wrappingfolie of plastidip

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Ik heb een topcase gekocht voor mijn motor. Echter niet in de juiste kleur. Spuiten werd me te duur. Wrappen bleek een veel goedkopere oplossing. Ik koos voor mat zwart.

Nu ga ik net de koffer oppikken. Thuis bekijk ik ze even grondig, en wat blijkt?
De koffer is gespoten met plastidip of iets dergelijks, en niet gewrapt.

De persoon in kwestie had me echter toen ik de koffer ophaalde een heel verhaal verteld over hoe moeilijk het wat dit te wrappen (meermaals moeten proberen blablabla)

Natuurlijk pik ik dit niet. Ik heb haar vriendelijk per mail verzocht om uitleg. Nu probeert ze zich eruit te lullen door te zeggen dat dit netter is, en beter bestand tegen volgelpoep en detergent en toestanden, maar dat ze het ook wel even voor me wil wrappen.

Mijn vraag nu : what to do??? Ik hoor niet zo'n mooie verhalen over de duurzaamheid van plastidip. En dat had ik natuurlijk ook gewoon zelf kunnen doen. De folies die vrouwlief gebruikt (of niet gebruikt als je wil ;-)) zijn van 3M.

Ik denk toch dat ik erop mag staan dat het werk wordt uitgevoerd zoals afgesproken? Ik vrees stiekem dat ze het wel heeft geprobeerd, maar dat het niet lukte. Ik ben dus bang dat ik een slecht gewrapte topcase ga terugkrijgen.

Suggesties?
 
Zij heeft zich niet aan de overeenkomst gehouden, opnieuw laten doen, en als het niet fatsoenlijk is, centjes terug :)

Of een schikking, gedeelte van het geld terugvragen en het doen met een plastidip koffer..

Zomaar wat opties.
 
Tja lastig.
Het is duidelijk dat je niet blij bent met de verandering van afspraken.
Netjes had geweest als ze je eerst op de hoogte had gesteld.

Als je van het goede uitgaat, dan is het waar wat wordt aangegeven en is hieraan een andere / vergelijkbare invulling gegeven. Om jouw teleurstelling te compenseren zou ik zeggen geef 30 tientjes korting. Ik schat in dat er aan de andere zijde ook best wat uren en kosten gemaakt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja,
De professionele spuiters hier in de buurt vragen minstens 200 euro om iets te spuiten. Ze hebben het dan over voorbereiding, verwarming spuitcabine, minimale hoeveelheid te bestellen lak... blablabla.

Ik heb wel eens iets goedkoper laten doen, maar dat resultaat was niet om over naar huis te schrijven. Vandaar dus dat ik het wilde wagen met een wrapping. Schijnt best wel goed te zijn indoen goed uitgevoerd. Ik vond in ieder geval nieumand die het netjes wilde spuiten voor dat bedrag.

De vrouw in kwestie deed me net het voorstel de koffer terug te brengen. Ze wil hem wrappen en ter compensatie ook twee reflecterende banden aanbrengen voor extra veiligheid + decoratie. Dat vind ik wel een mooie geste. Nu hoop ik dat ze dit ook op een een nette manier kan waarmaken.

Ik geloof best dat het een moeilijke klus is, maar belofte maakt schuld. OF je zegt dat het niet lukt, OF je doet wat afgesproken werd, ook al kost het wat meer tijd.
 
Ik zeg lekker geplastidipt laten en al je geld terug eisen. Je hebt niet gekregen wat jullie overeen gekomen zijn. Kut voor haar dat ze kosten gemaakt heeft. Had ze je maar moeten vragen of het goed was als ze je koffer plastidipte ipv wrappen.
 
Ik zeg lekker geplastidipt laten en al je geld terug eisen. Je hebt niet gekregen wat jullie overeen gekomen zijn. Kut voor haar dat ze kosten gemaakt heeft. Had ze je maar moeten vragen of het goed was als ze je koffer plastidipte ipv wrappen.

Juridisch heb je misschien gelijk, maar willen we echt zo met elkaar blijven omgaan?
Volgens mij worden we door die mentaliteit allemaal niet veel gelukkiger.

Bij misbruik vind ik dat je gelijk hebt, maar volgens mij is dat hier niet aan de orde.
 
Juridisch heb je misschien gelijk, maar willen we echt zo met elkaar blijven omgaan?
Volgens mij worden we door die mentaliteit allemaal niet veel gelukkiger.

Bij misbruik vind ik dat je gelijk hebt, maar volgens mij is dat hier niet aan de orde.

Daar zit wat in, maar je weet nu wel met wat voor soort bedrijf je te maken hebt, eentje die zijn klanten ongezien voorliegt over het geleverde werk. Dat is daar blijkbaar de mentaliteit en het resultaat is een ontevreden klant die weer in de weer moet met zijn koffer.
Ik zou niet betalen en ze ongezien de tyfus wensen want dit is geen manier van zaken doen. Een bedrijf met zo'n mentaliteit hoort daar zelf voor op te draaien, niet de klant. Ze verdienen het niet om nopper nog terug te zien of om zijn geld te ontvangen, ik zeg doneer die centen aan een bedrijf dat wel netjes met zijn klanten omgaat.
 
Plastidip is best wel goed.
Alleen kost een spuitbusje een eurotje of 11. En denk dat je t met 2 busjes wel moet redden.
110euro is dus echt belachelijk duur... vind t wel heel vreemd van haar kant omdat je het juist wilde laten wrappen.
 
Juridisch heb je misschien gelijk, maar willen we echt zo met elkaar blijven omgaan?
Volgens mij worden we door die mentaliteit allemaal niet veel gelukkiger.

Bij misbruik vind ik dat je gelijk hebt, maar volgens mij is dat hier niet aan de orde.
Je hebt een punt. Maar aangezien haar mentaliteit al fout zit is het haar probleem. En als zij bij aflevering nog rustig staat te vertellen hoe moeilijk het wrappen is geweest, zou dat voor mij een reden zijn om haar er voor op te laten draaien. Had ze op eigen iniatief gezegd van Sorry het wrappen is niet gelukt het is plastidip geworden, dan was er nog onderhandelingsruimte geweest. Met haar valse verhaal zou ze bij mij al dr krediet kwijt zijn.
 
Ik had aanvankelijk echt geen slecht gevoel bij de dame in kwestie. Ik denk echt dat ze het wel geprobeerd heeft. Nadien heeft ze me uiteraard TOCH opgelicht. Misschien om haar kinderen eten te kunnen geven :+

Naar aanleiding van het voorstel dat ze me geeft ga ik haar toch een herkansing gunnen. Ik vind net als kanarie dat iedereen wel een tweede kans verdient. Volgens mij gaat ze nu toch echt haar best doen voor me, nu ze door de mand is gevallen.

Ik moet ook zelf een beetje voorzichtig zijn. Het is namelijk al afgerekend, omdat ik bij ontvangstname niet onmiddellijk doorhad wat er was gebeurd. Bovendien heb ik niks op papier staan, dus ik heb geen poot om op te staan denk ik zo. Geld teruggeven gaat ze dus niet zo graag doen.

Dus mag ze nog even doorgaan tot de fout hersteld is. De reflecterende stickers die ik erbij krijg zijn wel een mooie geste.

Ik post binnenkort het resultaat.
 
Die reflecterende strepen gebruikt ze waarschijnlijk zodat ze de koffer in meerdere delen matzwart kan plakken. Dan vallen de naden niet op ;)

Ik werk voor mezelf en wrap ook veel (auto's enz.) en word wel vaker gedaan op die manier
 
Terug
Bovenaan Onderaan