Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

25 januari 1ste les :D
(mits de motor er is natuurlijk,hij krijgt hem als het goed is begin volgende week)
Moet stevige schoenen aan.
Wat raden jullie aan? Mijn dagelijkse schoenen zijn sneakers met hoge enkel van Nike.
Wil een mooi passend/matchend pak en helm enzo kopen zodra ik me motor heb. Dus vind zonde om iets te kopen wat ik alleen voor het lessen ga gebruiken.
 
25 januari 1ste les :D
(mits de motor er is natuurlijk,hij krijgt hem als het goed is begin volgende week)
Moet stevige schoenen aan.
Wat raden jullie aan? Mijn dagelijkse schoenen zijn sneakers met hoge enkel van Nike.
Wil een mooi passend/matchend pak en helm enzo kopen zodra ik me motor heb. Dus vind zonde om iets te kopen wat ik alleen voor het lessen ga gebruiken.

Ga naar de lidl en haalt wat bergstappers op.. zijn perfect voor motorrijden.
(komen soms ook met stalen neuzen)
 
En waar is een goede plek om theorie te leren? Iemand een goede goedkope site?
Vind een boek niet zoveel aan.
 
Begin februari ook beginnen met lessen. Hopelijk eind maart klaar!
Leuk dat er al zo veel mensen voor A2 rijbewijs gaan. Lekker toeren, leren rijden, om later de grotere pk's te temmen.
 
Begin februari ook beginnen met lessen. Hopelijk eind maart klaar!
Leuk dat er al zo veel mensen voor A2 rijbewijs gaan. Lekker toeren, leren rijden, om later de grotere pk's te temmen.

Tja, nog 4 jaar extra wachten is voor mij dus ècht geen optie :+
 
Ik ben vorige week zaterdag ook begonnen met lessen, en heb volgende week maandag mijn theorie examen en dinsdag haal ik mijn eerste motor !! (suzuki gs500e heeft 34,2kw ideaal) :)
 
nee idd 4 jaar is nog een beste poos en er zijn genoeg leuke 35kw'ers te krijgen.
deze regeling is voor mij echt een uitkomst :P ik was al bang dat ik tot mijn 24e moest gaan wachten .

Klopt helemaal. Sinds ik op oude wrakken rij was alleen de 125CC beperking echt een nadeel, voor de rest zijn die bejaarden niet zo'n powerhouse. Was aan het wachten totdat ik 24 zou worden, maar met de nieuwe regeling is 35KW meer dan zat :)
 
Ik ben vorige week zaterdag ook begonnen met lessen, en heb volgende week maandag mijn theorie examen en dinsdag haal ik mijn eerste motor !! (suzuki gs500e heeft 34,2kw ideaal) :)
waar les je op?


Vandaag theorie boek en cd opgehaald bij de rijschool.
Even op de KTM 125 Duke, Maar haha dat is echt een klein ding. Niks voor mij met me 1.95 _O-

Dinsdag komt de Mt-03 binnen *O*
 
Laatst bewerkt:
Nee gelukkig hoeven we niet te wachten tot 24, zou nog veel te lang duren. Uiteindelijk zullen we dan allen op een opgevoerde brommer gaan rijden.

Ik weet nog niet waar ik op ga lessen. De 125 is inderdaad vrij klein, misschien is de 390 een beter formaat voor je?

Zit zelf te denken om een 390 te halen.
 
Ik weet nog niet waar ik op ga lessen. De 125 is inderdaad vrij klein, misschien is de 390 een beter formaat voor je?

Zit zelf te denken om een 390 te halen.

Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar een sport.
Maar ga wel proefrijden zodra ik me rbw heb. Misschien is een 35kw sport wel net te klein en is naked makkelijker tot me 24ste.
 
waar les je op?


Vandaag theorie boek en cd opgehaald bij de rijschool.
Even op de KTM 125 Duke, Maar haha dat is echt een klein ding. Niks voor mij met me 1.95 _O-

Dinsdag komt de Mt-03 binnen *O*

Ik les op een honda cb600f begrens op 25kw, 230 kilo zwaar ding :/
 
https://imagizer.imageshack.us/v2/509x382q90/41/zd9z.jpg
even een plaatje ter illustratie (mijn opa was zo aardig een paar foto's te schieten)
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld. Kunt ook een sport nemen en laten begrenzen, de mogelijkheden strekken vrij ver. Anders is het inderdaad prima om op een naked te beginnen. Voel je de wind en al helemaal hoe snel je gaat. Dan ga je op die manier beseffen wat snelheid is en hoe het voelt. Op een race ligt je 'plat' op de motor en voel je vrij weinig weerstand. Lichte nakeds zijn trouwens ook leuk in bochten!

230 kg, is inderdaad vrij zwaar, vooral voor een lesmotor. Aan de andere kant wel logisch, geziene de regels betreft 11 en 35 KW nog niet zo lang bestaan, dus begrenzing ligt dan wel voor de hand. Als ik de foto zie, dan is het de standaard lesmotor, die veel rijscholen gebruiken.
 
Ik les op een honda cb600f begrens op 25kw, 230 kilo zwaar ding :/

mag dat?
Heeft origineel toch meer dan 70kw. Je moet nu dan toch ook afrijden op een 35kw motor.
Of hoe zit dat allemaal precies. Want mijn rijschool heeft ook een 2 25kw motoren. Maar schaft nu dus een 35kw MT 03 aan.
En op 22(of 24) moet je dan dus afrijden op een XJ6 ofzo


En over dat begrenzen,ja er zijn er inderdaad voldoende. Maar bijvoorbeeld de ZX6R(welke ik graag zou willen hebben) Die is 75kw ofzo. En dat mag dus niet :( -O-
 
mag dat?
Heeft origineel toch meer dan 70kw. Je moet nu dan toch ook afrijden op een 35kw motor.
Of hoe zit dat allemaal precies. Want mijn rijschool heeft ook een 2 25kw motoren. Maar schaft nu dus een 35kw MT 03 aan.
En op 22(of 24) moet je dan dus afrijden op een XJ6 ofzo


En over dat begrenzen,ja er zijn er inderdaad voldoende. Maar bijvoorbeeld de ZX6R(welke ik graag zou willen hebben) Die is 75kw ofzo. En dat mag dus niet :( -O-


voor zover ik weet mag het aangezien er deze maand al iemand op die motor voor zijn 35kw rijbewijs is geslaagd :P de motor zelf heeft idd 70kw origineel hoe dat met begrenzen zit weet ik niet ik ga achter een motor aan die standaard 34,2 heeft dus voor mij hoeft het gelukkig ook niet. O-)
 
Ik weet nog niet waar ik op ga lessen. De 125 is inderdaad vrij klein, misschien is de 390 een beter formaat voor je?

Zit zelf te denken om een 390 te halen.

Naar mijn weten is de 390 Duke door het lage gewicht niet geschikt voor het A2 rijbewijs vanwege de 0,2 kW/kg eis. Misschien verschilt het per bouwjaar en voldoen ze inmiddels wel aan die eis. Voordat je gaat zoeken zou ik hier zeker even onderzoek naar doen.
 
Ik les ook op een begrenst model. Kwawasaki 660 nogwat, komt echt lomp over eerlijk gezegd. Maargoed, beter dan een opgevoerde brommer inderdaad :)

Edit0: Vooral heel agressief reagerend, gas geven gaat niet echt geleidelijk, dat is gewoon WHAM in z'n 1, net zoals de rem, dat remt echt rete hard als je traag gaat. Zal wel anders worden eenmaal op de snelweg neem ik aan ... is wat anders als zo'n brik bij mij in de schuur :+
 
Laatst bewerkt:
Het begrenzen is maar met beperkte modellen mogelijk. De website van de fabrikant geeft vaak uitsluitsel. BMW heeft een aparte pagina met geselecteerde A2 modellen, al dan niet de mogelijkheid tot begrenzen. Bij Kawasaki staat er een icoontje van 'A2' bij de motoren. Als de motor begrenst wordt voor A2, dan mag er uiteraard gewoon op gereden worden.

@Broodjeaap, de klopt. De eerste 390's die uitkwamen waren inderdaad te licht voor het A2 rijbewijs. Toen dit bij KTM bekend werd hebben ze bepaalde aanpassingen verricht, waardoor het nu wel toegestaan is. Helaas zijn er voor A2 maar beperkt aantal motoren die gereden mogen worden. Maar treur niet, A1 schijnt helemaal een ramp te zijn.
 
35kw is toch wel een aardig verschil met 11kw. Zo slecht hebben we het nog niet. Met een 35kw kan je goed meekomen in het verkeer, Dat is met 11kw echt een ramp volgens mij.
En 25kw voorheen was dan wel makkelijker begrenzen,maar scheelt toch 10kw. 35kw kan nog best wel aardig blazen. Top van 160-170. En begrenzen is ook niet heel goed voor de motor. Nu kan je tenminste vol vermogen knallen.

Dus over A2 heb ik weinig te klagen. Het is alleen vervelend dat het net nieuw is,en wij dus de dure nieuwe motoren aan moeten schaffen om de volgende generatie te voorzien van goedkope 2de handsjes.

Ik kan iig niet wachten :] *O*
 
Laatst bewerkt:
35kw is toch wel een aardig verschil met 11kw. Zo slecht hebben we het nog niet. Met een 35kw kan je goed meekomen in het verkeer, Dat is met 11kw echt een ramp volgens mij.
En 25kw voorheen was dan wel makkelijker begrenzen,maar scheelt toch 10kw. 35kw kan nog best wel aardig blazen. Top van 160-170. En begrenzen is ook niet heel goed voor de motor. Nu kan je tenminste vol vermogen knallen.

Dus over A2 heb ik weinig te klagen. Het is alleen vervelend dat het net nieuw is,en wij dus de dure nieuwe motoren aan moeten schaffen om de volgende generatie te voorzien van goedkope 2de handsjes.

Met een 11kw kun je goed meekomen in het verkeer, als je maar geen snelweg gaat rijden.. dat is idd een ramp.
 
Met een 11kw kun je goed meekomen in het verkeer, als je maar geen snelweg gaat rijden.. dat is idd een ramp.
Snelweg is wel handig als je vriendin 130km verderop woont. Dan zou de motor een weekend meenemen wel een hoop tijd kosten elke keer :p
 
Klopt klopt, uiteindelijk leggen regeltjes altijd beperking op wat nooit leuk is. Alleen op deze manier leer je wel, op een kleiner vermogen, het motorrijden. Vergelijk het met je autorijbewijs op 17 jaar. Beetje ervaring opdoen en daarna overstappen naar groot. Het heeft inderdaad zo zijn voordelen.

Met zo een afstand is het inderdaad fijn een motor te rijden! Kun je er meteen een mooie tour dag van maken. Vrouwtje achterop en rijden maar!
 
Hier nog een 35kw rijder, vorig jaar net op de valreep mijn A- weten te bemachtigen.
Misschien ook leuk om hier je 35kw fiets neer te zetten? Kunnen we mooi kijken wat iedereen rijd. :)

Heb zelf een jaar lang op een begrenste vx800 gereden, die hebben origineel 45kw dus dat is simpel terug te brengen. Helaas niet op kenteken, wel met een IKS keuring. Ik reed met zelf een uitdraai rond. Grote voordeel: 70Nm koppel, niet zo veel topvermogen maar hij sleurt wel aardig, en op bochtige weggetjes in duitsland kon ik nog aardig meekomen met een cbr600f en vtr :] (rechte stukken kun je wel vergeten). Nadeel is dat het een toer motor is en niet een ideale opstap motor, maar het went wel en de voorpoten wat doorzakken scheelt een hoop. Motor staat nu in de garage te wachten, is helaas warm gelopen en moet hem nog nakijken.

Plaatje:
DSC02505.JPG


Toen kwam ik een gs550 opknapper tegen die 29kw op kenteken had staan. Normaal hebben ze 35,8 kw volgens motorcycle spec.. en op kenteken ook wel eens 45kw. Beetje raar dat het zo varieert maar hier mocht ik dus gewoon op rijden. Vond het wel een leuk project voor de winter, daar ben ik momenteel nog mee bezig. Iets rapper naar de 100 vergeleken met de vx omdat hij wat lichter is maar daarboven is de vx toch sneller door z'n koppel.

Nu nog met digitaal kontje (thanks to Skiddy):
sjezer+edit1%257E2.jpg

Heb er ook wel een draadje van lopen bij brikken en klassiekers voor de geïntereseerde. ;)

Moet zelf nog 355 dagen beperkt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan