Remmerij CB500 2003

arjana1989

MF'er
29 dec 2012
80
1
Dag mede-forummers.

Onlangs even een ritje gemaakt en daarbij vielen mij toch 2 dingen op. Het eerste is de naar mijn gevoel remkracht. Als ik de remhendel vrij stijf indruk dan remt het niet ineens af, maar gaat het nog steeds heel geleidelijk.

Van mijn lesmotor cbf500 kan ik me herinneren dat als je even aan de rem zat, deze direct flink afremde. Bij mn Honda is dit dus niet zo, sinds ik hem kocht al niet. Ligt dit gewoon aan het soort rem of moet er wat vervangen worden?

Vraag 2 gaat over de remblok pin. Deze is aardig roestig en komt tevens in aanraking met de rand van de remschijf, hoort dit zo?
 
klinkt niet goed, ik zou hen wegbrengen naar de garage. als je zelf aan de slag wil, zou ik de remklauw(en) reviseren en de remvloeistof verversen, eventueel nieuwe remblokken als het nodig is. als je dat allemaal hebt gedaan, moet hij remmen zoals het hoort.

roestige remblokpin heb ik ook, is niet per se kwalijk, maar als je de klauw gaat regisseren zou ik die pin wel FF goed op schuren en verder schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel remvloeistof inzitten uit 2003, en ook de originele leiding uit 2003.. :)

jij hebt ook een brembo rempomp als ik t goed heb. deze voelen sowieso minder fijn aan tov de nissin pomp die op een CBF500 zit.
 
Zal wel remvloeistof inzitten uit 2003, en ook de originele leiding uit 2003.. :)

jij hebt ook een brembo rempomp als ik t goed heb. deze voelen sowieso minder fijn aan tov de nissin pomp die op een CBF500 zit.

Dat ligt meer aan het soort klacht. Als ik het goed begrijp gaat het puur om de remkracht van de voorrem. Dan kan je beter kijken of er niet toevallig carbon of andere voor op straat ongeschikte remblokken in zijn gezet, en of de boel nog gangbaar is.
 
De remmen van een CB500 zijn niet overweldigend, maar zoals die van jou remt is niet goed. Die van mij pakt direct aan en kan er ook goed mee door remmen. Die pin hoort iig niet tegen de schijf aan te komen, dus ik zou de boel (laten) reviseren
 
idd even controleren of de zuigers vrij lopen en of de blokken er goed uitzien. Als er een glijpen op zit deze ook controleren op vrij bewegen en of de pen geen slijtage heeft. Als de zuigers vastzitten is een revisiesetje zeker aan te raden :)
 
Ok, heb het haynes handboek er ff uitgepakt. Staat heel mooi beschreven hoe je de rem reviseert. Mooi projectje! Alleen waar kan ik zo'n revisiesetje incl pin kopen??
 
Ok, zal Mulder Veendam eens een belletje geven.

Kom ik ook nog ff op een andere vraag. In het haynes handboek staat een kettingspeling van 30mm - 40mm. In de omschrijving staat dan om de motor op middenblok te zetten en dit te meten.

Ik dacht altijd dat de speling +/- 20mm moest zijn? OF is dit als er iemand op zit?

Wil ALLES zelf gaan doen aan de motor, maar ik vraag toch eerst voordat ik dingen doe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan