Show je gereedschappen IX "Dat zeg ik"

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Straalkacheltje heb je alleen iets aan als je die continue aan laat staan. (Ik heb er een staan die aanstaat als het buiten vriest om de ergste kou en vocht uit de garage te houden).

Als ik bezig ben heb ik tegenwoordig zo'n IR straalding staan, werkt best wel goed!
 
:P

Nou ja, het doet iets... Ik durf ook niet te zwaar te gaan. Loopt maar 1 kabel naar mijn schuur.
bouw zelf iets.

Hang een aantal ouderwetse dikke radiatoren aan de muur (oud ijzer prijs vaak).
Koop wat verwarmingsbuis en koppel ze aan elkaar. Maak buiten een alles brander en leg daarbovenop een radiator. Ergens ertussen zet je een pompje en je hebt low budget je eigen CV installatie.
 
bouw zelf iets.

Hang een aantal ouderwetse dikke radiatoren aan de muur (oud ijzer prijs vaak).
Koop wat verwarmingsbuis en koppel ze aan elkaar. Maak buiten een alles brander en leg daarbovenop een radiator. Ergens ertussen zet je een pompje en je hebt low budget je eigen CV installatie.

Ik woon gehuurd en weet dat ik hier met een paar jaar weg ben. Ga dus niet dat soort investeringen hier maken. Dat doe ik later in mijn nieuwe schuur ;)
 
Haha, wel een grappig plan met die radiators! Dat kan ook met zonnewarmte, dan moet je de radiators zwart verven om de warmte te vangen en ze op het dak leggen in plaats van op de brander... wel aftappen als het vriest!
daarmee haal je minimale temperatuurstijgingen en in vaak slecht geïsoleerde schuren geen zin.

Zo'n stelsel op je dak om daarmee je warm water in huis sneller warm te krijgen is natuurlijk wel ideaal.

[me="fubaar"]droomt van een passief huis later :)[/me]
 
bouw zelf iets.

Hang een aantal ouderwetse dikke radiatoren aan de muur (oud ijzer prijs vaak).
Koop wat verwarmingsbuis en koppel ze aan elkaar. Maak buiten een alles brander en leg daarbovenop een radiator. Ergens ertussen zet je een pompje en je hebt low budget je eigen CV installatie.
Geniaal. Ik had eerder moeten zien dat idee :+

De garage die ik tot mijn beschikking heb had een gigantische radiator achterin met buizen langs de zijkant (vervolgens door de tuin heen naar het huis). Jaren 30 werk. Radiator al tientallen jaren geleden afgesloten volgens mij. Ik heb (om ruimte te winnen) de buizen en de radiator er uitgeslepen en weggemikt.
 
Iemand een idee waar flexibele rubberstroken te vinden zijn?

De oprit hier is een paar jaar terug aangepast, waardoor die opeens schuin afloopt naar de garage toe (prima afwatering onderaan dus geen probleem) maar de deuren dus niet meer goed open konden. Nu hebben beide deuren een opening van 5cm oid onderaan zitten om fatsoenlijk open te kunnen.
Daar komt natuurlijk een berg kou, wind en troep door naar binnen dus zou dit graag willen dichten (op een betere manier dan losse lappen ertegen aan flikkeren zoals ik nu al tijden doe).
 
Iemand een idee waar flexibele rubberstroken te vinden zijn?

De oprit hier is een paar jaar terug aangepast, waardoor die opeens schuin afloopt naar de garage toe (prima afwatering onderaan dus geen probleem) maar de deuren dus niet meer goed open konden. Nu hebben beide deuren een opening van 5cm oid onderaan zitten om fatsoenlijk open te kunnen.
Daar komt natuurlijk een berg kou, wind en troep door naar binnen dus zou dit graag willen dichten (op een betere manier dan losse lappen ertegen aan flikkeren zoals ik nu al tijden doe).

Losse strook PVC gesneden

http://link.marktplaats.nl/768219480
 
Laatst bewerkt:
Mijn ongeisoleerde schuur heeft ook 1 kabel voor stroom ernaar toe, en deze deel ik nog met 2 andere garage's ook.. (ook gehuurd overigens.)

Vandaar dat ik niet elektrisch ga stoken.

Zibro werkt prima! je haalt de kou eruit, kost geen fluit (alleen de brandstof is wat duurder, maar goed zoeken en je haalt 20liter kannen voor 35,-) ding brand 0.3Liter per uur op vol gas (eq 3000Watt).

Die Corono 23DK is een leger apparaat, brand ook op zibro vloeistof/petro/kero. alleen op volgas 8000watt (eq 0.7liter per uur).
 
Hier ook begonnen ooit met een gas/hitte-kanon. Al snel overgegaan op een kachel met gasafvoer naar buiten, want die dingen vervuilen de lucht in je werkruimte net zo erg als het een koreaanse legeroefening! Schuur was al goed geisoleerd gelukkig, dus stook voor gemiddeld 100 euro per maand bij fulltime gebruik.
 
Ik tank petroleum in belgie gewoon bij de pomp. Ca. 1 euro de liter en zowel de zibro als de DK doen het er prima op. Als ik vragen mag, kun jij nog een beetje aan lonten voor de 23 DK komen ? Ik zoek er al een jaartje naar zonder goed adres.

benno
 
Hier ook begonnen ooit met een gas/hitte-kanon. Al snel overgegaan op een kachel met gasafvoer naar buiten, want die dingen vervuilen de lucht in je werkruimte net zo erg als het een koreaanse legeroefening! Schuur was al goed geisoleerd gelukkig, dus stook voor gemiddeld 100 euro per maand bij fulltime gebruik.

Schuur waar ik tzt in ga zit ook een gaskachel in met afvoer naar buiten. Vandaar dat ik nu alleen een beetje moet behelpen.
 
Gas/hitte kanon vertrouw ik niet in de schuur (geen vuur in de schuur). Dingen schieten vlammen als je niet uit kijkt.

Petroleum/zibro branders verbranden (mits een goede lont) 100%! dus geen afval stoffen in de ruimte.

Benno, Belgie is een goeie idd! alleen je moet met jericans zeulen. Bovendien is randstad belgie niet een kleine afstand.

Lonten is goed aan te komen! Via olielampen.nl is alles nog leverbaar.

Vervangen is simpel (youtube geeft mooie tutorials.)
 
Iemand een idee waar flexibele rubberstroken te vinden zijn?

De oprit hier is een paar jaar terug aangepast, waardoor die opeens schuin afloopt naar de garage toe (prima afwatering onderaan dus geen probleem) maar de deuren dus niet meer goed open konden. Nu hebben beide deuren een opening van 5cm oid onderaan zitten om fatsoenlijk open te kunnen.
Daar komt natuurlijk een berg kou, wind en troep door naar binnen dus zou dit graag willen dichten (op een betere manier dan losse lappen ertegen aan flikkeren zoals ik nu al tijden doe).
Www.bosrubber.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan