het zit met de veren,diafragma,....
 
Laatst bewerkt:
Nou het zit erop, nieuwe carbs erop gezet, afgesteld en synchroon gemaakt. Stationair heel mooi, onder belasting nog steeds het " klapperen". Ik weet 100% dat de motor waar deze afkomen niet het geluid had. Mijn idee gaat nu naar klepgeleiders. Vind het wel prima zo. loopt ie maar in elkaar als het moet.

tot zover mijn inbreng.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan