Motor valt uit na langdurig hard rijden

meijeringw

Rookie
15 jan 2014
6
0
groningen
Beste mensen,

Ik heb sinds April 2013 een Suzuki GSX 600 F uit '98 (nieuw model).
Ik weet niet wat de onderhoud-geschiedenis is van deze fiets, dus heb ik zelf e.e.a. gedaan/laten doen.

Sinds kort is het volgende gebeurd:

- Ketting set vervangen
- Carburateurs schoongemaakt
- 4 nieuwe bougies erin
- Nieuwe remschijven voor en achter
- Oliefilter & olie
- nieuwe benzinefilter
- Luchtfilter vervangen
- choke kabel vervangen
- 2 nieuwe banden
- Aantal malen Forte+ in de tank gegooid

Daarbij komt dat ik altijd Vpower tank.

Wat ik mij afvraag is het volgende:
Ik gooi regelmatig even het gas open op de snelweg als er geen verkeer is, dan zit je zo op de 200km/u. Wanneer ik dit voor een 2 minuten rij begint mijn motor te stotteren en heeft gas geven geen zin. Tot de motor is ingehouden tot +/- 100 - 120km/u dan kan ik even weer "normaal" rijden, maar moet ik wachten tot ik weer het gas open wil trekken.. Klinkt erg als een temperatuur probleem, alleen word mijn motor gekoeld door "wind" en olie. Dit mag toch niet gebeuren? Straks ben ik bang dat ik daar problemen mee krijg als het in de zomer 30 graden buiten is en ik rij gewoon 120km/u. Is het uberhaupt wel een temperatuur probleem?

Wat ik mij ook afvraag:
Wat is nog meer erg belangrijk wat onderhoud betreft om even na te checken bij een tweedehandse motor waar niet van bekend is wanneer er wat aan gedaan is? Ik weet niet of kleppen stellen, carburateurs stellen nodig is en wat gebeurd er als je kleppen niet goed gesteld zijn? Wat zijn de "bijwerkingen"?

Ik wil hierbij vermelden dat ikzelf geen motor "techneut" ben maar klein onderhoud doe ik wel zelf (luchtfilter, olie, bougies, etc.).

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Meijering
 
Ik ben geheel niet in de warrie dat laat ik aan anderen over

Zal het je nog sterker vertellen.
Alle benzine producenten worden vanuit de EU verplicht om ethanol bij te mengen in de ron 95 benzine en diesel en wel in een percentage van minimaal 5%
Daarom heb je nu ineens ook bacteriengroei in je dieseltank
Benzine maatschappijen zijn alleen niet verplicht om dit te melden Alleen als het percentage hoger is dan moeten ze dat wel vertellen.
Bijkomend "voordeel" is dat de energie waarde van ethanol een stuk lager ligt als van benzine en daardoor gaat je auto/motor dus meer brandstof verbruiken.
Tsjingtsjing kassa dus voor de benzine maatschappij en de overheid
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Ik kon 14 km rijden, dan 10 minuten wachten en dan weer 14km (VFR400). Carburateurs er af, vlotterbakken los , vlotternaaldzitting eruit en toen kwam ik dit dus tegen bij alle 4 filters.
Note: Filter in de tank was vervormd en los gegaan van de kraan ivm een uitdeukaktie (heetstoken) van een van de vorige eigenaars. (zit momenteel een andere tank op).

Benzine toevoer probleem dus ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan