ktm 500 exc aan de lader en km teller begint bij te tellen ?

bkracing

MF veteraan
6 jan 2007
1.388
0
noord-brabant
Even een lader gekocht voor de ktm enduro 500 exc

Ik denk lekker makkelijk nooit een lege accu, aangesloten, lader in het stopcontant en klaar.

Ja dat dacht ik, Wat gebeurt er ........

km Teller springt aan er komt 300km per uur op te staan, dat vind ik niet zo erg, maar hij telt in een mum van tijd ook de km erbij, zonder dat er gereden word.....

Wat is hieraan te doen, of alleen de accu loskoppelen de enige mogelijkheid ?
 
En nu een serieuze vraag: wat voor soort lader gebruik je, ééntje die met meer dan 1 A kan laden (dus een echte acculader) of een druppellader.

Het eerste type geeft een gelijkgerichte wisselspanning af waarvan de topwaarde meer dan 17 V is. Daar kan je (elektronische) snelheidsmeter van gaan trippen.
 
En nu een serieuze vraag: wat voor soort lader gebruik je, ééntje die met meer dan 1 A kan laden (dus een echte acculader) of een druppellader.

Het eerste type geeft een gelijkgerichte wisselspanning af waarvan de topwaarde meer dan 17 V is. Daar kan je (elektronische) snelheidsmeter van gaan trippen.

Ook een Optimate kan dat hoor...
Bladzijde 28 van het Optimate4 boekje:
TURBO-herstel voor zwaar verwaarloosde accu's - LED #3 knippert: de uitgangsspanning wordt verhoogd naar maximaal 22 V met een stroom die wordt beperkt tot 0,2 A.
 
Laatst bewerkt:
En nu een serieuze vraag: wat voor soort lader gebruik je, ééntje die met meer dan 1 A kan laden (dus een echte acculader) of een druppellader.

Het eerste type geeft een gelijkgerichte wisselspanning af waarvan de topwaarde meer dan 17 V is. Daar kan je (elektronische) snelheidsmeter van gaan trippen.


3.5amp smart charger gisteren bij de ac tion gekocht. is van lifetime
 
3.5amp smart charger gisteren bij de ac tion gekocht. is van lifetime
full
 
3.5amp smart charger gisteren bij de ac tion gekocht. is van lifetime
Daar zit je probleem. Zo'n lader presteert het beste icm met de Action olie. Zonder de olie... gaat 't hem niet worden. :N

Ik zou voor de makkelijke oplossing gaan en je accu eruit halen en dan opladen, dat geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat (namelijk een volle accu).

Overigens het terugdraaien van de teller is per 1 januari 2014 strafbaar in Nederland (het werd tijd ook). Maar het vooruitdraaien is nog wel toegestaan, daarvoor zou je dit apparaat ook kunnen gebruiken. Even 24 uur aan de lader hangen en je bent 7200 kilometer verder, hou dat een paar dagen vol en je hebt een oer-betrouwbare KTM. *O*
 
Laatst bewerkt:
Daar zit je probleem. Zo'n lader presteert het beste icm met de Action olie. Zonder de olie... gaat 't hem niet worden. :N

Ik zou voor de makkelijke oplossing gaan en je accu eruit halen en dan opladen, dat geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat (namelijk een volle accu).

Overigens het terugdraaien van de teller is per 1 januari 2014 strafbaar in Nederland (het werd tijd ook). Maar het vooruitdraaien is nog wel toegestaan, daarvoor zou je dit apparaat ook kunnen gebruiken. Even 24 uur aan de lader hangen en je bent 7200 kilometer verder, hou dat een paar dagen vol en je hebt een oer-betrouwbare KTM. *O*
Nee hoor. Alleen het verzwijgen er van.

Toch :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan