Niet bijladen MV Agusta Brutale 750(bj 2008)

denman1710

MF'er
19 jun 2012
88
0
Heren,

Motor gekocht bij MotoPort Wateringen......de Brutale die ik hier al eerder liet zien op het forum.

Ze belde mij gisteren op, dat de motorfiets deze maand niet kan worden afgeleverd omdat er constant problemen zijn met het bijladen van de accu.
Er is gemeten dat hij 11.5V bij laat ipv 13V en daardoor dus ergens een lekstroom o.i.d. moet zijn.

Er zijn inmiddels als meerdere accu's gewisseld, maar dat heft niet geleid tot gewenst resultaat.

Hebben jullie ervaringen met het niet bijladen van motorfietsen, en dan specifiek de MV Brutale (2008)?
En hebben jullie suggesties om het op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Als hij daar nog staat en hij is nog niet afgeleverd, wat heb jij er dan mee te maken om het probleem op te lossen. Sowieso wel een beetje knullig dat ze met een lage laagspanning een "paar" keer de accu gaan verwisselen.
 
Als hij daar nog staat en hij is nog niet afgeleverd, wat heb jij er dan mee te maken om het probleem op te lossen. Sowieso wel een beetje knullig dat ze met een lage laagspanning een "paar" keer de accu gaan verwisselen.
:^

Klinkt ook wel knullig, de laadspanning is niet wat ze wisselen dus wisselen ze een aantal keer een accu in de hoop dat de laadspanning dan magisch opeens goed is? :?
 
een defecte accu kan wel degelijk voor een verkeerde laadspanning of rare meting zorgen.
maar 1x vervangen zou wel voldoende moeten zijn of je hebt wel heel erg weinig vertrouwen in het merk accu.

indien er niet genoeg bijgeladen word, zou ik eerst de dynamo doormeten en dan het liefst met losgekoppelde stekker en draaiende motor.
als dat goed is volgt de spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
:^

Klinkt ook wel knullig, de laadspanning is niet wat ze wisselen dus wisselen ze een aantal keer een accu in de hoop dat de laadspanning dan magisch opeens goed is? :?

Je moet eens weten hoeveel mensen laadspanning gaan meten op de accupolen van een dooie accu. Bij laadproblemen kom je er vaak pas achter als de accu gaar is, dan vervang je die eerst voor je gaat meten. Tot zover volgt de motorzaak dus de juiste manier van handelen. :j
 
De laad toestand van de accu meet je idd voordat je de motorfiets start maar daar zijn ze daar waarschijnlijk nog niet achter en zouden zij alleen lege accu's hebben geplaatst?
 
Ik ga ervan uit dat de motoport zijn best doet. Ze zijn officieel MV dealer.
Ik heb de fiets heel scherp gekocht en ik denk dat ze niet veel ruimte hebben om te repareren, maar dat is de zorg voor het bedrijf.

Ik dacht zelf dat de dynamo of stekkers de boosdoener kunnen zijn. Ik begreep dat hij het soms wel doet en soms niet.

Ik heb nu de afspraak staan dat er eind maart geleverd gaat worden, indien dan niet mogelijk ga ik sturen op geld terug en vergoeding voor gemaakte kosten.
 
Heren,

Motor gekocht bij MotoPort Wateringen......de Brutale die ik hier al eerder liet zien op het forum.

Ze belde mij gisteren op, dat de motorfiets deze maand niet kan worden afgeleverd omdat er constant problemen zijn met het bijladen van de accu.
Er is gemeten dat hij 11.5V bij laat ipv 13V en daardoor dus ergens een lekstroom o.i.d. moet zijn.

Er zijn inmiddels als meerdere accu's gewisseld, maar dat heft niet geleid tot gewenst resultaat.

Hebben jullie ervaringen met het niet bijladen van motorfietsen, en dan specifiek de MV Brutale (2008)?
En hebben jullie suggesties om het op te lossen?

Lekker: omdat de boel niet goed oplaadt, doen ze er telkens een nieuwe accu in :?

Lijkt mij eerder een verhaaltje à la bullshit. Ook een beetje erg prijzige bezigheid, als het al echt waar is.

Ik denk dat deze motorport beter kan kijken waarom de motor niet goed bij laadt. En mochten ze niet weten hoe dat moet: er staat een how-to in de lijst met how-to's :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is nou eigenlijk het probleem.
Motoport geeft aan dat de motor nog niet afgeleverd kan worden ivm laadproblemen van de accu.
Om hier nu gelijk een topic over te starten, met als gevolg, veelal, negatieve reacties over hoe het wel moet.
Gewoon even afwachten hoe Motoport het op wil lossen.
 
vreemd dat ze idd meerdere accu`s gaan wisselen :?
Een keer zou kunnen .
Je gaat toch daarna eerst kijken of de accu genoeg wordt bijgeladen door het laadcircuit ?
Mocht dat goed zijn ga je kijken of er ergens een lekstroom loopt door bv een A -meter of een gloeilamp er tussen te zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan